Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مقام ارشد دولت آمریکا روز شنبه نمایش موشک قاره‌پیما توسط کره‌شمالی را «ناامیدکننده» توصیف و از دولت این کشور دعوت کرد تا با مذاکره به خلع سلاح کامل هسته‌ای در شبه جزیره کره دست پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کارشناسان گفته‌اند که این موشک که بر روی یک خودروی حمل و نقل یازده محوره انتقال می‌یافته در صورت عملیاتی شدن، یکی از بزرگ‌ترین موشک‌های بالستیک بین‌قاره‌ای جهان به شمار می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام آمریکایی گفت: «این ناامید کننده است که شاهد آن باشیم جمهوری خلق کره‌ به جای آنکه در راستای آینده‌ای روشن برای مردم کره‌شمالی فعالیت کند، همچنان برنامه موشکی بالستیک و هسته‌ای ممنوع شده خود را اولویت می‌بخشد».

وی اضافه کرد: «آمریکا جمهور خلق کره‌ را دعوت می‌کند که وارد مذاکراتی پایدار و اساسی برای دستیابی به خلع سلاح اتمی کامل شود».

کره‌شمالی امروز در مراسم رژه نظامی به مناسبت هفتادوپنجمین سالگرد حزب کارگر این کشور از موشک بالستیک قاره‌پیمای این کشور رونمایی کرد.

بر اساس گزارش‌ها، این موشک احتمالا با سوخت مایع کار کرده و قادر به حمل کلاهک اتمی نیز می‌باشد.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: کره شمالی کره شمالی آمریکا خلع سلاح اتمی کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۹۱۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: احتمال پذیرش طرح صهیونیست‌ها پایین است 

یک مقام ارشد حماس می‌گوید که پیشنهادی که از سوی طرف صهیونیست در مذاکرات دریافت کرده تغییر خاصی را در مواضع آن نشان نمی‌دهد و اگر «اصلاحات اساسی» در آن ایجاد نشود، احتمال توافق پایین خواهد بود. 

به گزارش تایمز اسرائیل، این مقام حماس در خصوص طرح مذکور گفت: «پیشنهاد طرف اسرائیلی که ارائه شده تغییر اساسی در موضع آن را نشان نمی‌دهد. این طرح پاسخ واضحی به مشکل عقب‌نشینی [اشغالگران از غزه] و آتش‌بس کامل نمی‌دهد». 

گفتنی است، صبح امروز (شنبه) خلیل الحیه، معاون رئیس جنبش مقاومت اسلامی (حماس) اعلام کرد که پاسخ رسمی دشمن صهیونیستی در خصوص پیشنهاد جدید برای مذاکرات را دریافت کرده و پس از اتمام بررسی‌ها، پاسخ متقابل آن را اعلام خواهد کرد. 

گفته شده این پیشنهاد پیش‌تر به میانجیگران مصری و قطری تحویل داده شده بود. 

مهم‌ترین خواسته‌های حماس در مذاکرات، برقراری آتش‌بس دائمی و خروج کامل اشغالگران از نوار غزه بوده است. 

به تازگی آمریکا و ۱۷ کشور دیگر در بیانیه مشترکی از حماس خواسته‌اند توافق روی میز را بپذیرد. با این حال این جنبش اعلام کرده که به خواسته‌های اصلی خود پایبند است و تحت فشار آمریکا مذاکره نخواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • حماس: احتمال پذیرش طرح صهیونیست‌ها پایین است 
  • کره شمالی: حقوق‌ بشر ابزار تهاجم و رفتار خصمانه آمریکاست
  • برندگان جوایز عکاسی جهانی سونی ۲۰۲۴ /از عقیم‌سازی اجباری تا متروکه‌های آلوده به تشعشعات اتمی
  • آمادگی کره شمالی برای آزمایش یک سامانه موشک‌انداز جدید
  • کل غزه را نابود کنید | از حالا به بعد باید با موشک و بمب با حماس صحبت کنیم
  • مقام ارشد حماس: اگر کشور فلسطین تشکیل شود سلاح‌ها را زمین می‌گذاریم
  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می‌کنیم
  • مقام ارشد حماس : اگر کشور فلسطین تشکیل شود سلاح‌ها را زمین می‌گذاریم و به یک حزب سیاسی تبدیل خواهیم شد
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار سلاح هسته‌ای در لهستان
  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می کنیم