Web Analytics Made Easy - Statcounter

تحلیل‌گران گفتند، در حالی‌ موشک‌های بالستیک جدید در جریان رژه نظامی کره شمالی امروز، شنبه به نمایش درآمدند که قبلا از این موشک‌ها رونمایی نشده بود.

به گزارش ایسنا، براساس یک فایل ویدیویی که تلویزیون رسمی کره شمالی پخش کرد، موشک بالستیک قاره پیمایی روی یک خودرو با ۲۲ چرخ به نمایش درآمد.

این اولین بار از سال ۲۰۱۸ است که کره شمالی از موشک‌های بالستیک قاره پیما در رژه نظامی رونمایی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری رویترز گزارش داد، در این رژه موشک "هواسونگ ۱۵" با بلندترین برد که کره شمالی تا امروز آزمایش کرده است و همچنین موشک بالستیک جدیدی که از زیر دریایی شلیک می‌شود، به نمایش درآمد.

خبرگزاری نووستی نیز به نام نوشته شده روی این موشک عظیم اشاره کرد که نام "بوکیکسون-۴" بود؛ نامی که قبلا اسمی از آن برده نشده بود.

در کره شمالی اسم بوکیکسون (ستاره شمال) معمولا روی موشک‌هایی که از زیردریایی شلیک می‌شوند، اطلاق می‌شود.

پیشتر پیونگ یانگ چندین نسخه از این موشک‌ها را ساخته که آخرین نوع آن "بوکیسکون-۳" است که در اکتبر ۲۰۱۹ آزمایش کرد، از آن زمان تاکنون کره شمالی پرتاب هیچ موشکی را از زیر دریایی آزمایش نکرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کره شمالی کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۹۰۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ هزار موشک از لبنان به شمال فلسطین اشغالی شلیک شد

 منابع خبری رژیم صهیونیستی امروز (پنجشنبه) از شلیک ۴ هزار موشک از جنوب لبنان به شمال فلسطین اشغالی از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی خبر دادند.

به گزارش ایرنا،  کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد: ۴ هزار موشک از لبنان به شمال فلسطین اشغالی از زمان شروع جنگ غزه طبق برآوردهای ارتش اسرائیل شلیک شده است.

همزمان شبکه الجزیره اعلام کرد: ارتش رژیم صهیونیستی از زخمی شدن ۱۱ نظامی این رژیم در غزه طی ساعات گذشته خبر داد.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از هفتم اکتبر گذشته تاکنون ۳ هزار و ۳۰۵ افسر و نظامی این رژیم زخمی شده اند که از این میان یک هزار ۵۸۴ نفر از آنها در جریان حمله زمینی به غزه زخمی شده اند.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از زمان شروع جنگ، ۵۱۳ افسر و نظامی جراحات خطرناکی پیدا کرده اند.

طبق گزارش ارتش رژیم صهیونیستی، ۲۴۷ نظامی این رژیم که در جریان جنگ غزه زخمی شده اند تحت درمان هستند که ۲۴ نفر از آنها وضعیت خطرناکی دارند.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از زمان شروع حمله به غزه ۶۳۰ نظامی در حوادث عملیاتی و آتش خودی زخمی و ۴۱ نفر کشته شده اند.

همزمان رادیو رژیم صهیونیستی از خروج تیپ ناحل از غزه پس از ۶ ماه خبر داد و به حضور دو تیپ احتیاط این رژیم به جای آن اشاره کرد.

از سوی دیگر کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد: ۴۰۰۰ موشک از لبنان به شمال فلسطین اشغالی از زمان شروع جنگ غزه طبق برآوردهای ارتش اسرائیل شلیک شده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کره شمالی: حقوق‌ بشر ابزار تهاجم و رفتار خصمانه آمریکاست
  • آمادگی کره شمالی برای آزمایش یک سامانه موشک‌انداز جدید
  • تحولات اوکراین|واکنش مسکو به ارسال موشک‌های دوربرد به کی‌یف
  • کره شمالی چند پرتابه راکتی آزمایش کرد
  • ۴ هزار موشک از لبنان به شمال فلسطین اشغالی شلیک شد
  • شکست بزرگ اسرائیل در آزمایش دفاعی ایران
  • ایران به هر کجای رژیم صهیونیستی را لازم باشد موشک می‌زند
  • تأکید کره شمالی بر حفظ قدرت نظامی خود
  • کره شمالی: اقدامات بیشتری برای حفظ قدرت نظامی خود انجام می‌دهیم
  • سفیر روسیه کمک تسلیحاتی آمریکا به اوکراین را مضحک خواند