Web Analytics Made Easy - Statcounter

انتخابات فدراسیون دوومیدانی در حالی برگزار می‌شود که رئیس هیئت یک استان در حالی که هنوز دوره ریاستش به پایان نرسیده به دنبال برگزاری انتخابات است تا بتواند در مجمع حضور پیدا کند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، فردا روز مهمی برای دوومیدانی ایران خواهد بود؛ سرنوشت بلاتکلیف‌ترین فدراسیون المپیکی در شرایطی مشخص می‌شود که هفت نامزد برای ریاست فدراسیون دوومیدانی با یکدیگر رقابت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فدراسیون دوومیدانی یکی از پرحاشیه‌ترین فدراسیون‌های المپیکی است؛ نزدیک به یک سال است که با سرپرست اداره می‌شود و در این چند سال اخیر هم اتفاقات خوبی در این فدراسیون رقم نخورده است.

اسفندماه سال گذشته در روزهای اوج شیوع ویروس کرونا، وزارت ورزش و جوانان تأکید به برگزاری مجمع فدراسیون کرد. انتخاباتی که با حواشی زیادی همراه بود؛ چند رئیس هیئت در انتخابات شرکت نکرده بودند و حواشی زیادی در زمان برگزاری مجمع به وجود آمد؛ در نهایت افشین داوری از بین نامزدهای صندلی ریاست توانست رأی مجمع را بگیرد و در انتخابات پیروز شود، البته دوره ریاستش در فدراسیون چندان بادوام نبود چرا که پس از چند روز از سوی وزارت ورزش انتخابات ابطال شد و ریاست داوری در فدراسیون هم باطل اعلام شد. پس از آن مهدی مبینی به مدت 8 ماه سرپرستی فدراسیون را برعهده گرفت و حالا قرار است دوباره نامزدها برای رسیدن به صندلی ریاست با یکدیگر رقابت کنند.

مجید کیهانی برای حضور در جمع نامزدهای فدراسیون دوومیدانی تلاش بسیار زیادی کرد اما در نهایت با نامه سازمان بازرسی کل کشور از حضورش در انتخابات جلوگیری شد. دوومیدانی از جمله رشته‌های پرمدال المپیک است اما در این سال‌ها همیشه سهم ایران از مدال‌های رنگارنگ دوومیدانی تک ستاره‌ها بوده است. در روزهای منتهی به برگزاری مجمع همچنان این فدراسیون درگیر حواشی است و باید دید بالاخره فردا صندلی ریاست به چه کسی سپرده می‌شود.

جدی‌ترین حاشیه‌ای که این روزها دوومیدانی  را درگیر کرده است بحث انتخابات یک هیئت دوومیدانی است که برخی از چینش انتخاباتی در آستانه مجمع در مورد آن صحبت می‌کنند در صورتی که چنین موضوعی صحت ندارد. دوره ریاست عباس فتحی در هیئت استان ایلام 17 مهرماه به پایان رسید اما او قبل از پایان دوره ریاستش به دنبال برگزاری انتخابات هیئت دوومیدانی استان ایلام بود در صورتی که چنین موضوعی طبق قانون امکان پذیر نیست از طرف دیگر در انتخابات این هیئت استانی، تنها فرد نامزد برای ریاست فتحی بوده که باز هم این موضوع طبق قانون خلاف است چرا که هیچ انتخاباتی با تک نامزد برگزار نمی‌شود. به همین خاطر فدراسیون دوومیدانی از برگزاری این مجمع انتخاباتی جلوگیری کرد و همین موضوع حواشی زیادی به وجود آورد چرا که صحبت از چینش انتخاباتی به میان آمد.

با تمامی حواشی که دوومیدانی در این مدت تجربه کرد، فردا قرار است ریاست این فدراسیون پس از ماه‌ها بلاتکلیفی مشخص شود و امید است که اعضای مجمع با چشم و گوش باز جریان‌هایی که به دنبال منافع شخصی هستند را شناسایی و کنار بزنند و در نهایت رئیسی اصلح برای این فدراسیون انتخاب شود. دوومیدانی مدت‌هاست که به خون تازه نیاز دارد و امید است این اتفاق فردا با انتخاب فرد شایسته رقم بخورد.

انتهای پیام/4057/

منبع: آنا

کلیدواژه: المپیک فدراسیون دوومیدانی انتخابات فدراسیون دوومیدانی فدراسیون دوومیدانی دوره ریاست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۸۹۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال رسمی رئیس جمهور سریلانکا از آیت‌الله رئیسی

رئیس جمهور که به دعوت رسمی همتای سریلانکایی خود به این کشور سفر کرده، در کاخ ریاست جمهوری سریلانکا به شکل رسمی مورد استقبال «رانیل ویکرمسینگه» قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی گ ریاست جمهوری آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی که به دعوت رسمی همتای سریلانکایی خود به این کشور سفر کرده، پس از شرکت در آیین افتتاح ابرپروژه برق‌آبی «اومااویا» واقع در استان بادوله این کشور به‌عنوان یکی از بزرگترین طرح‌های صدور خدمات فنی- مهندسی جمهوری اسلامی ایران که با همراهی رئیس جمهور سریلانکا انجام شد، در کاخ ریاست جمهوری این کشور به شکل رسمی مورد استقبال «رانیل ویکرمسینگه» قرار گرفت.

در مراسم استقبال رسمی پس از نواخته شدن سرود ملی دو کشور و خوش‌آمد گویی فرمانده گارد تشریفات، روسای جمهور اعضای هیئت‌های عالی‌رتبه همراه را به یکدیگر معرفی کردند.

همچنین در حین این مراسم به احترام هیئت ایرانی ۲۱ گلوله توپ شلیک شد.

روسای جمهور پس از مراسم استقبال دیدار دوجانبه خواهند داشت و پس از آن به اتفاق یکدیگر نشست هیئت‌های عالی‌رتبه مشترک را برگزار خواهند کرد.

کد خبر 747617

دیگر خبرها

  • رضوانی عضو هیئت رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد/ فتاحیان مدیر اجرایی آسیا باقی ماند
  • جلسه هیات رئیسه فدراسیون دوومیدانی تشکیل شد
  • محتمل‌ترین زمان برای برگزاری انتخابات فدراسیون دوومیدانی
  • مجوز برگزاری مجمع انتخاباتی دوومیدانی صادر شد
  • تایید صلاحیت ۶ کاندیدای ریاست فدراسیون ورزش‌های رزمی
  • تکلیف کمیسیون‌های فدراسیون دوومیدانی مشخص شد
  • برگزاری نشست کمیسیون‌های سه گانه فدراسیون دوومیدانی | انتخاب روسا و نمایندگان کمیسیون ها در مجمع
  • برگزاری نشست کمیسیون‌ ورزشکاران و مربیان فدراسیون دوومیدانی
  • استقبال رسمی رئیس جمهور سریلانکا از آیت‌الله رئیسی
  • تائید ۶ کاندیدا برای حضور در انتخابات فدراسیون ورزش‌های رزمی