Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@14:39:13 GMT

بررسی وضعیت واکسیناسیون آنفلوانزا در مراکز بهزیستی

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۸۹۹۵۶

بررسی وضعیت واکسیناسیون آنفلوانزا در مراکز بهزیستی

به گزارش خبرگزاری مهر، در این جلسه پس از ارائه آمار و اطلاعات میزان بروز و شیوع کرونا در مراکز شبانه روزی سازمان در سراسر کشور توسط دکتر نفریه رئیس کمیته کشوری پیشگیری از کرونا بهزیستی، و گزارش مدیران کل استانها، وحید قبادی دانا معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور طی سخنانی ضمن تقدیر ار زحمات شبانه روزی همکاران استانی بویژه پرسنل فعال در مراکز اقامتی خاصه مراکز سالمندان و معلولین، گفت: با توجه به آغاز پیک سوم کرونا و همزمانی آن با شروع فصل پاییز و احتمال بروز روزهای سخت، باید بگونه ای برنامه ریزی کنیم تا ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی همکاران فعال در این مراکز دچار فرسودگی نشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: براساس آمار و نتایج بررسی های بعمل آمده بیشتر مراکز بهزیستی از طریق ورود افراد به مراکز آلوده شده اند لذا باید ضمن کنترل ورود و خروج افراد به مراکز و پرهیز از انجام بازدید و ملاقات، نظارت های مدون خود را نیز به صورت آنلاین و مجازی انجام بدهیم.

قبادی دانا در ادامه با اشاره به موضوع واکسیناسیون آنفلوانزا گفت: تمامی استانها موظف هستند تا واکسیناسیون مددجویان را با اولویت مددجویان مقیم مراکز شبانه روزی طبق دستورالعمل کشوری و با همکاری و تعامل موثر با دانشگاه های علوم پزشکی و مراکز بهداشت و درمان انجام دهند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود؛ با هماهنگی های صورت گرفته با ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزارت بهداشت مقرر شده تا واکسیناسیون مراکز بهزیستی از طریق استقرار عوامل بهداشت و درمان در مراکز انجام شود که همکاری و تعامل مدیران کل بهزیستی استانها با دانشگاه های علوم پزشکی در این زمینه، کاستن از حجم مشکلات ابتلای احتمالی خاص فصل پاییز و زمستان مددجویان به کرونا و آنفلوانزا را به همراه خواهد داشت.

کد خبر 5044787 آزاده سهرابی

منبع: مهر

کلیدواژه: وحید قبادی دانا بهزیستی واکسن آنفلوانزا ویروس کرونا وزارت آموزش و پرورش شورای شهر تهران اربعین حسینی شهرداری تهران اربعین 99 گردشگری کمیته امداد امام خمینی پلیس راهور سازمان تامین اجتماعی دستگیری سارق وضعیت راهها آتش سوزی سالمندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۸۹۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر، حامد آقاجان زاده، معاون بهداشت و درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان، با اشاره به ضرورت انجام واکسیناسیون برای زائران، گفت: متقاضیان حج تمتع امسال استان طبق نوبت اعلام شده از امروز تا ۱۶ اردیبهشت ماه فرصت دارند برای انجام واکسیناسیون اجباری به مراکز تعیین شده مراجعه کنند.

وی افزود: هر فرد متقاضی سفر به حج تمتع باید ۱۵ روز قبل از اعزام، واکسن مننژیت را به منظور ایمن سازی در مقابل این بیماری دریافت کرده باشد.

آقاجان زاده در خصوص تزریق واکسن مننژیت برای متقاضیان، توضیح داد: تزریق این واکسن برای افرادی که در دو سال گذشته آن را دریافت نکرده‌اند، الزامی است.

معاون بهداشت و درمان هلال احمر استان با بیان اینکه در تبریز حدود ۴۰۰۰ نفر شامل متقاضیان اعزام، عوامل کاروان‌ها و عوامل آشپزخانه واکسینه می‌شوند، خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت زمانی برای تزریق واکسن حجاج، ظرفیت پذیرش و انجام واکسیناسیون زائران غیرآذربایجان شرقی را نیز در تبریز با توجه به موقعیت مسافرپذیر این شهر داریم.

وی در ادامه به آمار زائران حج تمتع امسال استان اشاره کرد و گفت: شمار متقاضیان حج تمتع امسال آذربایجان شرقی ۳۹۵۱ نفر است که در قالب ۲۸ کاروان به این سفر معنوی اعزام خواهند شد. ۱۵ کاروان از این تعداد متعلق به زائران تبریزی است.

آقاجان زاده همچنین از آغاز معاینات پزشکی ۴۵ نفر از عوامل اجرایی پزشکی حج و زیارت که در موسم حج تمتع خدمت رسانی خواهند کرد، از روز گذشته در تبریز خبر داد.

کد خبر 6088814

دیگر خبرها

  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • ترجیح آزمایشگاه‌های تشخیص طبی به تعطیلی مراکز تا ادامه فعالیت
  • بهره مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی و مشاوره بهزیستی مازندران
  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت
  • ثبت ۱۵ هزار تماس با مرکز صدای مشاور بهزیستی
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد
  • بهره مندی بیش از ۳۳ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی چهارمحال و بختیاری
  • بررسی علل مهاجرت و پیامدهای آن در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است