Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@02:45:28 GMT

واکسن آنفلوآنزا بین داروخانه‌ها توزیع نشده است

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۹۲۹۱۲

واکسن آنفلوآنزا بین داروخانه‌ها توزیع نشده است

ایسنا/اردبیل رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: تاکنون توزیع واکسن آنفلوآنزا در بین داروخانه‌های استان اردبیل انجام نشده و به محض توزیع اطلاع‌رسانی خواهد شد.


شهرام حبیب‌زاده ۱۹ مهرماه در جلسه ستاد کرونای استان اردبیل و با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: واکسن آنفلوآنزا برای جلوگیری و حفاظت از شیوع بیماری فصلی آنفلوآنزا توزیع خواهد شد که البته 100 درصد تاثیرگذار در شیوع این بیماری نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد: واکسن امسال براساس تیپ بیماری آنفلوآنزا در سال گذشته تهیه و توزیع شده است و امکان دارد این بیماری امسال با تیپی متفاوت شیوع پیدا کند که در این صورت واکسن به هیچ وجه عامل حفاظتی جدی نخواهد بود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل افزود: براساس پروتکل‌های وزارت بهداشت قرار است واکسن آنفلوآنزا در بین گروه‌های پرخطر و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تزریق شود که ما این کار را با تزریق واکسن آنفلوآنزا برای کادر درمانی شروع کردیم.
حبیب‌زاده گفت: مجروحان شیمیایی، زنان باردار، بیماران زمینه‌ای خاص و همچنین افراد سالخورده و کودکان گروه‌های بعدی هستند که واکسن آنفلوآنزا برای آنها تزریق خواهد شد.
وی بیان کرد: در سطح کشور 16 میلیون دز واکسن آنفلوآنزا با اولویت گروه‌های پرخطر توزیع می‌شود که در صورت مازاد مصرف این گروه‌ها واکسن در اختیار افراد دیگر نیز قرار خواهد گرفت.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بهترین زمان تزریق این واکسن را تا 15 شهریورماه اعلام کرد و افزود: امسال به دلیل شیوع دیرهنگام آنفلوآنزا که تاکنون علایمی از آن مشاهده نشده گروه‌های پرخطر فرصت تزریق دارند تا در مدت 15 روز زمان واکسینه شدن افراد در برابر بیماری وجود داشته باشد.
حبیب‌زاده اثر حفاظتی و تاثیرگذار این واکسن را طی دو هفته یادآور شد و تصریح کرد: هنوز واکسن آنفلوآنزا در داروخانه‌ها توزیع نشده ولی به احتمال زیاد در هفته‌های آینده این کار در داروخانه‌های منتخب انجام خواهد شد.
وی به فعالیت چهار مرکز 16 ساعته برای تست بیماران کرونا و ارائه خدمات به آنها اشاره کرد و گفت: امیدواریم به دور از ازدحام افراد در معرض خطر و یا مشکوک به کرونا از خدمات این مراکز استفاده کرده و نسبت به انجام تست کرونا اقدام کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل هزینه این تست را 300 هزار تومان در مراکز دولتی و 600 هزار تومان بیمارستان‌های خصوصی اعلام و اظهار کرد: تاکنون ما به صورت رایگان این تست را انجام دادیم و در این زمینه 4 میلیارد تومان هزینه شده است.

مردم از خرید ماسک‌های غیراستاندارد پرهیز کنند


حبیب‌زاده به آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان و شرایط پایدار این بیماری اشاره و خاطرنشان کرد: تغییر وضعیت بیماری کرونا در استان بستگی به عادت زندگی روزانه مردم و ضرورت مراقبت آنها دارد.
وی گفت: در کنار اجباری شدن ماسک برای کارکنان باید در همه صنوف و مجموعه‌های خدماتی استفاده از ماسک مورد توجه قرار گیرد تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی شرایط پایدار و روبه بهبودی را شاهد باشیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اضافه کرد: در دو شهرستان اردبیل و مشگین‌شهر وضعیت قرمز، در خلخال نارنجی و در مابقی شهرها نیز وضعیت زردی را شاهد هستیم.
حبیب‌زاده بیان کرد: با همت هیئت‌های عزاداری در ماه محرم و صفر تا 85 درصد رعایت پروتکل‌ها را شاهد بودیم تا کمترین ابتلا را در این مراسمات مذهبی شاهد باشیم.
وی با اشاره به اجرای برنامه‌های آموزش مجازی در دو هفته آینده افزود: با تعطیلی کلاس‌های درس آموزش مجازی تداوم خواهد یافت تا نگرانی برخی از خانواده‌ها از بابت حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس و شیوع این بیماری کاهش یابد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ادامه داد: به عنوان امر به معروف زدن ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پیشگیری از این بیماری باید مورد توجه قرار گیرد و همه باید به سمتی حرکت کنیم تا قبل از زمستان و تداخل شیوع آنفلوآنزا با کرونا مراقبت‌های لازم انجام شود.
حبیب‌زاده اظهار کرد: در روزهای گذشته با گزارش‌های مردمی شاهد پلمپ مرکز تهیه و توزیع ماسک‌های غیراستاندارد در اردبیل بودیم و از هموطنان انتظار می‌رود از خرید و تهیه ماسک‌های غیراستاندارد پرهیز کرده و از مراکز مجاز ماسک سه لایه تهیه کنند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس واکسن آنفولانزا پروتکل های بهداشتی ماسك رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل واکسن آنفلوآنزا داروخانه ها حبیب زاده خواهد شد گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۹۲۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

 عرشی رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرد  که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آلودگی هوا باعث تشدید بیماری‌های زمینه‌ای می‌شود
  • لزوم تسریع در اجرای آیین نامه توزیع دارو در بستر سکو‌های اینترنتی
  • آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو بر بستر سکوها ابلاغ شد
  • افزایش ۱۲ درصدی درآمد داروخانه‌های هلال احمر اردبیل
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر استان اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • افزایش ۱۲ درصدی درآمد داروخانه های هلال احمر اردبیل
  • آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند