Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فاضل عبیات معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان در جلسه با حضور حمید سیلاوی فرماندار دشت آزادگان در این شهرستان گفت: به منظور حل مشکل کارگران شهرداری ها، بخشی از حقوق و مطالبات کارگران پرداخت و بیمه آن‌ها تا پایان امسال تمدید می‌شود.

او با بیان اینکه مدیریت ارشد خوزستان نیز با عزم جدی پیگیر حل مشکلات شهرداری‌های استان است، افزود: مشکلات شهرداری‌های دشت آزادگان در جلساتی در استانی و حتی شورای تامین استان نیز مطرح شده و راهکار‌هایی نیز برای حل این مشکل در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبیات اظهار داشت: در تلاش هستیم تا هرچه زودتر قسمتی از مطالبات شهرداری‌ها را تامین کنیم، ضمن اینکه برای حل مشکل بیمه کارگران که از نیاز‌های ضروری این قشر زحمتکش است برنامه ریزی شده و در روز‌های آینده مشکل بیمه کارگران تا پایان امسال حل خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان منابع مالی پایدار، تعدیل نیرو‌های مازاد بر نیاز، مدیریت ثابت و کارآمد و همراهی شورا با شهرداری به جای ورود به مسائل حاشیه‌ای و همچنین تمرکز بر حل مسائل شهری را ۴ عامل رشد و پیشرفت شهرداری‌ها عنوان و بیان کرد: شخصی باید در جایگاه شهرداری قرار بگیرد که بتواند در مواقع بحرانی مشکلات را مرتفع کرده و با قوانین آن آشنایی کامل داشته باشد.

حمید سیلاوی فرماندار دشت آزادگان در این جلسه گفت: بحث حقوق به ویژه حقوق کارگران یکی از اولویت‌های کاری این فرمانداری، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای تامین شهرستان است و در این خصوص رایزنی‌های زیادی با مدیران استانی و حتی کشوری نیز شد.

او با بیان اینکه راهکار‌های متعددی نیز به شهرداری ها، شورا‌ها و مدیران ارشد استانی و کشوری اعلام شد، افزود: عوارض آلایندگی، عوارض سوخت، مطالبات معوقه شهرداری‌ها از ادارات و مساعدت‌های وزارتی، تثبیت منابع درآمدی در سطح شهر‌ها و... از جمله راهکار‌هایی است که می‌تواند مشکلات آن‌ها را کاهش دهد.

سیلاوی با بیان اینکه کمبود منابع درآمدی و اتکای به درآمد ارزش افزوده و. باعث شده مشکلات عدیده‌ای برای کارگران بوجود بیاید، تصریح کرد: تورم و تحریم‌های ظالمانه تأثیر بسزایی بر درآمد شهرداری‌های شهرستان و کمبود اعتبارات گذاشته و از معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان خواهشمندیم در این خصوص با فرمانداری شهرستان در خصوص تامین اعتبار و همچنین حل مشکل بیمه که از نیاز‌های اساسی کارگران است همکاری کند.

در ادامه این نشست قاسم ساعدی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در خصوص مشکلاتی که برای کارگران شهرداری‌ها اتفاق افتاده گفت: در جلساتی که با مدیران کشوری و استانی برگزار شد، مشکلات شهرداری‌های شهرستان مطرح شده و با توجه به اینکه کارگران شهرداری‌ها قشر زحمتکش جامعه محسوب می‌شوند، با شرایط اقتصادی که بر کشور حاکم است، مشکلات زیادی برای آن‌ها نیز بوجود آورده است.

ساعدی اظهار داشت: کارگران شهرداری‌ها علیرغم زحمت زیاد، ولی حقوق کم دریافت می‌کنند، پس باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود و در خصوص اعتبارات و درآمد جاری شهرداری‌ها شفاف سازی صورت گیرد که دیگر شاهد تعویض در واریز حقوق و مطالبات آن‌ها و پرداخت حق بیمه این افراد نباشیم.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پرداخت حقوق حقوق کارگران کارگران شهرداری بیمه کارگران کارگران شهرداری ها حل مشکل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۹۲۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسوولان دستگاه قضا به مشکلات کارگری شهرستان البرز ورود کنند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مسعود مهدوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر الوند اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب، با بیان نقش کلیدی جامعه کارگری در جهش تولید و بهبود وضع اقتصادی کشور، به تبیین وظایف مسئولان برای حل مشکلات قشرِ قانع و نجیب کارگر پرداختند و فرمودند که حال خوب جامعه کارگری، حال ملت را هم خوب خواهد کرد.

وی افزود: از مسؤولان اجرایی و قضائی درخواست کرده‌ایم که مشکلات بعضی کارخانجات که حقوق کارگران را پرداخت نمی‌کنند ورود جدی داشته باشد.

امام جمعه الوند تاکید کرد: رکن اصلی تولید که مطالبه جدی رهبری هم هست کارگر است وقتی این‌ها به کارگر بها قائل نمی‌شوند چه کسی باید پاسخگو باشد؟ وقتی کارگران را اخراج می‌کنند آیا مدعی العموم وظیفه‌ای ندارد که آنها را پاسخگو کند؟

وی با طرح این پرسش که مسؤولان قضائی استان چرا به مشکلات کارگری شهرستان البرز ورود نمی‌کنند تاکید کرد: دستگاه قضا با مدیران واحدهایی که با زندگی مردم و کارگران بازی می‌کنند برخورد جدی داشته باشد.

حجت الاسلام مهدوی تاکید کرد: رهبری معظم هدف واقعی آمریکا و غرب از تحریم و فشار بر ایران را، تسلیم و تبعیت محض ملت و نظام اسلامی خواندند و تأکید کردند ملت بزرگ و ریشه‌دار ایران و جمهوری اسلامی، در مقابل زورگویی و زیاده‌خواهی‌ها تسلیم نمی‌شود و با تبدیل تحریم‌ها به فرصت‌های پیشرفت و شکوفایی، به افق روشن آینده دست خواهد یافت.

وی با اشاره به ادامه جنایت اسرائیل در غزه عنوان کرد: بدون شک، در موضوع فلسطین، دنیا تکانی خورده است که پیش از این اصلاً سابقه نداشته است. این اتفاق در حالی رقم خورده که فلسطینی‌ها در زمینه رسانه، فناوری اطلاعات و حتی در امور روزمره خود دچار محدودیت هستند.

وی در پایان با اشاره به فرارسیدن روز معلم یادآور شد: شهید مطهری، نه یک فرد بلکه یک مکتب، یک گفتمان و یک جریان بود که می‌توانست و می‌تواند برای خواص و نخبگان فکری جبهه انقلاب، یک الگو و اسوه باشد. امام (ره) و هم رهبر حکیم انقلاب، یکی از اصلی‌ترین‌ترین ویژگی‌های شخصیتی ایشان را «بصیرت» دانسته‌اند.

کد خبر 6089140

دیگر خبرها

  • اختصاص شعب ویژه کارگران و کارفرمایان در گلستان
  • اختصاص شعبه ویژه حل اختلاف کارگران و کارفرمایان در گلستان
  •  نشست مشترک مسئولان قضایی گلستان با جامعه کارگری و کارفرمایی استان برگزار شد
  • نشست مسئولان قضایی گلستان با جامعه کارگری و کارفرمایی استان
  • لزوم سرعت بخشی بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مددجویان کمیته امداد
  • عدم‌ پرداخت دستمزد و بیمه و نبود امنیت شغلی ظلم به کارگران است
  • مسوولان دستگاه قضا به مشکلات کارگری شهرستان البرز ورود کنند
  • چرا کسی پاسخگوی عدم پرداخت حقوق کارگران شهرداری نیست
  • مطالبات دولتی شهرداری قم پرداخت نشد
  • صادرات بیش از ۵ میلیون دلار کالا از تعاونی‌های شهرستان کاشان