Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-30@00:59:40 GMT

جزئیات نامه احمدی‌نژاد به وزیر اطلاعات روحانی

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۹۳۸۰۳

جزئیات نامه احمدی‌نژاد به وزیر اطلاعات روحانی

آفتاب‌‌نیوز :

احمدی‌نژاد که روزگاری محبوب‌ترین فرد میان اصولگرایان بود و اقدامات کرده و ناکرده‌اش بی‌کم و کاست با مهر تایید آنان و رسانه‌های‌شان مواجه می‌شد، یک باره از عرش به فرش رسید و شد مطرود آنان.

او این روزها و در فاصله یکسال مانده تا پایان دوازدهمین دوره جمهوری اسلامی پس از آنکه فراز و فرودی به ‌نسبت قابل‌توجه را پشت‌ سر گذاشت، دوباره در نزدیک‌ترین فاصله با یاران سابقش به ویژه تندروهای اصولگرا قرار گرفته و همچنان احتمال حضورش در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ بالاست ولی آنچه شرایط را برای او را خطرناک‌تر کرده و احتمال اجماع دوباره اصولگرایان بر او را منتفی ساخته، نامه‌نگاری‌هایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزی به ولیعهد عربستان سعودی نامه نوشته و او را براساس عرف بین‌المللی «عالیجناب» خطاب کرده و فریاد اعتراض اصولگرایان را بلند می‌کند، روز دیگر از آمادگی‌اش برای ایجاد صلح در جهان با آنجلیناجولی، بازیگر هالیوودی خبر داده و حس طنزپردازی کاربران شبکه‌های اجتماعی را بیدار می‌کند.

محمود احمدی‌نژاد که این روزها از هیچ تلاشی برای بازگشت به اخبار فروگذار نبوده و بعضا اظهاراتی در تضاد ۱۸۰ درجه‌ای با مواضع و اقدامات گذشته‌اش به زبان می‌آورد، در آخرین اقدام خود نه قصد ایجاد صلح در جهان را کرده و نه هدایت قشر خاکستری جامعه ایران را بلکه طی نامه‌ای به وزیر اطلاعات دولت تدبیر و امید، خواستار رسیدگی به شرایط یکی از معدود چهره‌های نزدیک به خود شده است.

رییس دولت‌های نهم و دهم طی نامه‌ای به سیدمحمود علوی ضمن ابراز نگرانی درباره وضعیت معاون خود در دوران حضور در کاخ ریاست‌جمهوری، براساس گزارش منتشرشده در دولت بهار، پایگاه خبری حامی جریان محمود احمدی‌نژاد، به «تشریح اقدامات مخرب و غیرانسانی برخی عوامل موثر در دستگاه اطلاعاتی کشور علیه حمید بقایی و یاران نهضت به سوی بهار» پرداخته و همزمان «خواستار برخورد جدی» وزیر اطلاعات دولت دوازدهم «با این عناصر شد.» دولت بهار به عنوان مرجع اصلی انتشار این نامه، از چیستی اقدامات مخرب مدنظر احمدی‌نژاد جزییاتی منتشر نکرده و برخلاف روال معمول، متن نامه او را نیز روی خروجی خود قرار نداده است ولی به نظر می‌رسد احمدی‌نژاد در حال آغاز تلاش‌هایی برای آزادی نزدیک‌ترین چهره به خود است.

حمید بقایی که چندی پیش به تحریریه روزنامه شرق حمله کرده و از تیتر این روزنامه بابت مبنای خروجش از ایران به‌شدت عصبی بود، همین چندی پیش و براساس اعلام وکیلش در بیمارستان اعصاب و روان بستری شد. وکیل او علت این اقدام را فشارهای ناشی از بازداشت اعلام کرده و تصاویر منتشرشده از بقایی نیز از کاهش وزن شدید او حکایت داشت. ضعف جسمانی که حتی موجبات اعتراض برخی اصلاح‌طلبان نسبت به وضعیت این زندانی را فراهم آورد و حالا باید منتظر ماند و دید واکنش قوه قضاییه نسبت به نامه محمود احمدی‌نژاد چه خواهد بود چراکه بعید است از وزارت اطلاعات با اطلاعیه یا بیانیه‌ای به تایید یا تکذیب گفته‌های رییس‌جمهوری سابق ایران بپردازد.

منبع: روزنامه اعتماد

منبع: آفتاب

کلیدواژه: محمود احمدی نژاد وزیر اطلاعات احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۹۳۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مشروح خاطرات آیت الله هاشمی در ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۰ را بخوانید؛

آقای [سیدرضا] زواره‌ای، [عضو حقوقدان شورای نگهبان] آمد. برای نامزد شدن در انتخابات ریاست‌جمهوری مشورت‌ کرد. گفتم، با توجه به اجبار استعفا از شورای نگهبان، لازم است با اعضای شورا مشورت‌ کند. فکر می‌کند در میزگرد [مناظره] تلویزیونی با نامزدان دیگر، می‌تواند نظر مردم را به برنامه‌هایش جلب کند. محمدتقی، مباشر کارهایمان در بهرمان آمد. مریض است و عازم سفر کربلاست.

آقای [صادق] زیباکلام، [استاد دانشگاه تهران]، برای انجام سومین قسمت مصاحبه آمد و گفت، کتابی در مورد انتقادات و جواب‌ها مربوط به من در جریان انتخابات مجلس، به نام «هاشمی و دوم خرداد» نوشته است. عصر آقای پروفسور [محمدنبی] نعمتی، [جراح مغز و اعصاب در دانشگاه بُن]، رئیس متخصصان ایرانی مقیم آلمان آمد و گفت، ۲۴۰۰ ایرانی در سازمانشان عضوند و به فکر راه‌انداختن بیمارستانی در جزیره کیش، به عنوان بیمارستان بین‌المللی با بهترین استاندارد هستند. بناست برای بررسی، به کیش برود؛ تشویق کردم.

آقای [سیدحسین] موسویان آمد و گفت، اعضای حزب اعتدال و توسعه، حزب را جدی نمی‌گیرند و تعهدی را که برای روزنامه داده‌اند، نپرداخته‌اند و حاضر نیستند در انتخابات فعال باشند و آقایان [محمدباقر] نوبخت و [اکبر] ترکان، نامزدی را هم قبول نکرده‌اند و بعضی‌ها ‌خواستند که حزب از آقای [سیدمحمد] خاتمی حمایت کند که رأی نیاورد. پیشنهاد ‌کرد که دکتر [حسن] روحانی، خوب است معاون‌اول رئیس‌جمهور بشود. سفر دکتر روحانی به پاکستان را موفق توصیف کرد.

دانشجویان و طلاب ممتاز بسیجی [شرکت‌کنندگان در نهمین مجمع سراسری دانشجویان و طلاب بسیجی ممتاز کشور] آمدند. آقای [علیرضا] زاکانی، [رئیس سازمان بسیج دانشجویی] گزارش داد. از میان چهار هزار داوطلب، ۴۰ دانشجو و ۱۵ طلبه انتخاب شده‌اند. برای آنها صحبت مفصلی در اهمیت تعهد و تخصص با هم و ضرورت تلاش بیشتر علمی کردم.

امروز در اندونزی، مجلس گام دوم را در محکوم کردن عمل [آقای عبدالرحمن وحید]، رئیس‌جمهور برداشت که اگر یک گام دیگر بردارد، ساقط می‌شود. درگیری‌ها در فیلیپین هم ادامه دارد.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901072

دیگر خبرها

  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • خواسته امروز آزادگان جهان، محو رژیم صهیونیستی از صحنه روزگار است
  • ثبت نام اینترنت فیبر نوری + جزئیات
  • شگرد جالب محمود احمدی نژاد برای دست ندادن با زنان
  • امیرعبداللهیان روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • در ۸ سال دولت احمدی‌نژاد، قیمت نان ۳۲ برابر شد!
  • مومنی، اقتصاددان: در هشت سال دولت احمدی نژاد، قیمت نان 32 برابر شد!
  • ۵ رقیب قالیباف در کرسی ریاست مجلس /تندروها به صف شدند /وزیر احمدی نژاد هم هست
  • آغاز همکاری‌ های حمل‌ ونقل بین‌ المللی و ترانزیتی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار
  • احمدی نژاد می‌گفت مشکل ما خود رهبری است!