Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش ایرنا، خالد جعفری روز شنبه در نخستین جلسه شورای مبادلات مرزی شهرستان بانه اظهار داشت: مهمترین هدف اجرای طرح ساماندهی مبادلات کمک به معیشت مرزنشینان و کولبران است و به صورت قانونی ۱۰۰ قلم کالا اصلی با بیش از ۸۰۰ دسته کالا زیر مجموعه با استفاده از کارت‌های الکترونیکی پیله وری و انجام تشریفات گمرکی وارد کشور می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نخستین محموله کالا در بهمن سال گذشته همزمان با سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت از طریق مرز سیرانبند وارد کشور شد، افزود: در اجرایی این طرح به ازای هر نفر هفت میلیون ریال و هر خانوار چهار نفر ۲۸ میلیون معافیت گمرکی، سود نصیب مرزنشینان خواهد شد.

وی اضافه کرد: مرحله نخست این طرح با ورود کالای وارداتی به بندرعباس آغاز و با هماهنگی گمرک محموله وارد بازارچه سیرانبند شد و اقدامات گمرکی در این محل انجام گرفت.

جعغری با بیان اینکه هدف از اجرای طرح ساماندهی مبادلات مرزی حذف و کمرنگ شدن پدیده کولبری است، یادآور شد: با اجرای این طرح ۱۰۰ قلم کالا به صورت قانونی با توجه به معافیت ها از مسیر رسمی وارد کشور می‌شود و برای مرزنشینان ساکن در شعاع ۲۰ کیلومتر مرز درآمد ایجاد می‌کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان تاکید کرد: در این استان ۲۹ هزار خانوار مرزنشین وجود دارد که ۲۲ هزار خانوار در شهرهای بانه، مریوان، سقز و سروآباد دارای کارت مرزنشینی رسمی معتبر هستند و با ثبت آماری که انجام می‌شود، معافیت سود بازرگانی به این خانوارها تعلق می‌گیرد.

وی گفت: در صورتی که واردات توسط تعاونی مرزنشینان و یا خود مرزنشینان انجام شود معافیت سود بازرگانی نیز به خود آنها تعلق خواهد گرفت.

جعفری یادآور شد: در اجرای طرح مبادلات مرزی بانک مرکزی، گمرک ایران و وزرات صنعت، معدن و تجارت و وزارت کشور به عنوان هماهنگ کننده نقش اساسی دارند.

وی با اشاره به وجود ۱۹ تعاونی مرزنشین در کردستان افزود: بیشترین تلاش ما این است که تعاونی ها مرزنشینان نیز در کنار تجار فعال شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان با بیان اینکه بیشترین آمار مرزنشینان متعلق به استان است، اظهار داشت: از غرب کشور، کردستان به عنوان نماینده در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ستاد مبادلات مرزی تعیین شد.

وی اضافه کرد: در شرایط کنونی بازارچه سیرانبند بانه زیرساخت های لازم برای واردات کالا از طریق کارت پیله وری مرزنشینان را دارد و مرزنشینان شهرهای سروآباد، مریوان و سقز فعلا باید از طریق این بازارچه اقدام کنند.

فرماندار شهرستان بانه نیز گفت: اجرایی شدن طرح مبادلات مرزی یکی از دغدغه ها و مطالبات مهم مرزنشینان است که بار دیگر از سر گرفته شد که امیدواریم با اجرای این طرح مشکلات معیشتی مرزنشینان حل شود.

اسماعیل رستم پور با بیان اینکه در بازارچه مرزی سیرانبند آمادگی لازم برای واردات ۱۰۰ قلم کالا وجود دارد، افزود: واردات ۱۰۰ قلم کالای مرزنشینان به رونق بازار تجاری بانه و دیگر شهرهای کردستان کمک می‌کند.

وی اظهار داشت: برای حل مشکلات و نواقص این طرح جلسات زیادی در سطح استانی و شهرستان برگزار شده و نواقص و ایرادات آن تا حدود زیادی برطرف شده است.

رستم پور از همه تجار و سرمایه گذاران کردستان درخواست کرد که کالاهای خود را با استفاده از کارت های الکترونیکی مرزنشینان وارد و سود حاصل از صادرات را به ایشان پرداخت کنند.

واردات ۱۰۰ قلم کالا سال گذشته در سفر وزیر صمت به بانه از این بازارچه آغاز شد اما بدلیل برخی مشکلات و مسائل خاص اجرای آن به تعویق افتاد.

در ا ردیبهشت ماه امسال ۲ محموله قطعات در راستای اجرایی شدن طرح ساماندهی مبادلات مرزی با استفاده از دفترچه‌های پیله وری مرزنشنیان از این مرز وارد شد و تخفیف سود بازرگانی آن نصیب پیله وران گردید.

اجرای طرح مبالادت ساماندهی در چهار استان کشور برای مردم ساکن تا شعاع ۲۰ کیلومتری مرزها دفترچه های الکترونیکی پیله وری صادر شد که هر کارت تا چهار نفر از اعضای خانواده را پوشش می دهد و هر نفر ماهیانه از هفت میلیون ریال و در مجموع ۲۸ میلیون ریال تخفیف گمرکی برخوردار می‌شود.
طرح ساماندهی مبادلات برای نخستین بار در مرز سیرانبند بانه اجرا شد بطوریکه تنها در تعطیلات نوروزی سال ۹۷  بیش از ۵۰۰ وانت کالای بازاریان از آنسوی مرز از طریق این بازارچه وارد کشور شد و مرزنشینان دارای کارت پیله وری از سود بازرگانی حاصل از ترخیص کالاها برخوردار شدند.

برای ۲۷ هزار نفر از مرزنشینان ساکن در شعاع ۲۰ کیلومتری مرز استان کردستان در شهرهای بانه، مریوان، سروآباد و سقز دفترچه الکترونیکی پیله وری صادر شده است.

 شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر جمعیت در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان واقع شده است.

برچسب‌ها مرزنشینان کردستان واردات بانه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مرزنشینان کردستان واردات بانه مرزنشینان کردستان واردات بانه اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۹۰۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور استاندار کردستان برای کمک به اردوهای راهیان نور

استاندار کردستان از مدیران استانی خواست که به برگزاری اردوهای راهیان نور کمک و همراهی لازم داشته باشند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا عصر امروز در جلسه ستاد پشتیبانی راهیان نور که در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و کنسولگری دمشق، اظهار داشت: امروز رژیم جعلی صهیونیستی 40 هزار نفر انسان مظلوم را به خاک و خون کشانده‌اند و بی‌آبرویی بزرگی ایجاد کرده‌اند.

وی انجام عملیات وعده صادق را مایه خوشحالی و نقطه عطفی دانست و گفت: آثار این اقدام‌ مبارک بعدها مشخص می‌شود. نظم جهانی در حال یک تحول دیگر است، این نظم با اراده غربی‌ها و اروپایی‌ها شکل نمی‌گیرد بلکه با اراده جبهه مقاومت شکل خواهد گرفت.

استاندار کردستان تصریح کرد: امیدواریم خاکریزهای ما نه تنها در شهرهای مرزی بانه، مریوان و شلمچه بلکه در دل آمریکا ایجاد و دنیا با جبهه حق آشنا شود، اینها معجزات انقلاب اسلامی است.

وی افزود: دشمنان انقلاب در همه حوزه‌ها از اقتصادی گرفته تا رسانه‌ای ما را تحریم کرده‌اند، در فضای مجازی یک عکس از شهید سلیمانی را بارگذاری و بازنشر دهید، صفحه مجازی بسته خواهد شد که این اوج بی‌آبرویی نظامی که شعار آزادی بیان را مطرح می‌کند، نشان می‌دهد.

زارعی‌کوشا با اشاره به اهمیت راهیان نور، بر لزوم حمایت و کمک دستگاه‌ها به برگزاری اردوهای راهیان نور تاکید کرد و بیان داشت: دشمنان از تحریم اقتصادی ناامید شده‌اند اما همچنان دنبال تهاجم رسانه‌ای هستند تا با دروغ‌پراکنی، ذهنیت‌ها را منحرف کنند.

وی عنوان کرد: در حوزه روایت‌گری انقلاب اسلامی ضعف شدید داریم و اگر اردوهای راهیان نور نبود، خیلی عقب‌تر بودیم.

استاندار کردستان با بیان اینکه برای برخی از برنامه‌ها هزینه‌هایی می‌شود که هیچ خروجی هم نخواهد داشت، خاطرنشان کرد: تامین یک اتوبوس و یا تقبل کرایه آن برای دستگاه‌ها پول زیاد نمی‌شود که برخی‌ها کم‌کاری می‌کنند.

زارعی‌کوشا با ابراز خرسندی از وجود سردار گشتاسبی در سپاه استان که همه جا ذکر خیرش بر سر زبان‌ها است، یادآور شد: امیدواریم امسال بتوانیم اردوهای راهیان نور را به صورت باشکوه برگزار کنیم.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • دستور استاندار کردستان برای کمک به اردوهای راهیان نور
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • کسب یک هزار و ۳۰۰ مدال کشوری و ۴۰ مدال برون مرزی توسط ورزشکاران قمی
  • معلمی رسالت و تکلیفی آمیخته با عشق است
  • توسعه تجارت و مراودات مرزی از سیاست‌های دولت سیزدهم است
  • ضربه مهلک قاچاق کالا بر پیکر اقتصاد
  • فاز اول پروژه جاده مرزی آستارا با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد در حال تکمیل است
  • دلجویی معاون استاندار کردستان از کارگران آسیب‌دیده سنندج
  • قاچاق کالا عملاً روند تولید را مختل می‌سازد
  • معاون استاندار قم بر افزایش مبادلات تجاری با روسیه تاکید کرد