Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا رضایی کوچی در گفتگو با خبرنگار فارس با اشاره به طرح دو فوریتی ساخت مسکن اظهار داشت: مهمترین برنامه ما در کمیسیون عمران مجلس طرح دو فوریتی ساخت مسکن است که در آن برنامه‌ریزی شده تا طی چهار سال در کشور چهار میلیون مسکن در کشور برای اقشار متوسط به پایین جامعه ساخته شود.

وی با بیان اینکه ما در کشور حدود چهار میلیون واحد مسکن کمبود داریم تا بتوانیم با ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا، قیمت مسکن را کنترل کنیم چراکه این امر مهم‌ترین عامل تعیین قیمت مسکن است، اظهار داشت: ما سالانه به ۹۰۰ هزار واحد مسکن در کشور نیاز داریم که این رقم طی هشت سال گذشته سالانه به ۳۰۰ هزار واحد مسکن در سال کاهش یافته و سبب شده تعادل عرضه و تقاضا بهم خورده و قیمت مسکن بالا برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به ملزومات ساخت مسکن گفت: زمین یکی از ملزومات ساخت مسکن است که می‌توان زمین‌های دولتی در محدوده و حریم شهرها با قیمت ارزان و قراردادهای ۹۹ ساله را در اختیار مردم قشر متوسط رو به پایین قرار داد.

رضایی کوچی افزود: تسهیلات از جمله ملزومات دیگر ساخت مسکن است که بانک‌ها را مکلف به سوق دادن پول‌ها به تولید مسکن بجای کارهای خدماتی و دلالی می‌کند.

نماینده مردم جهرم و خفر در مجلس با ذکر اینکه مصالح از ملزومات دیگر ساخت مسکن است، عنوان کرد: مصالح به واقع گران شده به‌ویژه سیمان و فولاد که در دوسال گذشته بیش از ۲۰۰ درصد افزایش قیمت داشته است لذا قیمت ها را باید به نوعی تعدیل کرده و مصالح را با قیمت مناسب در اختیار سازندگان واحدهای مسکونی قرار داد.

وی ادامه داد: در این راستا دو فوریت این طرح تصویب شده که در ادامه موازد آن در صحن مجلس مصوب خواهد شد.

هدایت نقدینگی کشور برای تکمیل پروژه‌های عمرانی

رضایی کوچی با بیان اینکه دومین موضوع مهم در کمیسیون عمران مجلس اتمام پروژه‌های نیمه تمام عمرانی کشور است، اذعان داشت: ۷۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی در کشور مورد نیاز است که برای حصول به این مهم راهی جز اینکه نقدینگی موجود در کشور را به سمت این پروژه‌ها هدایت کنیم، نداریم، نقدینگی که درحال حاضر به سمت ارز و سکه و دلالی می‌رود.

وی درهمین خصوص گفت: به منظور اعتمادسازی و جذب نقدینگی کشور از دولت خواستیم لایحه مشارکت‌های عمومی و خصوصی را ارائه دهد تا با واگذاری پروژه‌های عمرانی به بخش خصوصی، از ظرفیت آنان برای اتمام پروژه‌های کشور استفاده نماییم.

تصحیح قانون تخلفات ساخت و ساز شهری

عضو مجمع نمایندگان فارس با اشاره به تخلفات گسترده در ساخت و سازهای شهری بیان کرد: بسیاری با علم اینکه کارشان تخلف است، اقدام به ساخت و ساز در شهرها می‌کنند و استدلالشان این است که جریمه آن را پرداخت خواهند کرد.

وی در این باره افزود: در این راستا ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها که به تخلفات ساخت و سازهای شهری می‌پردازد را اصلاح خواهیم کرد تا از تخلف ساخت و ساز در شهرها جلوگیری شود.

اجرای پروژه‌های عمرانی بزرگ سطح استان فارس

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با ذکر اینکه چندین پروژه بزرگ را در سطح استان پیگیری می‌کند، تصریح کرد: آزادراه شیراز به اصفهان که از اهمیت بالایی برخوردار است را پیگیر هستیم تا سال آینده به اتمام و بهره‌برداری برسد.

وی درخصوص پروژه آزاد راه شیراز به اصفهان اظهار داشت: این پروژه عظیم که ۱۰ سال از عمر آن می گذرد، سال آینده به بهره برداری خواهد رسید که به موجب آن مسیر مذکور دو ساعت کوتاه تر خواهد شد.

نماینده مردم جهرم و خفر در مجلس پیرامون پروژه‌های راه آهن نیز اظهار داشت: راه اهن اقلید به یزد و مشهد با کوتاه کردن چهار ساعته مسیر سال آتی به بهره برداری خواهد رسید و پیگیر راه اهن شیراز به بوشهر و شیراز به بندر عباس نیز هستیم.

طرح‌ها و برنامه‌هایی که در سطح شهرستان پیگیری می‌شود

وی با اشاره به دنبال کردن توسعه بیمارستان‌های جهرم و خفر، اظهار داشت: بیمارستان بزرگ ۳۱۳ تخت‌خوابی جهرم را دنبال می‌کنیم که امسال به اتمام خواهد رسید.

رضایی کوچی در حوزه راه گفت: بزرگراه شیراز به جهرم را به اتمام رسیده و بزودی با حضور وزیر راه افتتاح خواهد شد، همچنین بزرگراه جهرم به لار و بندر عباس را پیگیر هستیم تا این پروژه را به اتمام برسانیم.

عضو مجمع نمایندگان فارس در پایان این گفتگو از پیگیری‌های دیگر خود همچون آبرسانی به روستاها و برخی مناطق شهری درحال تکمیل و توسعه از سد سلمان فارسی، گازرسانی به روستاها، راه های فرعی و شبکه برق خبر داد.

انتهای پیام/ ن

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مسکن شیراز جهرم کمیسیون عمران مجلس ساخت مسکن رضایی کوچی قیمت مسکن پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۹۴۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی دولت: پس از بارش‌های اخیر بخشی از حقابه هیرمند آزادسازی شد / معیشت مردم و ایجاد رشد اقتصادی اولویت مذاکرات مشترک دولت و مجلس دوازدهم خواهد بود

بهادری جهرمی گفت: این دولت در طول دوره گذشته تعامل خوبی با مجلس یازدهم داشت، همین مسیر تعاملی دولت با مجلس دوازدهم نیز ادامه خواهد یافت.

 به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، علی بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه طی سخنانی ضمن گرامیداشت شکست تاریخی حمله نظامی آمریکا به طبس و قدردانی از مردم سمنان برای استقبال پرشور از رییس‌جمهور و هیات دولت در سفر استانی اخیر اعضای کابینه، بیان کرد: اعضای دولت به صورت شبانه‌روزی برای حل مشکلات و توسعه کشور می‌کوشند.

وی افزود: رییس‌جمهور هم‌اکنون در سفر به پاکستان هستند و سعی می‌شود برای تحقق شعار سال از تمامی ظرفیت‌های داخلی و خارجی استفاده شود. ایشان فردا به سریلانکا خواهند رفت و توافقات دوجانبه وجود خواهد داشت و یک پروژه افتتاح خواهد شد.

سخنگوی دولت اظهار داشت: هم‌چنین هفته گذشته سومین جلسه معاون اول رئیس جمهور با فعالان بخش خصوصی برگزار شد و این جلسات با توجه به شعار سال و لزوم دخیل کردن مردم و بخش خصوصی در اقتصاد برگزار و دنبال می‌شود.

بهادری‌جهرمی در پاسخ به سوالی پیرامون سفر فردای رییس‌جمهور به سریلانکا گفت: سفر رییس‌جمهور به پاکستان و سریلانکا با محوریت توسعه روابط است و با توجه به اقدامات تروریستی و اقدامات خرابکارانه در منطقه، توسعه و تقویت همکاری‌های دو کشور نیز دنبال می‌شود و در زمینه تبادلات اقتصادی اهمیت دارد. حجم تجارت خارجی دو کشور افزایش یافته و صادرات ما به پاکستان هم افزایش داشته است. پاکستان در سال گذشته ششمین مقصد صادراتی برای ما بوده و میزان صادرات از ۱.۵ میلیارد دلار به بیش از ۲ میلیارد دلار رسیده است. در این سفر هدف‌گذاری شده که حجم تجاری تبادلات به ۱۰ میلیارد دلار برسد.

وی اضافه کرد: در سفر رییس‌جمهور به کشور سریلانکا، یک پروژه و طرح انتقال آب، سدسازی و نیروگاه با حجم گسترده و توان فنی گسترده توسط نخبگان ایرانی اجرا شده که فردا با حضور رییس‌جمهور افتتاح خواهد شد. ارزش این پروژه حدود ۵۰۰ میلیون دلار بوده که توسط دولت سریلانکا تامین شده و کار اجرا توسط نخبگان ایرانی انجام شده است.

ادامه دارد...

دیگر خبرها

  • عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس : خام فروشی نفت ممنوع است؛ اما با افتخار می‌فروشیم!
  • ۲ هزار واحد مسکن مهر مهستان تا پایان اردیبهشت تحویل می‌شود
  • بهره‌برداری از ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل
  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد
  • کارنامه ۴ساله مجلس یازدهم؛ از جهش تولید مسکن تا واردات خودرو
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی زمینه ساز اتمام پروژ‌های نهضت ملی مسکن
  • اولویت‌ های حوزه حمل و نقل و مسکن بررسی شد
  • متروی بهارستان نیازمند ۴هزار میلیارد تومان اعتبار است
  • اظهارات معاون رئیسی درباره تعطیلات آخر هفته، بودجه ۱۴۰۳ و لوایح بررسی نشده در مجلس یازدهم
  • سخنگوی دولت: پس از بارش‌های اخیر بخشی از حقابه هیرمند آزادسازی شد / معیشت مردم و ایجاد رشد اقتصادی اولویت مذاکرات مشترک دولت و مجلس دوازدهم خواهد بود