Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-09@02:27:46 GMT

روحانی سرشناس پاکستانی ترور شد

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۹۲۶۸۱

روحانی سرشناس پاکستانی ترور شد

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، رسانه‌های پاکستان اعلام کردند: خودروی حامل "مولانا عادل خان" در حوالی منطقه  "شاه ‌فیصل" در کراچی توسط مهاجمان ناشناس هدف حمله قرار گرفت.
 
به گفته پلیس کراچی، در این حمله سرپرست جامعه فاروقیه به همراه راننده شخصی وی کشته شدند.
 
تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است در عین حال پلیس پاکستان تروریستی بودن این حادثه و یا احتمال توطئه طرف ثالث برای برافروختن آتش فرقه‌گرایی در کشور را در دستور کار قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
ترور این روحانی مشهور در کراچی در حالی صورت گرفت که نخست وزیر پاکستان پیشتر نسبت به توطئه خارجی برای ایجاد هرج و مرج در کشور با دامن زدن به اختلافات مذهبی هشدار داده بود.
 
"عمران‌خان" نهم مهرماه امسال گفت: آژانس‌های امنیتی پاکستان طرح خارجی برای تخریب وحدت اسلامی و ترور روحانیون شیعه و اهل تسنن در این کشور را شناسایی و خنثی کردند.
 
نخست وزیر پاکستان همچنین  در پیامی در حساب کاربری خود در توییتر ترور سرپرست مرکز دینی در کراچی را محکوم کرد و گفت: عوامل خارجی درصدد تخریب فضای وحدت اسلامی در پاکستان هستند.
 
انتهای پیام/
 
 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۹۲۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نویسنده سرشناس ایرانی در ۶۳ سالگی درگذشت

به گزارش همشهری آنلاین، این نویسنده، اسطوره‌شناس، پژوهشگر و طنزپرداز زاده‌ ۱۶ فروردین ۱۳۴۰ در بم، بود که در سال‌های اخیر به تنهایی زندگی می‌کرد و بر اساس هفته‌نامه محلی بم روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ در دیار خود درگذشت. او دانش‌آموخته علوم سیاسی دانشگاه تهران بود و از دهه شصت فعالیت روزنامه‌نگاری خود را در روزنامه اطلاعات آغاز کرد و از دهه هفتاد نیز به طور جدی‌تر وارد حوزه ادبیات داستانی و فرهنگ مردم شد.

تالیف ده‌ها عنوان کتاب با موضوعات داستانی و پژوهشی و صدها عنوان مقاله مطبوعاتی و پژوهشی حاصل یک عمر فعالیت‌های او بود. از رمان‌های معروف او می‌توان به «سوگ مغان»، «آذرستان»، «ظلمات»، «اندوهگرد»، «پریباد»، «داستان‌های غریب مردمان عادی»، «هزار و یک شب نو»، «خانه کوچک» و «عطای پهلوان» را در پرونده کاری خود دارد.

رمان «آذرستان» او در سال ۷۷ کتاب برگزیده سال از سوی وزارت ارشاد وقت و رمان طنز «شاهنشاه در کوچه دلگشا» برنده سی سال رمان طنز ایران شد.

کد خبر 849579 منبع: ایسنا برچسب‌ها ادبیات خبر مهم کتاب - نویسندگان و پدید آورندگان

دیگر خبرها

  • پاسخ طالبان به موضع پاکستان درباره منشأ حملات تروریستی داعش
  • مشکل تازه برای پرسپولیس؛ مدارک پزشکی ارائه کنید!
  • حمله تند گزارشگر سرشناس فرانسوی به امباپه: «نگویید بهترین دنیا است؛ هیچ کاری نمی کند!»
  • «نه» پاکستان به امرو نهی آمریکا درباره ایران
  • پاکستان به امر و نهی آمریکا درباره ایران دست رد زد
  • نه وزیر خارجه پاکستان به امر و نهی آمریکا درباره روابط با ایران
  • پاکستان: دیکته خارجی را درباره پروژه مشترک گازی با ایران نمی‌پذیریم
  • پاکستان: حمله به مهندسان چینی در افغانستان طراحی شده بود
  • تمدید اقامت دوماهه پناهجویان افغانستانی در پاکستان
  • نویسنده سرشناس ایرانی در ۶۳ سالگی درگذشت