Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان بهزیستی کشور پیامی را به مناسبت هفته بهداشت روان صادر کرد.

خبرگزاری میزان- وحید قبادی دانا به مناسبت هفته بهداشت روان (۱۸ الی ۲۴ مهر ماه) پیامی را صادر کرده است که متن پیام رییس سازمان بهزیستی کشور به شرح زیر است:

بیشتر بخوانید: ارائه خدمات روانشناسی کرونایی به خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد

هوالشافـی

"سلامت روان برای همه: سرمایه گذاری بیشتر، دسترسی بیشتر، برای همه، همه جا"

حمد و سپاس خداوند حکیم را سزاست که موهبت سلامت، این بزرگترین نعمت خویش را به انسان ارزانی فرمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جوامع امروزی سلامت روان افراد، بعنوان ارزشمندترین سرمایه انسانی و اجتماعی هر کشور یکی از پشتوانه‏های ملی و از اهم شاخص‏های توسعه یافتگی پذیرفته شده و انسان سالم، محور توسعه پایدار تلقی می‏ گردد. سلامت روان انسان موضوعی سیستماتیک و فرابخشی بوده و مستلزم همکاری، همیاری و هم‏افزایی مجدانه و مسئولانه، مشارکت اجتماعی و مسئولیت ‏پذیری عمومی و گسترده آحاد جامعه، نهاد‌ها و دستگاه‏ها بوده و شامل تامین رفاه و بهزیستی در ابعاد جسمانی، روانی و اجتماعی می ‏باشد. توجه به بعد اجتماعی و روانی سلامت نقش مهمی در پیشگیری از آسیب‏های اجتماعی، شادابی و نشاط اجتماعی، افزایش سرمایه اجتماعی، تقویت مؤلفه‏‌های مسئولیت ‏های اجتماعی و ایجاد بستر لازم برای رشد و کمال انسان و جامعه سالم ایفا می‏ نماید.

شعار سازمان جهانی بهداشت، موید لزوم توجه هر چه بیشتر به مفهوم سلامت اجتماعی در قالب تقویت و ترویج عدالت و برابری فرصت‏های دسترسی به خدمات سلامت روان می‏ باشد که هماهنگی و همراهی همه سیستم ‏های فعال در توسعه جامع سلامت را به خصوص درشرایط بحران ناشی از بیماری کووید ۱۹ می ‏طلبد.

سازمان بهزیستی بعنوان متولی اصلی سلامت اجتماعی در کشور با تاکید بر رویکرد پیشگیری، تدوین شاخص‏های سلامت روانی – اجتماعی، شناخت روند تغییرات عوامل خطر و محافظ سلامت روانی اجتماعی، مداخلات کارآمد مشاوره‏ای و روانشناختی، حمایت‏های روانی اجتماعی مبتنی بر جامعه پس از حوادث و بلایا (طرح محب) و ... بویژه در شرایط فعلی و بحران ناشی از پاندمی کرونا ویروس، سهم موثر و عمده‏ای در تعدیل فضای روانی و اجتماعی کشور، تثبیت و تقویت شاخص‏های سلامت روانی اجتماعی و فراگیری و ارتقاء دسترسی به خدمات سلامت ایفا نموده است و در این راستا از ظرفیت‏های قانونی، گفتمان‏های خیرجمعی و مشارکت سازمان یافته تشکل‏های مردمی، تقویت پارادایم‏های مسئولیت اجتماعی و سازمان‏های غیردولتی اجتماعی بعنوان بازوان توانمند و همکاران صدیق سازمان در سیاستگزاری، راهبری و پیاده‏سازی برنامه‏های روانی، اجتماعی برخوردار بوده است.

در پایان ضمن تشکر قلبی از اقدامات ایثارگرانه و بی‏نظیر تمامی مدافعان سلامت بویژه پزشکان، پرستاران و عوامل سخت‏کوش نظام سلامت کشور و تبریک روز جهانی بهداشت روان (دهم اکتبر مصادف با ۱۹ مهر ماه) و هفته بهداشت روان (۱۸ الی ۲۴ مهر ماه) به تمامی روانشناسان و مشاوران متعهد در سراسر کشور بویژه همکاران روانشناس و مشاور در سازمان بهزیستی (ستاد و استان‏ها) و واحد‌های تابعه و ابراز قدردانی از اهتمام دلسوزانه این عزیزان در جهت کاهش رنج و آلام آحاد جامعه، امیدوارم به لطف خداوند رحمان و با تداوم و استقرار اینگونه تلاش‏ها شاهد تثبیت، رشد و بالندگی شاخص‏های سلامت روانی، اجتماعی در سطح کشور باشیم.

وحید قبادی دانا

معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی کشور

انتهای پیام/

برچسب ها: سازمان بهزیستی کشور هفته بهداشت روان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سازمان بهزیستی کشور هفته بهداشت روان رییس سازمان بهزیستی کشور هفته بهداشت روان سلامت روانی سلامت روان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۹۲۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهزیستی چه خدماتی به «خانواده‌های دارای فرزند چندقلو» می دهد؟

نرجس خاتون اسعدی خلیلی، گفت: دفتر امور خانواده و بانوان معاونت سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور متولی ارائه خدمات، حمایت‌های اجتماعی و همچنین مداخلات به هنگام، مناسب و در دسترس مددکاری اجتماعی به بانوان سرپرست خانوار و دارای فرزند چندقلو است تا ضمن توانمندسازی آنان در تحقق اهدافی چون ارتقای سلامت، رفاه و توسعه اجتماعی در کشور گام بردارد.

وی با بیان اینکه این سازمان پس از ابلاغ قانون جوانی جمعیت، نسبت به تحت پوشش قرار دادن تمام خانواده‌های نیازمند دارای فرزند دو قلو و بیشتر پشت نوبت دریافت خدمات اقدام کرد، ادامه داد: در حال حاضر ۴۱ هزار و ۵۰۰ خانوار دارای فرزند چندقلو تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند و از تمام خدمات قابل ارائه سازمان بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل امور خانواده و بانوان بهزیستی کشور درباره حمایت‌هایی که از سوی سازمان بهزیستی به این خانواده‌ها ارائه می‌شود؟ تصریح کرد: در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و سیاست‌های کلی جمعیت ابلاغی مقام معظم رهبری، در حال حاضر حدود ۴۱ هزار خانواده‌ دارای فرزند دوقلو در دهک درآمدی ۱ تا ۵ تحت پوشش سازمان هستند.

وی ادامه داد: همچنین خانواده‌های دارای فرزندان سه قلو و بالاتر در دهک درآمدی ۱ تا ۷ نیز تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار گرفته‌ و از خدمات بهره‌مند می‌شوند.

اسعدی خلیلی خاطرنشان کرد:  این خانوارها از مستمری ماهیانه برخوردار بوده و همچنین خدمات غیر مستمر به خانواده های دارای فرزند چند قلو نیز ارائه می‌شود.

مدیرکل امور خانواده و بانوان بهزیستی کشور با اشاره به خدمات غیرمستمر به خانواده‌های دارای فرزند چندقلو تصریح کرد: دفتر امور خانواده و بانوان معاونت سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور نسبت به ثبت اطلاعات کودکان واجد شرایط دریافت شیرخشک در سامانه سلامت وزارت بهداشت (جهت دریافت شیرخشک رایگان) اقدام می‌کند.همچنین این خانواده‌ها از کمک هزینه ودیعه مسکن، وام اشتغال و خدمات مشاوره‌ای بهره‌مند می‌شوند.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • خدمات رایگان مشاوره ای به آحاد جامعه
  • ضرورت توجه به سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی در کنار سلامت جسم
  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی از وجوه مهم سلامت
  • توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس/ رسیدگی به مسائل نابرابری اجتماعی
  • بهزیستی چه خدماتی به «خانواده‌های دارای فرزند چندقلو» می دهد؟
  • برنامه‌ای به مناسبت هفته سلامت در شهرستان فومن
  • خواب کافی و تاثیر آن بر سلامت جسم و روان
  • راه مبارزه با روانشناس‌نماها ارتقاء سواد سلامت روانی جامعه است
  • ارتقاء سواد سلامت روانی جامعه، راهی برای مبارزه با روانشناس‌نماها