Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کارگروه ارزیابی فرصت‌های کرونا با بیان اینکه این ویروس با آثار خاص اجتماعی خودش، شغل قشر مهمی از جامعه را از بین برده و این قشر امروز نیازمند حمایت جدی دولت است، گفت: در این خصوص نیازمند نظام بیمه‌ای قوی هستیم.

خبرگزاری میزان- طبق گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، شانزدهمین نشست کارگروه ارزیابی فرصت‌های کرونا با حضور اعضای این کمیته امروز در سالن پیامبر اعظم (ص) در محل وزارت کشور با محوریت بررسی آثار کرونا بر قشر ضعیف افراد جامعه که شغل شان را در ایام کرونا از دست داده اند؛ برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست علی آقا محمدی رییس کارگروه ارزیابی فرصت‌های کرونا با اشاره به اینکه باید به فکر آن بخش از جامعه کشور که سرپناه و زمینه حمایتی ندارد باشیم؛ گفت: کرونا با آثار خاص اجتماعی خودش، شغل قشر مهمی از جامعه را از بین برده و این قشر امروز نیازمند حمایت جدی دولت است.

بیشتر بخوانید: از کسب‌و‌کار‌های آسیب دیده از کرونا حمایت مالیاتی می‌شود

وی با اظهار اینکه در این خصوص نیازمند نظام بیمه‌ای قوی هستیم؛ تشریح کرد: از ۲۶ میلیون خانوار کشور، ۷ میلیون خانوار تحت پوشش نظام بیمه‌ای تامین اجتماعی نیستند.

آقا محمدی در این خصوص گفت: ازاین ۷ میلیون هیچ گونه اطلاعات شغلی دقیق و متقنی نداریم و طبیعی است که در شرایط امروز کرونایی، این قشر از جامعه در آسیب جدی قرار دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید این ۷ میلیون خانوار فاقد بیمه عموما کسبه‌های خرد، دست فروش ها، افراد شاغل در ساختمان‌ها و باربری‌ها هستند؛ گفت: باید این افراد‌ها را شناسایی و تحت حمایت پوششی بیمه قرار دهیم.

آقا محمدی با اشاره به اینکه موضوع بیمه امری زمان بر و سازمانی است و انتظار رفع این مشکل در کوتاه مدت میسر نیست؛ گفت: نیازمند سرمایه گذاری کلان در حوزه بیمه‌ای هستیم و در زمینه مشاغل خرد هم باید از ایده‌های نو از حضور استارتاپ‌ها گرفته تا نوآوران نهایت بهره را برای تقویت افراد فعال در مشاغل خرد بگیریم.

رییس کارگروه ارزیابی فرصت‌های کرونا در ادامه صحبت هایش به ضرورت انتقال واحد‌های تولیدی و کارآفرینی به روستا‌های کشور اشاره کرد و گفت: در بازدیدی که از یکی از روستا‌های استان همدان داشتم؛ نظاره گر فعالیت اعضای کل روستا در حوزه جوراب بودم.

وی اضافه کرد: تولید کنندگان در این روستا با تولید جوراب با کیفیت توانسته بودند بازار خوبی در عراق و افغانستان پیدا کنند.

اقامحمدی تصریح کرد: در این حوزه هم باید برند سازی کرد و جوراب بافت داخل آن روستا با برند خاص خودش معرفی و صادر شود.

رییس کارگروه ارزیابی فرصت‌های کرونا در پایان خاطر نشان کرد: امروز نیازمند همیاری و همکاری همه دستگاه‌ها در حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه هستیم و باید با شناسایی دقیق این اقشار، افزایش تاب آوری، تخصیص‌های بودجه‌ای و حمایتی را به این بخش سوق دهیم.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: وزارت کشور کرونا در ایران

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: وزارت کشور کرونا در ایران بیمه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۹۲۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت نتانیاهو از درون فروپاشیده است/ خیزش دانشجویان غربی به سایر کشور‌ها کشیده می‌شود

شهریار حیدری نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره خیزش دانشجویان غربی برای حمایت از فلسطین گفت: باید ورود دانشجویان به صحنه حمایت از مردم غزه را بررسی کنیم تا متوجه شویم که در نتیجه چه موضوعاتی شکل گرفته است.

وی اظهار کرد: غرب در دنیا مدعی حقوق بشر است و سازمانی داریم تحت عنوان کمیته حقوق بشر که ذیل سازمان ملل متحد فعالیت می‌کند و قوانین خاص خود را دارد.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس ادامه داد: غربیان همیشه مدعی هستند که حقوق بشر در هر جایی از جهان نقض شود از آن حمایت می‌کنند، اما امروز دنیا شاهد نقض حقوق بشر توسط رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: مردم در سراسر دنیا در حمایت از غزه به خیابان‌ها آمدند و تظاهرات کردند و با جمعیتی میلیونی حمایتی بی‌نظیر از مردم مظلوم فلسطین انجام دادند تا جنایات اسرائیل و آمریکا در فلسطین خاتمه یابد، اما وقتی این تظاهرات کارساز نبود قشر روشنفکر دانشجو که اثرات زیادی بر جامعه دارد وارد میدان شد.

حیدری تاکید کرد: طغیانی که امروز دانشجویان در آمریکا و اروپا کردند قطع‌به‌یقین به سایر کشور‌ها کشیده می‌شود و این خیزش خارج از اینکه یک حمایت معنوی است و سیاسی نیست، یک پیام بزرگ دارد و آن پیام این است که رژیم صهیونیستی غاصب، کودک‌کش و ظالم است.

وی افزود: پیام دیگر جنبش دانشجویان این است که غرب از حمایت از رژیمی که اساس آن بر ترور و کانون بحران در منطقه و جهان است دست بردارد و این حداقل پیامی است که جامعه دانشجویی در غرب به آمریکا، اروپا و رژیم صهیونیستی اعلام می‌کند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: دولتمردان غربی باید بدانند اگر با جامعه دانشجویی همراه نشوند لایه‌های دیگر جامعه با دانشجویان همراه می‌شوند و باعث ایجاد تجمع‌های بزرگتری علیه رژیم صهیونیستی و حامیانش می‌شود.

حیدری گفت: بعد از انتخاباتی که در سرزمین‌های اشغالی برگزار شد و به‌روی کار آمدن مجدد نتانیاهو به‌عنوان نخست‌وزیر انجامید بلافاصله در خیابان‌ها مردم این رژیم تجمع کردند و کابینه او را به رسمیت نشناختند.

وی ادامه داد: شاید یکی از دلایل نتانیاهو برای حمله به غزه، برون‌رفت از وضعیت موجود در سرزمین‌های اشغالی بود، چون در طول هفت ماهی که شاهد حمله به غزه هستیم رژیم اشغالگر قدس به‌دنبال سرپوش گذاشتن به وضعیت داخلی و برون‌رفت از وضعیت موجود است.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس بیان کرد: واقعیت این است که دولت نتانیاهو از درون فروپاشیده است لذا دوست دارد جنگ غزه ادامه پیدا کند و به سمت سوریه و لبنان هم موشک‌پرانی کند و در نهایت به‌دنبال درگیری با جمهوری اسلامی ایران است، اما این موارد نمی‌تواند مشکلات دولت نتانیاهو را درمان کند.

حیدری اظهار کرد: قطع‌به‌یقین نتانیاهو برای استمرار دولت خود سعی می‌کند افکار عمومی را به سمت خارج از سرزمین‌های اشغالی منحرف کند، اما مردم علیه او و کابینه‌اش به خیابان‌ها آمدند که این در نتیجه عملکرد وی و دولتش است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • فرصت سوزی و خستگی برای امروز کشور ممنوع است
  • بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای ورود به چرخه تولید چشم انتظار حمایت دولت
  • دولت نتانیاهو از درون فروپاشیده است/ خیزش دانشجویان غربی به سایر کشور‌ها کشیده می‌شود
  • علم‌الهدی: دستاورد‌های دولت برای مردم ملموس نیست / در شرایط فعلی کشور نیازمند بکارگیری قدرت اقناع هستیم تا حقیقت موضوع برای مردم تشریح شود
  • کارگروه مصوبات سفر دولت در استان سمنان ایجاد می‌شود
  • افزایش ۵۰ درصدی مراکز آموزشی جوار کارگاهی در کشور
  • آخرین نطق رشیدی کوچی در مجلس
  • معاون رئیسی : بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • رئیس سازمان ملی استاندارد: امضای ایرانی جهانی شد
  • نیازمند تقویت اقناع در دولت هستیم