Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، بهزاد رحیمی عصر شنبه در نخستین جلسه شورای مبادلات مرزی در بانه اظهار داشت: تحقیقات توسعه‌ای در دهه‌های اخیر در حوزه اقتصادی انجام شده و نقش مبادلات مرزی در آن به خوبی مشخص و این مهم به عنوان یک نیاز مطرح شده است.

وی با اشاره به اینکه واردات ۱۰۰ قلم کالا به پایدار کردن مبادلات و توسعه منطقه کمک کند و پدیده کولبری نیز کمرنگ می‌شود، افزود: کولبری به عنوان یک پدیده شوم و کاری دور از شان و کرامت انسانی است و هر کسی که بتواند این پدیده را کمرنگ و در راستای بهبود معیشت مرزنشینان تلاش کند، اقدامش قابل تقدیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحیمی با اشاره با جامعه آماری مرزنشینان کردستان اضافه کرد: ۴۵ درصد مرزنشینان این استان در مرزهای شهرستان بانه زندگی می‌کنند که معیشت ۸۰ درصد آنها از طریق مرز تامین می‌شود.

نماینده مردم شهرهای سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اجرای ۲ مرحله واردات کالا با دفترچه‌های الکترونیکی مرزنشنیان (پیله وری) باعث شد مشکلات و ایرادات این طرح مشخص شود اکنون باید راهکارهای حل این مشکلات ارائه شود.

وی با اشاره به درآمد مرزنشینان از اجرای طرح مبادلات مرزی گفت: باید درآمد حاصل از اجرای این طرح رضایت خاطر مرزنشینان را فراهم کند چرا که هدف این طرح رونق اقتصادی، ارتقای معیشت مرزنشینان و عامل بازدارنده پدیده کولبری و مبارزه با قاچاق است.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید از حداکثر ظرفیت مبادلات مرزی برای ارتقای معیشت مرزنشینان استفاده شود تا نقش مافیای قاچاق در مرزها و انگیزه ها برای قاچاق را کاهش دهد.

رحیمی گفت: انتخاب جامعه آماری مرزنشینان برای برخورداری از سود معافیت واردات باید به مرور زمان انجام شود و برخورداری مرزنشینان از این مزیت براساس روابط و ارتباطات فامیلی نباشد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان هم در این جلسه گفت: بازارچه‌های مله خورد سروآباد، خانم شیخان مریوان و سیرانبند بانه برای اجرای طرح مبادلات مرزی در این استان در نظر گرفته شده که نخستین مرحله اجرای این طرح در بازارچه سیرانبند انجام شد.

محمد دره وزمی با بیان اینکه اجرای طرح مبادلات مرزی از ۲ سال پیش با مصوبه هیات وزیران در دستور کار دولت قرار گرفت و ایرادات آن نیز مشخص و برطرف شده است،  اظهار داشت: این طرح در بهمن سال ۹۸ آغاز شد که در اجرا با مشکلاتی مواجه شده و مسوولان استانی موانع و مشکلات آن را تا رفع شدن پیگیری می‌کنند.

وی ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت برای اجرای طرح مبادلات مرزی در بازارچه‌های کردستان با ثبت آماری و تایید گمرک آمادگی دارد اما در اجرای این طرح ناهماهنگی بین سازمان‌های مختلف وجود دارد که باید بر طرف شود.

واردات ۱۰۰ قلم کالا سال گذشته در سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به بانه از این بازارچه آغاز شد اما بدلیل برخی مشکلات و مسائل خاص به تعویق افتاد.

در اردیبهشت ماه امسال ۲ محموله قطعات در راستای اجرایی شدن طرح ساماندهی مبادلات مرزی با استفاده از دفترچه‌های پیله وری مرزنشنیان از این مرز وارد شد و تخفیف سود بازرگانی آن نصیب پیله وران شد.

اجرای طرح مبالادت ساماندهی در چهار استان کشور برای مردم ساکن تا شعاع ۲۰ کیلومتری مرزها دفترچه های الکترونیکی پیله وری صادر شد که هر کارت تا چهار نفر از اعضای خانواده را پوشش می دهد و هر نفر ماهیانه از هفت میلیون ریال و در مجموع ۲۸ میلیون ریال تخفیف گمرکی برخوردار می شود.
طرح ساماندهی مبادلات برای نخستین بار در مرز سیرانبند بانه اجرا شد بطوریکه تنها در تعطیلات نوروزی سال ۹۷  بیش از ۵۰۰ وانت کالای بازاریان از آنسوی مرز از طریق این بازارچه وارد کشور شد و مرزنشینان دارای کارت پیله وری از سود بازرگانی حاصل از ترخیص کالاها برخوردار شدند.

برای ۲۷  هزار نفر از مرزنشینان ساکن در شعاع ۲۰ کیلومتری مرز استان کردستان در شهرهای بانه، مریوان، سروآباد و سقز دفترچه الکترونیکی پیله وری صادر شده است.

 شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر جمعیت در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان واقع شده است.

برچسب‌ها مرزنشینان رونق اقتصادی واردات بانه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مرزنشینان رونق اقتصادی واردات بانه مرزنشینان رونق اقتصادی واردات بانه اخبار کنکور اجرای طرح مبادلات مرزی مبادلات مرزی پیله وری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۹۱۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله خرس خرابکار به کندو‌های زنبورداران در بانه (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: سرقت ذخیره غذایی یک سنجاب توسط خرس سیاه (فیلم) بازی‌ توله خرس با دوربین تله‌ای در ارتفاعات رامسر (فیلم) صحبت کردن یک محیط‌بان با خرس قهوه‌ای با لهجه مازنی (فیلم)

دیگر خبرها

  • پیام امیرعبداللهیان به مناسبت «روز ملی خلیج فارس»
  • بزرگداشت روز ملی خلیج فارس در واقع تکریم هویت ملی ایرانیان است
  • وزیر امور خارجه: امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت کشورهای ساحلی تأمین می‌شود
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • وحیدی: اجرای طرح انسداد مرزها در حال پیگیری است
  • حیدری: کولبران در انتظار ابلاغ قانون ساماندهی اشتغال پایدار مرزنشینان هستند
  • تغییر زیاد در مدیریت شهری آسیب‌ جدی به شهر وارد می‌کند
  • بازارچه‌های مرزی پیراحمد و شیخ سلو در چالدران راه‌اندازی می‌شوند
  • حمله خرس خرابکار به کندو‌های زنبورداران در بانه (فیلم)
  • جزئیات جدید از انسداد مرزها برای افزایش امنیت کشور