Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@19:20:17 GMT

شکاف مصارف و منابع بانکی باید از بین برود

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۹۱۱۹۸

شکاف مصارف و منابع بانکی باید از بین برود

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: شکاف بین مصارف و منابع بانک‌ها باید از بین برود تا شبکه بانکی بتواند کارنامه قابل قبولی از خود برجای بگذارد.

سیدعلی آقازاده روز شنبه 19 مهرماه در شورای هماهنگی بانک‌های استان مرکزی اظهار کرد: سال جاری به عنوان سال جهش تولید نامگذاری شده اما تا امروز سال سختی را از نظر مالی پشت سر گذاشته ایم و امیدواریم با مدیریت شبکه بانکی و دستگاه‌های اقتصادی کشور بتوان این سال پر فراز و نشیب مالی را پشت سر گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در این سال تمام تلاش شبکه بانکی جهت ایجاد اشتغال و رفع و خنثی کردن تحریم‌هاست و به عبارتی بیشترین فشار و تقاضا از طرف مردم بر بانک‌ها قرار دارد.

استاندار مرکزی تصریح کرد: امسال حدود ۳۴۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری و ۸۶۱ میلیارد تومان بواسطه بانک‌کشاورزی به آنها پرداخت شده که در این راستا بانک‌ها هر کدام فشارهای مختلفی را متحمل می‌شوند، اما همه پای کار و تلاش هستیم.

آقازاده ادامه داد: حدود ۷۰ میلیارد تومان از تسهیلات کرونایی به دو هزار و ۴۰۰ پرداخت نشده مانده که این رقم می‌تواند حدود پنج هزار و ۴۰۰ شغل را احیا کند و باید تا پایان همین ماه تکلیف این مبلغ به سرعت روشن شود تا بتوان کمکی به مشاغل در حال نابودی کرد.

وی اضافه کرد: فاصله و شکاف مصارف و منابع باید مورد دقت قرار گیرد و در همین راستا بانک‌هایی که عملکرد پایین‌تری دارند باید بررسی و مورد حمایت قرار گیرند. شکاف بین مصارف و منابع باید از بین برود.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: در ۶ ماهه اول سال پرداخت ۱۴۱ میلیارد تومان تسهیلات جهت آسیب از کرونا هدفگذاری شده بود که تنها ۴۹ میلیارد تومان آن پرداخت شده و استان مرکزی رتبه دهم را به خود اختصاص داده اما ظرفیت استان‌ با توجه به صنعتی بودن بیشتر از این میزان است.

آقازاده از بانک‌ها درخواست کرد در حد توان در ساخت و تکمیل بیمارستان‌ نیمه کاره آیت‌الله خوانساری کمک کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی بانک تسهيلات کروناویروس میلیارد تومان مصارف و منابع بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۹۱۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرسپولیس منتظر معرفی عضو هیئت مدیره جدید

به گزارش "ورزش سه"، با وجود اینکه قرار است بعد از پایان فصل جاری ترکیب هیئت مدیره پرسپولیس تغییر کند و سیت‌های در نظر گرفته شده برای مالکان جدید باشگاه به نماینده‌های بانک‌های صاحب سهام در این باشگا برسد اما قرار شد فعلا یک سیت خالی در هیئت مدیره فعلی هم با نماینده بانک شهر پر شود.

روز پنجم اردیبهشت ماه و بعد از جلسه رسمی واگذاری 85 درصد سهام شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس به کنسرسیوم بانکی از سوی مدیرعامل بانک شهر اعلام شد به‌زودی یک نماینده از این کنسرسیوم به‌عنوان نظر مالی وارد هیئت مدیره خواهد شد. در حال حاضر هیئت مدیره پرسپولیس چهار عضو دارد و لازم است که تعداد این هیئت فرد باشد تا تصمیم گیری‌ها رسمیت یابد به همین دلیلی فعلا قرار است یک نماینده از کنسرسیوم بانکی وارد این هیئت مدیره شده و تغییرات بعدی پس از پایان فصل جاری فوتبالی صورت بگیرد.

قرار بود فردی به نام فروزنده که گفته می‌شد عضو جدید هیئت مدیره سرخ‌ها خواهد بود از روز گذشته معارفه و شروع به کار کند که ظاهرا این مسئله به تعویق افتاده یا مشمول بروکراسی اداری شده است. در حال حضر و با وجود پرداختی ده درصدی به اعضای تیم پرسپولیس همچنان درباره مسائل و مباحث مالی باقی‌مانده نوعی ابهام و سردرگمی وجود دارد و به نظر می‌رسد تا زمانی که عضو جدید هیئت مدیره به باشگاه اضافه نشود این سردرگمی ادامه داشته باشد.

در حال حاضر باشگاه پرسپولیس منتظر حضور نماینده کنسرسیوم بانکی در هیئت مدیره است تا به امور مالی باشگاه سر و سامان دهد.

دیگر خبرها

  • مصارف مهم مالیات در کشور به چه صورت است؟
  • سقف روزانه تراکنش های بانکی در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • مدل جدید اعتبارسنجی بانکی امسال عملیاتی می‌شود
  • پرسپولیس منتظر معرفی عضو هیئت مدیره جدید
  • ایزادخواه، نماینده مجلس : جراحی در سفره مردم هنر نیست / نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم
  • نماینده مجلس: نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم
  • سقف تراکنش‌های بانکی در یک روز چه قدر است؟
  • سقف روزانه تراکنش‌های بانکی چقدر است؟
  • جرایم رانندگی به اعتبارسنجی بانکی اضافه می‌شود
  • جرایم رانندگی به اعتبارسنجی بانکی اضافه می‌شود/ هشدار به یارانه‌بگیران متقاضی وام