Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-06@16:16:04 GMT

9 سال پس از تحقیر بحرین؛ روزگار گل و بلبل!

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۹۱۴۰۳

9 سال پس از تحقیر بحرین؛ روزگار گل و بلبل!

نه سال پیش در چنین روزی تیم ملی ایران در یکی از خاطره انگیزترین بازی های تاریخ خود بحرین را با 6 گل شکست داد. 

به گزارش "ورزش سه" نوزدهم مهرماه سال 90 تیم ملی ایران در رقابت های مقدماتی جام جهانی به مصاف بحرین رفت و پرگل‌ترین برد تاریخ خود برابر این تیم را به دست آورد. آندو تیموریان ستاره ی تیم ملی در آن دیدار بود که علاوه بر یک گل بسیار زیبا، دو پاس گل نیز برای هم‌تیمی هایش ارسال کرد و هم‌چنین در دقیقه اول بازیکن بحرین به دلیل تکل خشن روی او از زمین بازی اخراج شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

نکته ی جالب در خصوص دیدار 9 سال پیش با بحرین آن است که هیچکدام از 14 بازیکنی که در آن مسابقه به میدان رفتند در اردوی اخیر تیم ملی جایی ندارند و تنها شاید کریم انصاری فرد از آن ترکیب به تیم ملی بازگردد. 

 


هم‌چنین از بازیکنانی که در دیدار مذکور حاضر بودند مهدی رحمتی و جواد نکونام به جرگه‌ی مربیان پیوسته اند و هادی عقیلی، مجتبی جباری، خسرو حیدری ، آندو تیموریان ، غلامرضا رضایی و میلاد میداوودی از فوتبال کناره‌گیری کرده‌اند. سید جلال حسینی، حسین ماهینی، محمد قاضی و محمدرضا خلعتبری همچنان در سطح اول فوتبال ایران توپ میزنند و کریم انصاری فرد در آ اِ ک آتن و مهرداد پولادی در لیگ دسته دوم قطر و تیم المعیذر فوتبال بازی می کند. 

 

از دیگر نکات آن دیدار عدم خوشحالی کارلوس کی روش روی گل های تیم ملی و ژست بسیار جدی سرمربی سابق و موفق تیم ملی بود. همچنین حضور 75 هزار نفری تماشاگران اتفاقی بود که مدت هاست دلتنگ آن هستیم. تیم ملی ایران برای صعود مجدد به جام جهانی با بحرین هم‌گروه است و نتیجه ای جز پیروزی تیم ملی ایران را در دور مقدماتی جام جهانی حذف خواهد کرد.

 

تیم ملی ایران

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: تیم ملی ایران تیم ملی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۹۱۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین سرمربی مارادونا هم به ال‌دیه‌گو پیوست

سزار لوئیس منوتی، یکی از بزرگ‌ترین اسطوره‌های تاریخ فوتبال آرژانتین، در سن ۸۵ سالگی درگذشت.

به گزارش تابناک ورزشی؛ قهرمان جهان در سال ۱۹۷۸ میراثی فراموش‌نشدنی در فوتبال از خود به جای گذاشت. مرد روزاریو و یکی از مهم‌ترین افراد تاریخ فوتبال آرژانتین و جهان، اگرچه به‌عنوان یک فوتبالیست دوران حرفه‌ای خوبی داشت اما به‌عنوان مربی به شکوه خود رسید و بهترین روزهای عمرش را در آن بازه سپری کرد.

"ال‌فلاکو" که کشورش را برای نخستین‌بار قهرمان جام جهانی کرد، اولین سرمربی بود که دیگو مارادونا را به تیم ملی فراخواند و همچنین مربی او در بارسلونا هم بود. منوتی طی سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۳، یکی از اعضای کادر اجرایی تیم ملی آرژانتین بود.

 منوتی دوران مربی‌گری را با هدایت نیوولز آغاز کرد و سپس قهرمانی با اتلتیکو هوراکان در سال ۱۹۷۳ او را به تیم ملی آرژانتین رساند. او می‌دانست چگونه تیم ملی را به سبک خود بسازد و همین کار را هم کرد. او تیمی هجومی ساخت که در سال ۱۹۷۸ قهرمان جام جهانی شد و بر بام فوتبال جهان ایستاد. 

پس از ناامیدی در سال ۱۹۸۲ و حذف از جام جهانی، او به بارسلونا پیوست و در آنجا سه عنوان قهرمانی به‌دست آورد. منوتی همچنین در دو دوره هدایت بوکا جونیورز را برعهده داشت. سه دوره هم در ایندیپندنته حضور داشت و تا زمان بازنشستگی در سال ۲۰۰۷ در باشگاه‌های اتلتیکو مادرید، ریورپلاته، پنیارول، تیم ملی مکزیک، سمپدوریا، روزاریو سنترال، پوئبلا و تکاس هم مربی‌گری کرد.

او که همیشه مردی محترم در فوتبال آرژانتین بود، در چند وقت اخیر خود را وقف حضور در مدیریت و مشورت در خصوص روند تیم ملی کرده بود. او یکی از حامیان لیونل اسکالونی بود که درنهایت منجر به قهرمانی آرژانتین در جام جهانی ۲۰۲۲ شد.

این مربی آرژانتینی پرافتخار روز یکشنبه در سن ۸۵ سالگی درگذشت.او دریک ماه گذشته به دلیل مشکلات خونی در بیمارستان بستری بود. او بخش قابل توجهی از تاریخ فوتبال را به خود اختصاص داده و انتظار می‌رود در ساعات آینده باشگاه‌های زیادی به این اتفاق تلخ واکنش نشان دهند.

دیگر خبرها

  • اولین سرمربی مارادونا هم به ال‌دیه‌گو پیوست
  • عکس‌| برخورد گرم علی دایی با اهالی اکباتان؛ ذوق‌زدگی یک کودک از دیدار با شهریار
  • معمار فوتبال آرژانتین درگذشت + عکس
  • عکس| اتفاق باورنکردنی در لیگ ایران؛ گل‌گهر با ۲ لباس مختلف بازی کرد!
  • تحقیر رقیب در فینال: عجب قهرمانی باشکوهی!
  • رونمایی از سنگین‌ترین حکم تاریخ فوتبال ایران!
  • تحقیر مدافعان و دروازه‌بانان قبل از زدن گل؛ از اوزیل تا واردی / فیلم
  • روزگار سپری شده اسکناس ایرانی
  • منچسترسیتی و تحقیر رقبا در دوران گواردیولا؛ 50 بازی با برتری حداقل 4 گل
  • جام جهانی از تمام داوران فوتبال ایران گرفته شد | اعتراف مهم افشاریان؛ بله ما نتوانستیم