Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@18:57:25 GMT

شهردار :۸۰۰ هکتار فضای سبز در کرج ایجاد شد

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۹۱۵۲۳

شهردار :۸۰۰ هکتار فضای سبز در کرج ایجاد شد

علی اصغر کمالی زاده عصر شنبه در آیین افتتاح گذرگاه سبز و شبکه برق  باغستان کرج افزود: از این مقدار  ۴۰۰ هکتار فضای سبز در محدوده تفرجگاهی باغستان و ۴۰۰ هکتار نیز در مناطق دیگر کرج دیگری همچون رادیو بعثت، چایخانه و سایز نقاط شهر احداث شده است .

وی بیان داشت : یکی از رویکرد های اصلی شورای اسلامی شهر کرج در دوره پنجم پیاده محوری، دوچرخه سواری و جلوگیری از خودرو محوری بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: کرج شهری است که سال های سال صنعت های بالادست خودرو محوری را اجبار می کرد؛ لذا تفکر و اجرای پیاده محوری و دوچرخه سواری یک مقدار سخت بود که سعی کردیم آن را اجرایی کنیم و چند پروژه را در این خصوص   به بهره برداری برسانیم.

شهردار کرج با اشاره به اینکه حداقل ۲ پروژه پیاده روی و دوچرخه سواری را تا پایان این دوره از شورای اسلامی شهر کرج  به بهره برداری می رسانیم، عنوان کرد: این موضوع به معنای ترغیب و تشویق مردم به استفاده از پیاده راه ها است.

وی با اشاره به وجود مشکلاتی همچون نبود روشنایی در محدوده تفرجگاهی باغستان کرج، این فضا را به فضای بی دفاع شهری تبدیل کرده بود، تصریح کرد: با تلاش مجموعه  سازمان پارک ها توانستیم روشنایی مناسبی در این محدوده داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه در برخی شهر ها سرانه های فضای سبز بدون هیچ توسعه ای افزایش داشته است، خاطرنشان کرد: این مهم به دلیل مهاجرت از آن شهر ها و کاهش جمعیت آنهاست.

شهردار کرج با اشاره به اینکه کرج دو برابر میانگین رشد جمعیت کشور، رشد جمعیت دارد، تصریح کرد: خوشبختانه توانسته ایم در سه سال گذشته با حمایت اعضای شورای شهر سالانه یک متر به سرانه فضای سبز بی افزاییم.

پیمان بضاعتی پور رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرج  در  این مراسم گفت:  از سال ۹۷ تا کنون سازمان سیما، منظر موفق به خرید ۲۰ کیلو وات برق و انشعابات آن شده است.

وی با اشاره به اینکه پست ۲۰ کیلو ولت یک پست بسیار قوی در شبکه برق شهری است، افزود: فراهم کردن این زیرساخت موجب می شود تا با حضور سرمایه گذاران، دهکده تفریحی باغستان را هر چه بهتر مهیای حضور شهروندان کنیم.

بضاعتی پور  ادامه داد: با راه اندازی شبکه برق دهکده باغستان، آبشاری که در مجاورت آن قرار گرفته، چهار ایستگاه پمپاژ آب و تمامی سیستم های روشنایی باغستان تحت پوشش این شبکه قرار گرفتند و در ادامه می توانیم شاهد حضور سرمایه گذاران برای ایجاد زیرساخت های تفریحی گردشگری مانند شهربازی، تلکابین، سورتمه و پیست اتومبیلرانی  باشیم.

وی گفت: برای راه اندازی شبکه برق باغستان حدود هشت میلیارد تومان هزینه شده است، این در حالی است که اگر در شرایط کنونی اقدام به ایجاد این شبکه می کردیم بالای ۱۶ میلیارد تومان هزینه برای افتتاح آن لازم بود.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج  به تشریح اقدامات این سازمان در افتتاح گذر سبز باغستان پرداخت و یادآور شد: اقدامات اجرایی این پروژه نیز از سال ۹۷ آغاز شده که در ضلع جنوب دهکده سه کیلومتر پیست دوچرخه سواری و ۲.۵ کیلومتر پیست پیاده روی ایجاد شده است.

بضاعتی پور همچنین از ایجاد یک فضای ۱۸ هزار مکعبی برای ذخیره آب در دهکده تفریحی باغستان نام برد  و افزود: این فضا برای  کنترل سیلاب موثر بوده و به دلیل همجواری با نهر دلمبر به مقاصد آبخیزداری نیز کمک شایانی می کند.

گذر سبز باغستان همچنین مجهز به مبلمان پارکی، ۲ سری ست تندرستی، ست روشنایی، نیمکت، سطل زباله و دیگر موارد مورد نیاز پارک است.

به گفته بضاعتی پور، یک  هزار هکتار از فضای باغستان نیز به منظور جنگلکاری در اختیار شهرداری قرار گرفته که ۶۵۰ هکتار در زمان شورای چهارم و ما بقی در زمان شورای پنجم جنگلکاری شده است.

کلانشهر کرج حدود یک هزارو۵۰۰ هکتار فضای سبز دارد.

برچسب‌ها شهرداری کرج دوچرخه سواری کوهستان استان البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری کرج دوچرخه سواری کوهستان استان البرز شهرداری کرج دوچرخه سواری کوهستان استان البرز اخبار کنکور دوچرخه سواری شبکه برق فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۹۱۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبکه‌ای واحد برای کمک‌های خیرین ایجاد شود

محمدهادی ایمانیه در آیین نکوداشت و تجلیل از مؤسسات خیریه، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری استان فارس با بیان اینکه استان فارس همواره در بسیاری از مجامع خیرین پیشتاز و شروع کننده بوده و به‌عنوان الگو مطرح شده است، خواستار تسهیل در فرآیند‌های اداری و قانونی شد و گفت: خیرین در راستای کار خیر، هرگاه با مانعی مواجه شدند حتما ما را در جریان بگذارند تا شخصا در کمتر از ۲۴ ساعت جهت رفع مانع اقدامات لازم را انجام دهم.

استاندار فارس، جلوگیری از موازی کاری را یکی دیگر از مسائلی عنوان کرد و خواستار ایجاد شبکه‌ای واحد برای هدفمندتر کردن کمک‌های خیرین شد.

وی همچنین پیشنهاد ایجاد تعاونی خیرین را مطرح کرد و گفت: این تعاونی با همکاری اداره تعاون و خیرین، می‌‍تواند شبکه‌‍‌ای را در زمینه توسعه اشتغال و تولید ایجاد کند که در راستای شعار سال گام بردارد.

ایمانیه در پایان صحبت‌های خود خواستار اطلاع رسانی گسترده برای ساماندهی کودکان کار، متکدی و بازمانده از تحصیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • فضای تفریحی گردشگری سرخه‌حصار توسعه می‌یابد
  • تولید و اجرای انواع پارتیشن اداری مدرن
  • ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان غربی علیه بیماری زنگ زرد غلات سم پاشی شد
  • سهم همدان از اقتصاد گردشگری افزایش یابد
  • «حق‌شناس» مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان شد
  • شبکه‌ای واحد برای کمک‌های خیرین ایجاد شود
  • موج واگذاری حیوانات خانگی در شبکه‌های اجتماعی/پت‌های خانگی در فضای مجازی دست به دست می‌شوند
  • ورود جدی ساترا به فرایندهای اقتصادی شبکه نمایش خانگی
  • تدوین ۱۱ برنامه کشاورزی برای تحقق شعار سال در قزوین
  • ایجاد ۳۰ هکتار شهرک فناوری در خراسان شمالی