Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدجواد فدائی امروز ۱۹ مهر ماه در ستاد استانی مقابله با کرونا با تشکر از همکاری و همراهی مردم و موکب‌های اربعین حسینی گفت: در برگزاری مراسم اربعین حسینی تا حدی که امکان داشت و نظارت صورت گرفت، شیوه نامه‌های بهداشتی رعایت شده و تجمعات نگران کننده را نداشتیم؛ ولی در عین حال باید سخت‌گیری بیشتری برای رعایت نکات بهداشتی داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: متاسفانه تعداد بستری‌ها، تعداد موارد آی‌سی‌یو و بیماران نیازمند ونتیلاتور نسبت به هفته گذشته افزایش داشته و این آمار‌ها یعنی رعایت‌ها کاهش یافته است.

فدائی ابراز داشت: در حال حاضر موارد ابتلا میان اعضای یک خانواده است، پس اعضای خانواده هم باید رعایت نکات بهداشتی را داشته باشند تا موجب انتقال بیماری به دیگری نشوند.

استاندار کرمان تأکید کرد: باید نظارت‌ها و بازرسی‌ها و گشت‌های ویژه کووید ۱۹ مرکب از نیروهای قضایی، انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی و استانداری بیشتر شود و فرمانداران جدیت و نظارت بیشتری صورت دهند.

فدائی تصریح کرد: آمار‌های کنونی نگران کننده است، در شنبه هفته گذشته ۶۷۰ بستری بیمار کرونایی در استان داشتیم و امروز به ۸۰۸ نفر رسیده و تعداد بستری آی‌سی‌یو در استان از ۱۲۷ نفر به ۱۵۰ نفر افزایش یافته است.

او بیان داشت: بیماران تحت دستگاه ونتیلاتور استان کرمان از ۴۱ نفر به ۷۵ نفر رسیده که این آمار‌ها نگران کننده هستند و تنها راه حل آن رعایت نکات بهداشتی و نظارت بیشتر است.

هیچ گونه پیاده‌روی به سمت مشهد مقدس در ایام پایانی ماه صفر نداریم

استاندار کرمان گفت: اگر این روند کنترل نشود، نگران آن هستیم که امکانات کافی نداشته باشیم و نتوانیم برای بیماران بستری اقدامات خوب و لازم انجام شود و در نتیجه دچار افزایش آمار فوتی‌ها شویم، پس درخواست ما از مردم و مسئولان این است که با جدیت، رعایت نکات بهداشتی و نظارت و بازرسی‌ها را داشته باشند.

فدائی افزود: در ایام پایانی ماه صفر، هیچ گونه حرکت کاروانی یا پیاده‌روی به سمت مشهد مقدس نداریم و به دلیل افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ و کنترل آن، بحث نظارت‌ها باید خیلی جدی‌تر و سختگیرانه‌تر باشد.

جمعه بازار تا اطلاع ثانوی ممنوع است

او خواستار فعال‌تر شدن گشت ویژه کووید ۱۹ و گزارش‌های هفتگی آن شد و تصریح کرد: برگزاری جمعه بازار تا اطلاع ثانوی ممنوع است و شهرداری موظف است با موارد این چنینی برخورد کند.

فدائی گفت: آرایشگاه‌ها باید نکات بهداشتی را کاملا رعایت کنند در غیر این صورت تعطیل می‌شوند.

ارسال درخواست تعطیلی دو هفته‌ای مدارس کرمان به ستاد ملی کرونا

او بیان داشت: درخواست تعطیلی دو هفته‌ای مدارس استان را به ستاد ملی مقابله با کرونا داده‌ایم، اما فعلاً مجوز به گروه‌های بازرسی استان داده شده تا مدارس حضوری که رعایت ضوابط بهداشتی را ندارند، تعطیل و با فرد متخلف نیز برخورد شود.

اتراق در پارک‌های کرمان، رفسنجان و سیرجان ممنوع است

فدائی افزود: شهرداری کرمان موظف است مسیر‌ها و ساعت شلوغ اتوبوس‌ها را شناسایی و نسبت به رعایت فاصله گذاری بین مسافران در آن‌ها اقدام کند.

 او تصریح کرد: با تلاش شهرداری و نیروی انتظامی، طی دو هفته آینده در شهرستان‌های کرمان، رفسنجان و سیرجان از اتراق در پارک‌ها ممانعت می‌شود.

الگوی درگیری بیماری کرونا خانوادگی شده است

محمدصادق بصیری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان نیز گفت: طبق گزارش ستاد ملی مقابله با کرونا ویروس، الگوی درگیری بیماری خانوادگی شده و بیشتر مرگ و میر‌های ناشی از بیماری ۷۰ سال به بالا را شامل می‌شود و این مراقبت بیشتر از سالمندان را می‌طلبد.

او افزود: کرمان در هفته سوم مهر ماه ۱۸ هزار و ۹۶۶ مورد بازرسی داشته که ۶ هزار و ۲۲ مورد تذکر داده شده و ۱۲۱ مورد تعطیلی نیز صورت گرفته است.

بصیری ابراز داشت: طبق اعلام ستاد ملی کرونا رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی علی‌رغم همه هشدار‌ها پایین آمده و به ۴۲.۹ درصد رسیده و در استان کرمان هم ۴۸.۶ درصد است.

افزایش ۸۰ درصدی بیماران دارای مشکلات تنفسی در کرمان

حمیدرضا رشیدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز از برگزاری خوب اربعین در کرمان قدردانی کرد و گفت: بیمارانی که تخت‌های بیمارستانی استان را به دلیل مشکلات تنفسی اشغال می‌کنند، نسبت به سه هفته قبل ۸۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

او با اعلام اینکه روند صعودی مبتلایان را با شیب بیشتر نسبت به هفته‌های قبل شاهدیم، افزود: اکنون مرگ و میر ناشی از بیماری ثابت است، اما مشخص نیست دو هفته آینده چگونه باشد، از سوی دیگر بیماران تحت ونتیلاتور در بهترین شرایط ۸۵ درصد فوت می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به درگیری بیماری در بین اعضای یک خانواده گفت: به لحاظ درمانی و دارو در حال حاضر مشکلی نداریم، پرسنل هم تاکنون زحمت کشیدند، اما ظرفیت‌ها محدود است و افزایش بیماران بستری را شاهدیم.

رشیدی‌نژاد با اعلام اینکه دارو‌هایی که اکنون در موارد بیماری کرونا استفاده می‌شود، هیچ کدام داروی قطعی نیستند، افزود: اینکه در روش درمانی بیماران به غیر از پزشکان مخصوص این کار، کسی بخواهد دخالت کند به ضرر همه تمام می‌شود.

او تصریح کرد: پیک سوم تعداد مبتلایان و شیوع بمیاری کرونا از پیک اول بیشتر است، اکنون پیک بستری است و انتظار پیک مرگ و میر را در دو هفته آینده داریم و امیدواریم به آن سمت نرویم.

از امروز پذیرش بیماران غیراورژانسی ممنوع و اولویت با بیماران کرونایی است

رشیدی‌نژاد بیان داشت: از امروز در بیمارستان‌ها، پذیرش بیماران غیراورژانسی محدود و تقریبا ممنوع شده و اولویت تخت بستری با بیماران کرونایی است و از ظرفیت تمام بیمارستان‌ها در بخش خصوصی، دولتی و نظامی برای بیماران کووید ۱۹ استفاده می‌شود.

او با اعلام اینکه در شهرستان های کرمان، سیرجان و رفسنجان به طور چشمگیری نزدیک به دو برابر بیماران افزایش داشته اند، افزود: اکنون در سیرجان به طور قابل توجهی نزدیک به دو و نیم برابر بیمارن بستری افزایش پیدا کرده است.

انتهای پیام/ب

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری کرمان ستاد مقابله با کرونا ویروس کرونا کووید ۱۹ رعایت نکات بهداشتی کووید ۱۹ ستاد ملی دو هفته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۹۰۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین

مدیر مجتمع اسلامی حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج) گفت: ثبت‌نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین حسینی در مشهد مقدس آغاز شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، محمد رجبی اظهارداشت:اعضای کاروان پیاده انصار‌الحسین (ع) وابسته به مجتمع اسلامی حضرت بقیه‌الله الاعظم مشهد، برای بیست و چهارمین سال پیاپی از مشهد مقدس تا کربلای معلی را با پای دل طی خواهند کرد.

وی افزود:ثبت نام در این کاروان مخصوص برادران است که از هم اکنون آغاز و تا پنجم خرداد ماه ادامه دارد.

رجبی تصریح کرد:کاروان پیاده انصار‌الحسین (ع) برای بیست و چهارمین سال پیاپی، در 25 خرداد امسال با برگزاری مراسم بدرقه در مشهد، بعد از زیارت بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا (ع)، عازم کربلای معلی خواهند شد.

مدیر مجتمع اسلامی حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج) گفت: علاقه مندان برای ثبت نام در این کاروان و حضور در طولانی‌ترین مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی می‌توانند با شماره تلفن‌های 09159061410، 09159101510 و 05133712305 تماس بگیرند.

وی خاطرنشان کرد:متقاضیان برای ثبت نام حضوری نیز می‌توانند صبح‌ها از ساعت 8 الی 12 و عصرها از ساعت 16 الی 20 به مجتمع اسلامی حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج) واقع در مشهد مقدس، شهرک شهید رجایی، روبه‌روی حر 23 مراجعه کنند.

رجبی اظهارکرد:کاروان پیاده انصار الحسین، یک کاروان مردمی است که اعضای این کاروان حدود 2 هزار کیلومتر در خاک ایران پیاده روی می‌کنند و با عبور از 5 استان کشور از طریق مرز شلمچه و پس از طی تشریفات قانونی وارد خاک عراق خواهند شد و سپس با میلیون‌ها زائر حسینی همراه و ادامه مسیر را در خاک عراق به سمت کربلای معلی پیاده‌روی خواهند کرد و در آستانه اربعین حسینی در حرم سید و سالار شهیدان نائب‌الزیاره مردم شریف ایران و تمامی دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) خواهد بود.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • صرفه‌جویی جالب به سبک کمیته داوران!
  • شورا‌های اسلامی نمونه استان کرمان مشخص شدند
  • قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی | سپاهان - ملوان، مس رفسنجان - تراکتور
  • قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی انجام شد
  • سگ گردانی در بوستان‌های کرج ممنوع شود
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • پایان هفته بارانی برای کرمان
  • ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین آغاز شد
  • ملزم بودن رعایت پرهیز‌های دارویی آنتی بیوتیکی طیور زنده قبل از ارسال به کشتارگاه‌ها
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین