Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@17:20:52 GMT

آتش در اردوی تفریحی پسران اوتیسمی

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۹۰۵۶۹

همزمان با مرگ یک پسر اوتیسمی در حادثه آتش‌سوزی اردوگاه شهید باهنر تهران بررسی کارشناسان برای علت این حادثه آغاز شد.

به ‌گزارش ایران، حدود ساعت 3 بعدازظهر پنجشنبه ۱۷ مهر، خبر آتش‌سوزی در اردوگاه شهید باهنر تهران، واقع در خیابان فیضیه به آتش‌نشانی اعلام شد و بلافاصله دو ایستگاه آتش‌نشانی برای اطفای حریق راهی محل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محل حادثه ساختمان یک طبقه‌ای به وسعت حدود 400 متر با چندین اتاق در محوطه اردوگاه تفریحی ورزشی باهنر بود.

مرگ پسر 25 ساله

نخستین بررسی‌ها نشان می‌داد آتش از اتاقی در این ساختمان شروع شده بود که چند پسر اوتیسمی با مربیان شان برای تفریح در آنجا اقامت داشتند. امدادگران بلافاصله همه پسرها را از اتاق خارج کردند اما دو نفر از پسرها که 19 و 25 ساله بودند به علت سوختگی و دود گرفتگی دچار آسیب شده بودند که یکی از آنها در محل جان باخت.

مجتبی خالدی اظهار کرد: آتش‌سوزی در یکی از سوئیت‌های اردوگاه شهید باهنر در محدوده خیابان نیاوران تهران رخ داد که میهمانان آن 15 نفر از بچه‌های اوتیسمی به‌همراه چند نفر از مربیان آنها بودند. در پی این حادثه یک پسر جوان با وجود عملیات احیا جان خود را از دست داد و یک نفر هم با سوختگی ٧٠ درصد به بیمارستان شهید مطهری منتقل شد. سایر مصدومان این حادثه هم توسط عوامل اورژانس اکسیژن تراپی شده و به‌صورت سرپایی مداوا شدند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هنوز علت حریق از سوی کارشناسان آتش‌نشانی مشخص نشده است.

جلال ملکی، سخنگوی آتش‌نشانی تهران نیز در این باره گفت: نیروهای آتش‌نشانی به‌محض حضور در محل حادثه، همزمان با خاموش کردن آتش متوجه شدند یک نفر در همان اتاقی که آتش‌ گرفته بود، حضور دارد که بسرعت این پسر 25 ساله از میان آتش و دود غلیظ از ساختمان خارج و تحویل عوامل اورژانس شد اما او فوت کرده بود. با اطفای کامل حریق، در نهایت محل حادثه تحویل مالکان و عوامل انتظامی شد و آتش‌نشانان در ساعت 16:10 پس از اتمام عملیات، به ایستگاه‌های خود برگشتند. تیم کارشناسی برای بررسی علت این آتش‌سوزی مرگبار تعیین شده است.

منتظر اعلام علت حادثه هستیم

دکتر سعیده غفاری، مدیرعامل انجمن اوتیسم ایران به خبرنگار حوادث «ایران» گفت: مؤسسه‌های اوتیسم در کشور ما در دو قالب خصوصی و خیریه فعالیت می‌کنند و در این مسیر در تلاش هستند تا با همیاری خانواده‌های دارای فرزندان اوتیسم از آنها حمایت کنند. اما با توجه به اینکه بچه‌های اوتیسمی بسیار آسیب پذیر هستند مؤسسه‌ها باید توجه بیشتری به نگهداری از این بچه‌ها بخصوص در اردوها داشته باشند که مهم‌ترین آنها بحث ایمنی، کمک‌های اولیه، بیمه و به کارگیری افراد مجرب و آموزش دیده به‌عنوان مربی است.

وی با بیان اینکه هنوز علت حادثه آتش‌سوزی مشخص نشده گفت: در حال حاضر منتظر هستیم تا ببینیم مشکل از فرسودگی تأسیسات این اردوگاه بوده یا مربیان سهل‌انگاری کرده‌اند یا شاید هم هر دو موضوع موجب این حادثه تلخ شده است. به هرحال شرایط خاص بچه‌های اوتیسمی که نمی‌توانند وضعیت خطر و دفاع از خودشان را تشخیص دهند حکم می‌کند که برای هر فرد اوتیسمی حداقل 2 مربی در نظر گرفته شود تا بتوانند از آنها بخوبی مراقبت کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که پس چرا در این اردو برای 14 بچه اوتیسمی فقط 4 مربی وجود داشت و چرا خانواده‌های آنها در این اردو بچه هایشان را که بسیار آسیب پذیر هستند همراهی نکردند، گفت: این موضوع باید بررسی شود و به طور قطع باید در سفرها و اردوهای بعدی به این مسأله توجه بیشتری شود، تا کمتر شاهد چنین اتفاقات تلخی باشیم.

وی با بیان اینکه در این حادثه آرین فاتح‌پور 25 ساله فوت کرده گفت: این بچه‌ها برای خانواده‌هایشان خیلی عزیز هستند چراکه برای بزرگ کردن این بچه‌ها زحمات مضاعفی بر خانواده تحمیل می‌شود. ضمن اینکه ما منتظریم تا ببینیم علت حادثه چه بوده و آیا مربیان مؤسسه خیریه‌ای که این بچه‌ها را به اردو برده‌اند مسبب این اتفاق بوده‌اند یا خیر.

علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش نیز درباره آتش‌سوزی اردوگاه شهید باهنر تهران اظهار کرد: علت حادثه توسط آتش‌نشانی در دست بررسی است و هنوز مشخص نیست اما افرادی که دچار حادثه شده‌اند، دانش‌آموز نیستند و ارتباطی به مجموعه آموزش و پرورش ندارند.

وی گفت: مؤسسه خیریه صابرین بهشت، افراد مبتلا به اوتیسم را هر پنجشنبه برای تفریح و هواخوری به اردوگاه شهید باهنر می‌آورد که در حادثه اخیر بچه‌های اوتیسم همراه با مربیان در یکی از خوابگاه‌ها برای استراحت حضور داشتند، که صدای انفجاری شنیده می‌شود و آتش‌سوزی صورت می‌گیرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 محمدرضا شجریان فرزندان شجریان آتش اردو تفریحی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 محمدرضا شجریان فرزندان شجریان اردوگاه شهید باهنر بچه های اوتیسم بچه ها علت حادثه آتش نشانی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۹۰۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از ۱۵ طرح تفریحی و گردشگری در اصفهان

شهردار اصفهان در این مراسم با اشاره به مطرح شدن خواسته مردمی بعضی محلات محروم برای استفاده کودکان و نوجوانان از امکانات تفریحی شهر گفت: مقرر شد تور‌های گردشگری برای محلات کم‌برخوردار به‌صورت رایگان از هفته آینده دایر شود تا شعار «شهرداری برای همه مردم است» بار دیگر محقق شود.

علی قاسم‌زاده افزود: ۲ مجموعه تفریحی جدید با ویژگی‌های متفاوت تا پایان سال جاری تقدیم شهروندان می‌شود که یکی از آنها در شرق اصفهان و دیگری در شمال شهر مجموعه تفریحی با مختصات کاملاً متفاوت ایجاد خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان نیز در این مراسم با اشاره به اجرای نخستین پارک موضوعی نوری اصفهان در مجتمع گردشگری صفه گفت: این مجموعه نوری مساحتی بیش از چهار هزار و ۲۰۰ متر مربع با برخورداری از ۴۰ المان نوری موضوعی را در خود جای داده است.

سعید ساکت با اشاره به ۲۹ هزار ساعت اقدام فنی، عمرانی و تخصصی به منظور عملیاتی سازی این طرح، هدف از اجرای آنرا ارتقای خدمات گردشگری در مجتمع گردشگری صفه دانست.

او با اشاره به اقدامات زیرساختی، زیباسازی، عمرانی و فنی صورت گرفته برای راه‌اندازی بولینگ صفه در کلاس ملی و بین‌المللی گفت: مجموعه بولینگ صفه یکی از پرطرفدارترین سالن‌های تفریحی ورزشی این حوزه است که با مساحتی بیش از ۸۰۰ متر مربع پس از ۱۰ سال نسبت به به روزرسانی و حل معضلات زیرساختی آن اقدام شد.

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان با اشاره به بهره‌برداری از ۲ مجموعه گردشگری غذایی در ایستگاه یک و ۲ تله‌سی‌یژ ناژوان، خاطرنشان کرد: در این راستا تلاش شده تا ضمن بهره‌گیری از مجموعه‌های غذایی برند و اصیل، اقدامات خلاقانه جدیدی در طراحی، تنوع غذایی و فضا‌های محیطی بکر در نظر گرفته شود.

او گفت: مجموعه غذایی ایستگاه یک تله کابین صفه با دارا بودن چشم انداز بام اصفهان، در مساحتی ۹۰۰ متری اجرا و اکنون آماده ارائه خدمات به گردشگران است. همچنین مجموعه غذایی دیگری در ایستگاه ۲ تله کابین صفه با مساحتی به متراژ ۶۲۰ متر مربع در دل کوه صفه آماده پذیرایی از گردشگران خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • آتش‌سوزی یک باب مغازه در تالش
  • بهره‌برداری از مجموعه تفریحی کوه نور صفه
  • فیلم/ بمب عمل‌نکرده در منطقه‌ای مسکونی در اردوگاه النصیرات
  • بهره برداری از ۱۵ طرح تفریحی و گردشگری در اصفهان
  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار
  • آتش‌سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار/ یک نفر فوت کرد
  • نایب قهرمانی تیم پسران ایران در شطرنج شهر‌های آسیا
  • آتش‌ سوزی ۲ فروند لنج در چابهار؛ یک نفر فوت کرد
  • برنامه دیت دختران و پسران حزب اللهی
  • برگزاری مسابقات ورزشی مدارس سمپاد همدان با حضور ۱۵۰ دانش آموز