Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@17:13:37 GMT

دسترسی آسان مدارس به تجهیزات امداد و نجات

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۹۰۸۰۴

دسترسی آسان مدارس به تجهیزات امداد و نجات

خبرگزاری آریا - رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه مدارس بویژه مدارس آماده باید در مواقع اضطراری قادر به کنترل بحران باشند، گفت: نصب کانکس حاوی تجهیزات امداد و نجات در مدارس بخشی از ارکان آمادگی هنگام وقوع حادثه است.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، رضا کرمی محمدی با بیان اینکه نصب کانکس تجهیزات امدادی در گام دوم طرح مدرسه آماده در حال انجام است گفت: بر این اساس تا کنون 15 مجموعه تجهیزات در قالب کانکس امداد و نجات آماده و در اختیار مدارس قرار گرفته و تا پایان امسال این تعداد به 50 دستگاه اهدایی افزایش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه اولویت با مدارس پر جمعیت است، گفت: سعی داریم در هر منطقه شهر تهران حداقل 2 مدرسه مجهز به کانکس تجهیزات امداد و نجات شوند.
کرمی محمدی در خصوص شرایط انتخاب مدرسه برای نصب کانکس تجهیزات امداد و نجات نیز گفت: مدارسی انتخاب می شوند که در اجرای طرح مدرسه آماده همکاری خوب داشته اند، سند خطرپذیری مدرسه در وضعیت زرد یعنی خطرپذیری متوسط باشد، سازه مدرسه نسبت به سایر مدارس منطقه از استحکام بالاتری برخوردار باشد ، حیاط مدرسه بزرگ باشد، مکان مناسب برای نصب کانکس داشته باشد و در صورت امکان مدارس دیگری نیز در نزدیکی این مدرسه باشد تا در مواقع ضروری یا آموزشی، دانش آموزان بیشتری ازآن بهرمند شوند.
او در خصوص ضرورت این طرح افزود: مدارس و به خصوص مدرسه آماده باید در مواقع اضطراری بدون نیاز به نیروهای امدادی، قادر به کنترل بحران باشد. برای این منظور علاوه بر داشتن آگاهی و مهارت، لازم است ابزار و تجهیزات مورد نیاز را در دسترس داشته باشد.
کرمی محمدی بیان کرد: این تجهیزات شامل تجهیزات امداد و نجات، ابزارهای دستی، تجهیزات ارتباطی و پشتیبانی، تجهیزات و اقلام دارویی، کیف کمک­های اولیه و مواد خوراکی است که در قالب یک کانکس به مدارس اهدا می شود .
او ادامه داد: از آنجایی که هدف از اهدای کانکس به مدارس ارتقای ایمنی و پیشگیری از خطر، به هنگام وقوع زلزله می باشد، باید توجه داشت که این ابزار به عنوان یکی از اجزای غیر سازه ای مدرسه، نباید موجب مخاطرات جدیدی برای دانش آموزان باشد، لذا باید در جانمایی و استقرار صحیح آن دقت شود.
کرمی محمدی افزود: این کانکس با امضای تفاهم‌نامه از سوی دبیر ستاد مدیریت بحران هر منطقه به مدیر مدرسه تحویل می شود و کانکس تجهیزات امداد و نجات مدرسه حداقل امکانات لازم برای انجام واکنش اضطراری را در اختیار مدیر و گروه مدیریت بحران مدرسه قرار می‌دهد.
او ادامه داد: اعضای گروه مدیریت بحران مدرسه می‌توانند از تجهیزات این کانکس در شرایط اضطراری یا در تمرین و مانورها با تشخیص مدیر مدرسه استفاده کنند.
او گفت: ایجاد و ارتقاء آمادگی در جامعه برای رویارویی با حوادث و سوانح باعث می شود علاوه بر کاهش خسارات جانی و مالی در هنگام وقوع حادثه ، شرایط هرچه سریعتر به حالت عادی باز گردد. یکی از راههای آمادگی در برابر حوادث، مجهز بودن شهروندان به اقلام مورد نیاز در ساعات اولیه پس از وقوع حادثه است. بر اساس شدت و وسعت حادثه، تا رسیدن نیروهای امدادی می توان از این تجهیزات برای حفظ حیات و سلامتی حادثه دیدگان استفاده شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تجهیزات امداد و نجات کانکس تجهیزات امداد مدیریت بحران کرمی محمدی شهر تهران نصب کانکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۹۰۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بحران کمبود معلم در مدارس نباید تکرار شود

نماینده ولی فقیه در استان خراسان‌رضوی گفت: این یک حقیقت است که تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود، بر همین اساس، توجه کنید در فرآیند گزینش آموزش و پرورش عناصری برگزیده شوند که جوان، متدین، توانمند و دلسوز نسل آینده‌ساز این کشور باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌رضوی و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نماینده ولی فقیه، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با شورای معاونان و رؤسای نواحی آموزش و پرورش استان که به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و روز معلم، به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از تکالیف بزرگ آموزش و پرورش در استان این است که جریان تعلیم و تربیت به صورت هم‌زمان مدیریت شود، امروزه اگرچه برنامه‌هایی با اهمیت و مؤثر در دستورکار قرار می‌گیرد، اما هنوز هم این ظرفیت وجود دارد که به‌موازات رویکردهای آموزشی، در عرصه پرورش و تربیت نیز اقداماتی انجام شود که جامعه مخاطب آن به طور مستقیم، متوجه فرزندان دلبند ما در مدارس باشد.

وی افزود: این یک حقیقت است که تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود، بر همین اساس، توجه کنید در فرآیند گزینش آموزش و پرورش عناصری برگزیده شوند که جوان، متدین، توانمند و دلسوز نسل آینده‌ساز این کشور باشند، زیرا اینها عهده‎دار تربیت فرزندان مردم هستند، علاوه بر این، در فرآیند گزینش باید به موضوع بازنشستگی دبیران و فرهنگیان نیز توجه ویژه صورت بگیرد تا بحران‌هایی همچون کمبود معلم در مدارس، دوباره تکرار نشود.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: یکی از عرصه‌هایی که باید از سطح آموزش و پرورش موردتوجه قرار بگیرد، مسئله حجاب است، باید فضایی ایجاد شود تا بتوان مسئله حجاب و فرهنگ عفاف را از سطح مدارس و دبیرستان‌ها در دل و ذهن دختران عزیز دبیرستانی نهادینه شود، اینها آینده‌ساز کشور و امانت مردم هستند، بنابراین با مزج اجتماعی و منطق تبیین، می‌توان حجاب را به صورت ایجابی از سطح دبیرستان‌ها فرهنگ‌سازی کرد.

به گزارش ایمنا، در ابتدای این دیدار، جمعی از اعضای شورای آموزش و پرورش استان به ارائه گزارشی از برنامه‌های فرهنگی تربیتی در سال تحصیلی جاری و انعکاس چالش‌های موجود پرداختند.

کد خبر 749404

دیگر خبرها

  • مسابقات امداد و نجات معادن و صنایع معدنی کشور
  • برگزاری نخستین دوره آموزشی مدیریت بحران ویژه مدیران سازمان منطقه آزاد قشم
  • اساتید مدرسه علمیه بوشهر تجلیل شدند
  • اجرای گام سوم طرح یاس (یاران آسیب ستیز) در اردبیل
  • بحران کمبود معلم در مدارس نباید تکرار شود
  • گام سوم طرح یاس در اردبیل اجرا می‌شود
  • تلفات سیل‌ در کنیا از ۱۲۰ تن گذشت
  • تصادف مرگبار در خوزستان ۴ نفر را به کام مرگ کشاند
  • فردا مدارس خوزستان تعطیل شد
  • وقتی ستاد مدیریت بحران خود دچار بحران می‌شود