Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز، رهبر کره شمالی روز شنبه در جریان یک رژه نظامی به مناسبت هفتاد و پنجمین سالروز تاسیس حزب حاکم کارگر هشدار داد که اگر کشورش مورد تهدید واقع شود، از تمام توان هسته‌ای خود استفاده خواهد کرد.

 

کیم جونگ اون در این مراسم که در پیونگ یانگ برگزار شد، گفت: ما به توسعه قدرت دفاع ملی و توان بازدارندگی جنگی به منظور دفاع از خودمان، همچنان ادامه خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با این حال، بدون آن که اشاره مستقیم به یک کشور خاص بکند یا از مذاکرات متوقف شده با ایالات متحده انتقاد کند، وعده داد کشورش هرگز از قدرت هسته‌ای در یک حمله پیشدستانه استفاده نمی‌کند ولی در صورت تهدید خارجی از آن استفاده خواهد کرد.

 

رهبر کره شمالی از این که نتوانسته وعده‌هایش را برای ارتقای وضعیت اقتصادی و رفاه مردم عملی کند، ابراز تاسف کرد و تحریم‌های بین المللی، طوفان‌های متعدد و شیوع ویروس کرونا را دلیل آن دانست.

 

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، کیم در عین حال از انتقاد مستقیم از آمریکا خودداری کرد و به جای آن سخنان خود را بر مردم کره شمالی متمرکز کرد و از آنها خواست در برابر مشکلات استوار باشند.

 

وی بارها از «مردم فوق‌العاده» کشورش بابت آنچه او بار مشکلات «غیرمنتظره» بر روی دوش آنها خواند و از این که در دوران همه‌گیری کرونا از دستورالعمل‌های بهداشتی حزب حاکم پیروی می‌کنند، قدردانی کرد.

 

مراسم امروز در ساعات ابتدایی بامداد برگزار شد که تاکنون سابقه نداشته و دلیل انتخاب آن هم مشخص نیست. پس از  سخنرانی کیم جونگ اون، طبق روال گذشته، جدیدترین تسلیحات نظامی به نمایش گذاشته شد.

 

این برای نخستین بار از سال ۲۰۱۸ و دیدارهای او با برخی رهبران جامعه بین المللی، از جمله رئیس جمهور آمریکاست که موشک‌های بالستیک در یک رژه نظامی در کره شمالی به نمایش گذاشته می‌شود.

 

106

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: آمریکا کیم جونگ اون کره شمالی کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۹۱۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شراکت ایران و روسیه در مسیر بسیار خطرناکی پیش می‌رود

ویلیام برنز" رئیس سیا با مطرح کردن ادعا‌هایی درباره همکاری دفاعی ایران و روسیه، گفت که شراکت روسیه و ایران در حال پیشروی "در مسیر بسیار خطرناکی" است.

پایگاه خبری بیزینس اینسایدر گزارش داد که برنز در گفت‌وگویی با شبکه سی‌بی‌اس مدعی شد، روسیه در ازای دریافت کمک‌های نظامی برای جنگ در اوکراین در حال ارائه، کمک‌هایش به ایران در زمینه برنامه موشکی آن است.

روسیه از سوی اوکراین و متحدان غربی آن به استفاده از پهپاد‌های ایرانی در جنگ اوکراین متهم شده است.

ایران این ادعا را رد کرده و گفته است که همکاری‌های نظامی آن با روسیه در چارچوب روابط دفاعی دوجانبه بوده و ارتباطی به جنگ اوکراین ندارد.

مقامات ایران همنین تاکید کرده‌اند، برخلاف متحدان غربی اوکراین که آشکارا به مداخله نظامی در این جنگ می‌پردازد، از هیچ یک از طرفین این جنگ حمایت نمی‌کند و آماده میانجیگری برای رسیدن به راهکاری برای حل‌وفصل سیاسی این مناقشه است.

با این حال، برنز مدعی است که ایران تسلیحاتی به روسیه داده که در جنگ اوکراین، از جمله علیه زیرساخت‌های غیرنظامی استفاده شده‌اند.

رئیس سیا همچنین در ادامه مدعی شد که روسیه در حال بررسی عرضه هواپیما‌های جنگنده به ایران نیز هست.

برنز در بخش دیگری از اظهاراتش درباره ایران گفت که برنامه هسته‌ای ایران بیش از پیش پیشرفته است.

او مدعی شد که برنامه هسته‌ای ایران "تا حدی پیشرفته است که اگر بخواهند پافراتر بگذارند، غنی‌سازی ۹۰ درصدی تنها چند هفته طول می‌کشد. "

برنز با ادعای این که ایران پیشتر، در برنامه هسته‌ای خود اهداف نظامی را دنبال می‌کرد که در سال ۲۰۰۳ متوقف شد، گفت که فکر نمی‌کند ایران تلاش‌ها برای ساختن تسلیحات هسته‌ای را ازسرگرفته باشد.

ادعای برنز درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران در حالی مطرح می‌شود که مقامات ایران تاکید کرده‌اند تولید و بکارگیری تسلیحات اتمی جایی در برنامه دفاعی ایران ندارد و برنامه هسته‌ای ایران تنها ماهیتی صلح‌آمیز را دنبال می‌کند.

منبع: ایسنا 

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • اسفندیار: هیچ رقیبی برای خودم نمی‌بینم
  • بارزانی: با جدیت تمام، اجرای کامل توافق‌نامه امنیتی با تهران را دنبال خواهیم کرد
  • هاشمی نسب: برخی از اربابان خود خط می گیرند علیه استقلال تمام توانشان را بگذارند+ فیلم
  • درگیری اسد با صدام حسین سر حمایت از ایران! / گنجینه جواهرات ملی ایران از نمای نزدیک / ستاره مصنوعی چینی، شش برابر داغ‌تر از خورشید! / دو شگرد برای افزایش بهره‌وری روزمره / روش تشخیص ایمیل‌های کلاهبرداری
  • اولویت اصلی شورای شهر اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است
  • آلونسو: می‌خواهیم فصل را بدون باخت تمام کنیم
  • شراکت ایران و روسیه در مسیر بسیار خطرناکی پیش می‌رود
  • دفاع تمام قدرت روس‌ها از تحویل سوخو 35 ها به ایران در تلویزیون سعودی
  • چالش اصلی اسرائیل با حزب الله لبنان چیست؟
  • کیف قاپی خشن در استانبول + فیلم | مقاومت زن را در برابر مشت‌های سنگین سارق ببینید | پلیس با تمام توان دنبال دستگیری سارق است