Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش رکنا ، همزمان با پایان یافتن عملیات آوار‌برداری در محل ریزش یک ساختمان در خیابان فلاح تهران و کشف اجساد دو کارگر از زیر خاک پرونده‌ای برای شناسایی مقصران این حادثه در دادسرای جنایی تشکیل و 5 نفر بازداشت شدند.

شامگاه پنجشنبه 17 مهر، عوامل آتش‌نشانی و شهرداری منطقه در جریان احتمال ریزش چند خانه در یکی از محله‌های خیابان فلاح تهران قرار گرفتند و راهی محل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرار بود در زمینی به وسعت یک هزار متر بیمارستان فوق تخصصی زنان و زایمان ساخته شود و به‌همین خاطر حدود 20 متر زمین را گودبرداری کرده بودند اما همین موضوع باعث خسارت‌هایی به خانه‌های اطراف شده بود.

به‌همین دلیل نیز دستور تخلیه خانه‌های اطراف محل گودبرداری صادر شده و از مدتی قبل نیز ساکنان این خانه‌ها را تخلیه کرده بودند اما هنوز در برخی از طبقات این خانه‌ها، افرادی ساکن بودند که با کمک عوامل کلانتری آنها نیز محل زندگی‌شان را ترک کردند.

اطراف محوطه و خانه‌هایی که احتمال ریزش آنها می‌رفت با نوار زرد رنگ بسته شد و تحت کنترل قرار گرفت. ساعت حدود 7 صبح جمعه 18 مهر را نشان می‌داد که ساختمان‌های ضلع جنوبی محوطه گودبرداری شروع به ریزش کرد در همین موقع ناگهان دو کارگر جوان پروژه به سمت اتاقک نگهبانی واقع در محوطه هزار متری بیمارستان دویدند. مأموران به آنها هشدار دادند که به آنجا نزدیک نشوند اما امیر ابری 25 ساله و حسین ابری 18ساله به‌سمت اتاقک دویدند.

کسی نمی داند علت ورود این دو برادر به اتاقک نگهبانی چه بود اما احتمال می رود آنها برای بیرون آوردن سگ های نگهبان قصد ورود به آنجا را داشتند . همزمان با ورود آنها به اتاقک، ناگهان ساختمان ریزش کرد و دو برادر زیر خروارها خاک مدفون شدند. گرچه اظهارات اولیه اهالی محل از وجود 3 یا 4 نفر زیر آوار خبر می‌داد اما پس از پایان عملیات آوار‌برداری فقط اجساد این دو برادر پیدا شد.

گزارش این حادثه به بازپرس کشیک قتل پایتخت اعلام و عملیات برای نجات دو برادر آغاز شد. از ساعت 7 صبح جمعه خاکبرداری برای نجات کارگران از سوی مأموران آتش‌نشانی ادامه یافت و ساعاتی بعد بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی پایتخت برای بررسی موضوع راهی محل حادثه شد.تلاش برای پیدا کردن دو برادر ادامه داشت تا اینکه ساعت یک بامداد شنبه 19 مهر جسد امیر پیدا شد و دو ساعت بعد نیز جنازه حسین در چندمتری جسد برادرش کشف شد.

بازداشت 5 متهم در ریزش ساختمان قدیمی در فلاح تهران

به دستور بازپرس ساسان غلامی، مالک زمین که یک پزشک عمومی است، مدیر پروژه خاکبرداری، مهندس ناظر، مدیر ایمن‌سازی و مسئول مالی پروژه به اتهام رعایت نکردن نظامات دولتی که منجر به مرگ دو نگهبان ساختمان شده بازداشت شدند و تحقیق و بررسی برای تعیین میزان قصور آنها از سوی کارشناس رسمی دادگستری و کارشناس آتش‌نشانی ادامه دارد.

بازپرس جنایی همچنین دستور بازبینی دوربین‌های محل حادثه، تحقیق از شاهدان، تحقیق از عوامل آتش‌نشانی، اخذ مدارک شهرداری و پروانه ساخت و... را صادر کرد.

شکایت از مقصران ریزش ساختمان در فلاح تهران

در حالی که تحقیقات در این باره ادامه داشت 11 نفر از اهالی محل که خانه هایشان بر اثر این گودبرداری تخریب شده و دچار خسارت شده بودند با حضور در دادسرای امور جنایی تهران اعلام شکایت کردند.

همچنین خانواده دو برادر نیز از مقصران این حادثه شکایت کرده و درخواست رسیدگی داشتند.

صبح روز گذشته 5 متهم پرونده در حضور بازپرس جنایی پایتخت قرار گرفتند و تحقیقات از آنها صورت گرفت.

مالک زمین در تشریح ماجرا گفت: 14 ماه قبل برای ساخت بیمارستان فوق تخصصی زنان و زایمان با 64 تخت در این محل گودبرداری شروع شد. در این مدت مشکلی نبود تا اینکه رفتار خاک تغییر کرد و ما شروع به ایمن‌سازی محل کردیم. تصور می‌کنم این تغییر رفتار خاک به خاطر بارندگی شب قبل از حادثه بوده است. ما برای استحکام محل هم شمع زدیم و هم ایمن‌سازی کردیم.

در 27 روز گذشته هیچ جا به جایی خاکی نداشتیم با این حال از 4 ماه قبل اقدام به خرید خانه‌های اطراف و تخلیه این خانه‌ها کردیم. حتی چند نفر از ساکنان خانه را تخلیه نمی‌کردند که شب قبل از حادثه با کمک پلیس موفق شدیم که آن خانه را نیز تخلیه کنیم. ما طبق مجوز شهرداری کار را انجام دادیم و مدام ایمن‌سازی انجام شده است.بازپرس از وی پرسید: شهرداری در تاریخ 19 اردیبهشت امسال به شما اعلام می‌کند که پروژه پر خطر و خطر آفرین است چرا هیچ اقدامی نکردید؟

متهم گفت: به ما دستور توقف پروژه ندادند و مواردی را که مشکل ساز بود در این مدت برطرف کردیم. اخطار کتبی به من اعلام نشد.سپس مهندس ناظر پروژه که به‌عنوان متهم دیگر پرونده بازداشت شده گفت: ما بیشتر چاه‌هایی که در اطراف محل بودند شناسایی کرده و با بتن پر کرده بودیم. اما به خاطر بارش باران، خاک تغییر رفتار داده و چاه‌هایی که بتن داخل آن ریخته شده بود خالی شدند. هیچ کسی نمی‌تواند صد درصد جلوی یک حادثه را بگیرد.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو محرم رکنا جنایی قتل پزشک پلیس اخبار حوادث بیمارستان ریزش ساختمان عکس بیماری شجریان فیلم تلگرام محمدرضا شجریان کرونا ماه شهر فضای مجازی فلاح تهران ایمن سازی آتش نشانی دو برادر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۹۳۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۸۵ درصدی عملیات احداث پل عابر پیاده خیابان آبشار + فیلم

مدیر منطقه ۶ شهرداری اصفهان گفت: پل عابر پیاده خیابان آبشار با هزینه بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال، پیشرفت ۸۵ درصدی داشته و ردیف بودجه تامین شده است که به پروژه تزریق می‌شود.

علی باقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در خیابان آبشار بعد از پل غدیر به دلیل تردد ساکنان از شمال به جنوب به سمت حاشیه زاینده‌رود، مشکلات و حوادث زیادی رخ می‌داد.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط سخت تردد شهروندان، شهرداری منطقه ۶ احداث پل عابر پیاده در خیابان آبشار سوم، جنب خیابان مسرور در امتداد شمال به جنوب را در دستور کار خود قرار داد، افزود: عملیات اجرایی، احداث پل‌های عابرپیاده به دلیل تداخل با فضای سبز نیاز به دریافت مجوز داشت که این اقدام نیز انجام شده است.

مدیر منطقه ۶ شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه فونداسیون پنج پایه بتنی پل عابرپیاده خیابان آبشار اجرا شده است، ادامه داد: ۶۵ متر طول عرشه فلزی، ۱.۶ متر عرض و ۵.۵ متر ارتفاع این پل است

باقری با بیان اینکه ۹۰ درصد پل‌های عابر در کارخانه ساخته و در محل نصب می‌شود، گفت: پل عابر پیاده خیابان آبشار با هزینه بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال، پیشرفت ۸۵ درصدی داشته است که ردیف بودجه تأمین و به پیمانکار پروژه تحویل شده که با پیگیری و تلاش جهادی در آینده نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید.

کد خبر 748665

دیگر خبرها

  • مقام مسوول درباره مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی: در میهمانی شخصی رخ داده / ترجیح می‌دهیم در این مورد صحبتی نشود / معاون دادستان شیراز: تا کنون سه نفر از عوامل مرتبط با حادثه بازداشت شده‌اند
  • دستگیری سارق انباری خانه‌ها در تهران
  • بازداشت سازنده صفحه جعلی یک خواننده معروف در اینستاگرام
  • جنایت عشقی در خیابان جردن
  • اعتراف به ۴۰ فقره سرقت از انباری در شرق تهران
  • خیابان پشتیبان بلوار پیامبر اعظم (ص) قم احداث می‌شود
  • جزئیات دستگیری شرور قمه‌به‌دست خیابان انقلاب
  • پیشرفت ۸۵ درصدی عملیات احداث پل عابر پیاده خیابان آبشار + فیلم
  • شرور قمه‌کش در میدان انقلاب بازداشت شد
  • تجاوز جنسی ۴ مرد افغان به نوجوان ایرانی در تهران | التماس کردم فایده نداشت! +فیلم