Web Analytics Made Easy - Statcounter


 

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، رمضانعلی سنگدوینی عصر امروز در جلسه اقتصاد دانش‌بنیان و جهش تولید استان گلستان که با حضور سورنا ستاری معاون علمی رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: استان گلستان از ۳۷ پارک علم و فناوری رتبه ۳۱ را دارد که جایگاه خوبی نیست.

وی استان گلستان را کم برخوردار و نیازمند توجه بیشتر دولتمردان برشمرد و تصریح کرد: شرایط خوبی در استان گلستان حاکم نیست و دولت باید حمایت بیشتری از این استان انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی افزود: ما از ارزهای ارزان قیمت برخوردار نبودیم، صنعت نداریم و استان از لحاظ کشاورزی وضعیت خوبی ندارد.
سنگدوینی خطاب به معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: همانطوری که شما فرمانده خوبی در این بخش بودید از شما می‌خواهیم برای استان گلستان فرماندهی خوب باشید تا دستاورد سفرتان به استان گلستان نویدبخش اتفاقات خوبی باشد همچنین سفیر خوبی برای هیئت دولت باشید تا استان کم‌برخوردار گلستان مورد حمایت قرار بگیرد.
وی با اشاره به شرایط خوب علمی استان گلستان در کسب رتبه‌های تک‌رقمی کنکور سراسری توسط دانش آموزان استان گفت: دانش‌آموزان استان رتبه‌های تک‌رقمی و دو رقمی کنکور را به دست آوردند تا گلستان علاوه بر دارالمؤمنین به عنوان دارالعلم مطرح باشد.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه فضای خوبی برای فناوران استان گلستان وجود ندارد، افزود: فناوران گلستان می‌توانند اشتغال خوبی در استان ایجاد کنند اما فضای خوبی در اختیار ندارند لازم است پارک خوبی برای استان ایجاد شود.

* درخواست جوان نصرآبادی که با تولید ماسک فیلتردار و اشتغال 170 نفر خواستار قرارگرفتن طرحش به عنوان طرح فناورانه شد
سنگدوینی با اشاره به فراوانی آمار بیکاران استان گلستان گفت: استان ما در بخش‌های گردشگری و کشاورزی بکر است کریدورهای خوب ریلی، مرزی، بندر، فرودگاه بین‌المللی دارد و استان گلستان از نظر اقتصادی آینده خوبی خواهد داشت.
وی بیان کرد: یک جوان روستایی در «نصرآباد» مبادرت به تولید ماسک فیلتردار با استفاده از تجهیزات شخصی کرده بود و توانسته بود ۱۷۰ نفر را مشغول به کار کند انتظار داشت طرح وی به عنوان یک طرح فناورانه مورد حمایت قرار بگیرد.
سنگدوینی گفت: اگر در مسیر حمایت از فناوران اتفاقات خوبی رقم بزنیم معضل بیکاری برطرف می‌شود و جوانان به آینده امیدوارتر خواهند شد.
انتهای پیام/83001

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی گلستان فناوری علم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۹۱۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصاب رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی وزیر علوم ضمن تشکر از زحمات مسعود میرزایی شهرابی، در حکمی ۴ ساله "علی اسماعیلی" را به سمت رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب کرد.

در حکم انتصاب محمدعلی زلفی‌گل خطاب به علی اسماعیلی آمده است:

پس از حمد خدا و درود و صلوات بر محمد و آل محمد(ص)، نظر به مراتب تعهد، تخصص و تجربه جناب‌عالی و با عنایت به پیشنهاد معاون محترم فناوری و نوآوری به موجب این حکم به مدت ۴ سال به عنوان رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب می‌شوید. امید است با توجه به راهبردهای اساسی دولت مردمی، نقش شایسته در تحقق اهداف نظام علم و فناوری و نوآوری به ویژه توسعه پارک و مراکز رشد و حل مشکلات پیش روی شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان مستقر در پارک ایفا کنید.

در این حکم، بر محورهای زیر به عنوان ماموریت رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی تاکید شده است:

تعامل و تکامل هم‌افزا با استانداری، دانشگاه‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی، صنایع خصوصی و دولتی.

ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای پارک به منظور ارتقای کمی و کیفی  خدمات مورد نیاز توسعه کسب‌وکار شرکت‌ها و واحدهای فناور

بسترسازی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برای ظهور و بروز نوآوری

مشارکت و ایفای نقش موثر در ارتقای زیست‌بوم نوآوری و فناوری منطقه

طراحی سازوکار لازم جهت تربیت نیروی انسانی متخصص در سطوح و حوزه‌های مختلف مورد نیاز پارک علم و فناوری

 توجه ویژه به معضل بیکاری و تلاش برای ایجادطرح‌های اشغالزایی دانش‌بنیان و تغییر فرصت کارجویی به کارآفرینی

 تدوین سازوکار علمیاتی جهت تحقق مرجعیت و دیپلماسی فناوری و نوآوری و رصد فناوری‌های نوظهور

 بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی و غیردولتی در راستای تحقق اقتصاد دانش‌بنیان

تلاش در جهت اموریت‌گرایی پارک و ایجاد قطب‌های فناوری

سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و جذب فن‌آموز، دستیار و پسادکتری فناوری

مهندسی پروژه‌های کلان فناوری و تبدیل آنها به ریزپروژه‌ها و واگذاری آنها به شرکت‌های دانش‌بنیان جهت اجرا.

امید است با استعانت از خدای سبحان، درایت جنابعالی و همکاری و همراهی با روسای دانشگاه‌ها پارک‌های علم و  فناوری، نقشی اساسی در  تحقق اهداف نظام علم و فناوری و ارتقای عملکرد این حوزه ایفا نمایید.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، علی اسماعیلی زاده آمل_ 1363 دانش‌آموخته مهندسی هوافضا و عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد با مرتبه استادیار است که پیش از این نیز معاون توسعه فناوری پارک علم و فناوری خراسان رضوی بود. وی همچنین حدود 10 سال تجربه کار در زیست‌بوم فناوری و استارتاپی در خارج از کشور را دارد و بیش از 90 مقاله علمی پژوهشی در نشریات علمی بین‌المللی منتشر کرده است.

از افتخارات کسب‌ شده اسماعیلی می‌توان به دانشجوی نمونه کشوری، پژوهشگر برتر دانشگاه فردوسی مشهد، دانش‌آموخته برتر بنیاد ملی نخبگان و جوان ایرانی برتر در حوزه فناوری‌های نوین در خارج از کشور اشاره کرد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • نرخ بیکاری در قزوین به ۴.۷ درصد کاهش یافت
  • رویداد استارتاپی شتاب در قم به کار خود پایان داد
  • سگ گردانی در بوستان‌های کرج ممنوع شود
  • رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد
  • گام‌های بلند دولت سیزدهم برای رونق اقتصادی در گلستان
  • انتصاب رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی
  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • پیام مقاومت مردم یمن را در نمایشگاه کتاب تهران به دنیا مخابره می‌کنیم
  • انتصاب رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی
  • «اشتغال تخصصی و گردش مالی» نوع تقسیم‌بندی دانش‌بنیان‌ها و حمایت‌ها را مشخص می‌کند/ سازوکار‌های حمایتی متناسب‌تر شدند + فیلم