Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاطمه محمدبیگی، عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: مطالبه جدی ما از دولت این است که کنترل و مدیریت فعالیت‌های اجتماعی در شرایط کرونایی موجود را با جدیت دنبال کرده؛ همچنین باید بازوهای نظارتی خود را تقویت کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با اشاره به لزوم انجام اقدامات سختگیرانه برای کنترل بیماری کرونا اظهار کرد: متاسفانه مدیریت ستاد مقابله با کرونا به خوبی انجام نمی‌شود؛ عملکرد ستاد ملی مقابله با کرونا به سمت وزارت بهداشت معطوف شده و این امر بار سنگینی را برای این وزارتخانه رقم زده و موجب شده است تا در حوزۀ مقابله با کرونا به صورت تک بعدی عمل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس عنوان کرد: به نظر می‌رسد باید چرخۀ تولید بیماری را متوقف کنیم؛ در حالی که در مدیریت کرونای کشور، بیشتر به درمان بیماران توسط وزارت بهداشت متمرکز شدیم و پروتکل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا صرفا توسط این وزارتخانه تأمین می‌شود.

وی ادامه داد: بار وزارت بهداشت بسیار سنگین بوده و این از اصول مدیریت خارج است؛ باید سازمان‌هایی مانند پدافند غیرعامل و نیروهای حمایتی مانند نیروهای نظامی و انتظامی، وزارت کشور و سازمان‌های اجتماعی، وزارت فرهنگ و ارشاد و گروه‌ها و انجمن‌های مردمی و اجتماعی را وارد کنیم تا در چرخه‌های پیشگیری قرار بگیرند.

نماینده مردم قزوین در مجلس تصریح کرد: ما نیازمند ابتکارات جدید هستیم؛ به نظر می‌رسد تصمیمات ناگهانی و بی توجهی به نظرات کارشناسی توسط دولت، همچنین عدم اهتمام جدی به نظارت میدانی توسط رئیس جمهور از سیاست‌های نادرست این دولت است.

دولت کنترل فعالیت‌های اجتماعی در شرایط کرونایی را با جدیت دنبال کند

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: تصمیم‌گیری‌های دولت علمی و مبتنی بر پروتکل‌ها نیست و رئیس جمهور حرف شنوی چندانی از نهادها و ستادهای کرونا ندارد و این امر موجب شده تا در مبارزه با کرونا و مدیریت اجرایی کشور، شاهد نابسامانی باشیم.

این مقام مسئول گفت: مطالبه جدی ما از دولت این است که کنترل و مدیریت فعالیت‌های اجتماعی در شرایط کرونایی موجود را با جدیت دنبال کند، دولت باید بازوهای نظارتی خود را تقویت کند.

وی بیان کرد: ما باید در بحران‌ها هنر مدیریت کشور را داشته باشیم تا جامعه را در شرایط بحرانی اداره کنیم؛ انتظار داریم سیستم اجرایی کشور با قدرت بیشتر و با نظارت‌های میدانی گسترده‌تر وارد عمل شود.

نماینده مردم قزوین در مجلس یادآور شد: امروز در جنگ اقتصادی و با مشکلات معیشتی و بیکاری مواجه هستیم؛ اما همت جهادی به دلیل فرسودگی و پیری دولت، در دولتمردان مشاهده نمی‌کنیم؛ لذا دولت می‌تواند از مدیران جوان و کارشناسان جوان‌تر برای حرکت جدیدتر بهره‌مند شود.

وی ادامه داد: بیماریابی فعال باید در تمامی مشاغل صورت بگیرد تا ما بتوانیم با کرونا مقابله کنیم و مشاغل براساس پروتکل‌ها فعال و غیرفعال باشند؛ ما نوعی بی مبالاتی را در حوزۀ ادارۀ کشور در موضوع کرونا شاهد هستیم.

این مقام مسئول در پایان گفت: از رئیس جمهور درخواست داریم که اهتمام ویژه‌ای نسبت به موضوع کرونا داشته باشند؛ ما بارها خواستار حضور دو نمایندۀ مجلس در ستاد کرونا بودیم اما از سوی دولت و توسط این ستاد، همتی برای این اتفاق دیده نمی‌شود. امید است هر چه زودتر شاهد حضور نمایندگان مجلس در ستاد ملی مقابله با کرونا باشیم.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: مقابله با کرونا رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۸۹۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخی پروژه هایی که رئیس جمهور در سفرهای استانی افتتاح می کند، آنقدر کوچک است که توسط بخشدار محل هم قابل افتتاح است

به گزارش خبرآنلاین،این درست که رئیس‌جمهور معتقد به حضور میدانی در سفرها استان‌ها است اما بهتر آن است که به جای اینکه هر ماه یک سفر به استانی صورت بگیرد و هزینه‌هایی نیز در برداشته باشد در تهران نشسته و دستورات را صادر کند و مدیران استانی پیگیری کارها را داشته باشند تا روند بهتری بر کارها حاکم شود.

یک فعال سیاسی اصولگرا در ارتباط با سفرهای استانی دولت به روزنامه آرمان ملی گفت: من نفس سفرهای استانی را کار مثبتی می‌دانم، اما اینکه رئیس‌جمهور و تیم همراهمش برای چند بار به یک استان سفر می‌کند بدین معناست که نتوانستند سیستمی را که مشکلات استان حل شود طراحی کنند. برای همین فکر می‌کنند می‌توانند با مراجعات مکرر این مشکلات را حل کنند.

محمد مهاجری گفت: همین که رئیس‌جمهور لازم می‌داند چند بار به یک استانی برود به این معنی است که اصل سفرهای استانی به یک سیستم تبدیل نشده و رفع مشکلات آنها صرفا با حضور شخص آقای رئیس‌جمهور قابل پیگیری است که نشان‌دهنده عدم کارآمدی بروکراسی حاکم بر دولت است.

وی بیان کرد: ‌سفرهای استانی دولت برای این است که کارنامه‌ ارائه کنند. وی تصریح کرد: اخیرا رئیس‌جمهور به یکی از استان‌ها رفت و اعلام کرد که چند صد پروژه را افتتاح کرده و بعد که اعتبار و بودجه مصرفی را اعلام کردند نشان می‌داد که بودجه هر پروژه 50 میلیون بوده است. رئیس‌جمهور برای پروژه 50 میلیونی باید به استان برود؟ حتی بخشدار یک شهر کوچک هم می‌تواند آن را افتتاح کند و نیازی به حضور رئیس‌جمهور نیست. به‌نظرم رئیس‌جمهور یک استراتژیست است و باید در مرکز کشور در ساختمان رئیس‌جمهوری از نخبگان استفاده کند و از مشورت آنها بهره‌مند شود و در جلسات سیاست‌گذاری حضور پیدا کند.

23302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900411

دیگر خبرها

  • مجلس بعدی باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند
  • رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد
  • موافقت رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی با حمله زمینی به «رفح»
  • برخی پروژه هایی که رئیس جمهور در سفرهای استانی افتتاح می کند، آنقدر کوچک است که توسط بخشدار محل هم قابل افتتاح است
  • ضرب‌الاجل به پاستور
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد
  • چرا رئیس‌جمهور به بازدید از تهران آمد؟
  • مجلس پیگیر اجرای سند تحول رئیس‌جمهور در حوزه ارز است
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است
  • حسینی: گرایش سیاسی اکثر نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم مشخص است / امیدواریم در مجلس دوازدهم تعامل سازنده بین نمایندگان و دولت بیشتر باشد + فیلم