Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سهراب مختاری در شورای برنامه ریزی و توسعه این استان، گفت: برای حمایت از مشاغل آسیب دیده از شیوع کرونا در سطح این استان مبلغ هزار و ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس بیان کرد: تاکنون ۳۳۵ میلیارد تومان از این میزان اعتبار در سطح فارس پرداخت شده که حدود ۴۲ درصد مجموع اعتبارات این حوزه را شامل می‌شود و در زمینه مبلغ پرداختی فارس رتبه چهارم را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: مشاغل آسیب دیده این استان از بیماری کرونا مجموعا با مبلغ ۷۰۹ میلیارد تومان به بانک‌های عامل استان ارجاع شده است که از این میزان مبلغ ۳۳۵ میلیارد تومان به متقاضیان پرداخت شده است.

مختاری اضافه کرد: در حال حاضر دستگاه‌های اجرایی استان فارس برای حمایت از مشاغل آسیب دیده از شیوع کرونا و هدایت صاحبین این کسب و کار‌ها به سمت دریافت تسهیلات حمایتی دولت نسبتا خوب عمل کرده‌اند و باید مدیران بانک‌ها نیز در سطح شهرستان‌ها برای پرداخت این تسهیلات همکاری لازم را داشته باشند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس در بخش دیگر سخنان خود بیان کرد: مجموع بیمه شدگان اجباری و اختیاری این استان ۷۵۴ هزار و ۵۵۵ نفر است که به دلیل شیوع کرونا حدود ۲۷ هزار کارگاه از مجموع ۷۳ هزار و ۳۰۹ کارگاه موجود این استان با مشکل مواجه و حدود ۷۳ هزار کارگر خود را اخراج کردند.

او افزود: خوشبختانه با تلاش مدیریت ارشد استان و مجموعه دستگاه‌های اجرایی فارس و همراهی تشکلات کارفرمایی استان مانند اتاق بازرگانی اتاق اصناف و اتاق تعاون و تمامی کارفرمایانی که از شیوع کرونا آسیب دیده بودند، علیرغم اینکه تهدید کرونا کماکان باقیست، در حال حاضر کارگران ۷۱ هزار و ۴۲۱ کارگاه به محل کار خود بازگشته و مشغول کار شده اند.

مختاری با اشاره به این مطلب که اقدامات خوبی به نسبت سایر استان‌های کشور برای احیاء مشاغل از دست رفته به دلیل شیوع کرونا در این استان انجام شده است، اظهار داشت: در حال حاضر ۱۱ هزار و ۸۰۹ کارگر که در هزار و ۸۸۹ کارگاه مشغول کار بوده و بعد از شیوع کرونا بیکار شده اند و متقاضیان بیمه بیکاری شده اند و تکمیل پرونده آن‌ها با یک تلاش شبانه روزی ادارات کار و تامین اجتماعی در حال انجام است و در تلاش هستیم با کمک تمامی بازیگران به‌ویژه کارفرمایان به محل کار قبل خود بازگردند.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تعاون کار و رفاه اجتماعی پرداخت تسهیلات کرونا ویروس میلیارد تومان شیوع کرونا آسیب دیده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۹۳۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروگاه تجمیعی خورشیدی در استان یزد احداث می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد گفت: اولین نیروگاه تجمیعی خورشیدی استان با ظرفیت ۵ مگاوات احداث خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، محمد علی شاه‌حسینی در نشستی با بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات نیروگاه‌های خورشیدی به مدد جویان بهزیستی، در جریان آخرین وضعیت پرداخت این تسهیلات قرار گرفت.

وی افزود: اولین نیروگاه تجمیعی خورشیدی با ظرفیت ۵ مگاوات و در راستای تحقق شعار سال جهش تولید با مشارکت مردمی به زودی به بهره‌بردای خواهد رسید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد گفت: این نیروگاه با مشارکت هزار نفر از مددجویان و معلولان ذهنی و حرکتی استان یزد به بهره‌برداری می‌رسد.

کد خبر 751276

دیگر خبرها

  • صادرات ۱۰۷ میلیون دلاری تعاونی‌های خراسان رضوی طی سال گذشته
  • پیگیر به‌کارگیری و استخدام نیروهای فعال دوران شیوع کرونا هستیم
  • وام ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی برای مستاجران
  • جزئیات پرداخت وام ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن
  • پرداخت بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به طرح‌های مشاغل خانگی
  • پرداخت ۸۵ میلیارد ریال تسهیلات مسکن به مددجویان بهزیستی خواف
  • نیروگاه تجمیعی خورشیدی در استان یزد احداث می‌شود
  • همدردی باشگاه هوادار با آسیب دیدگان حریق در امامزاده ابراهیم(ع)
  • پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ۱۳۷۰ نفر در بابل
  • ۲۰ هزار تن گندم استان فارس از آسیب باران و سیل در امان ماند