Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/هرمزگان استاندار هرمزگان با بیان اینکه در زمینه برخورد با محتکران، کم فروشان و گران فروشان به هیچ وجه کوتاهی نخواهد شد، از مردم خواست برای دستیابی به نتیجه مطلوب، گزارشات خود را به نهادهای نظارتی ارسال کنند.

فریدون همتی شب گذشته(۱۹ مهرماه) در نشست فوق العاده ستاد تنظیم بازار استان که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی، نهادهای اقتصادی و نظارتی برگزار شد، با بیان اینکه در شرایط جنگ اقتصادی باید با کسانی که به دنبال ضربه زدن به آرامش معیشتی مردم هستند به شدت برخورد شود، گفت: ما نزدیک به ۴۰هزار کسبه در استان داریم که غالب آن‌ها انسان های دلسوز و همراه مردم در این شرایط سخت هستند اما امروز و در شرایط جنگ اقتصادی نباید اجازه دهیم تعداد اندکی زالو صفت نظم بازار را به هم بزنند و با گرانفروشی و احتکار شرایط زندگی مردم را سخت  کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی افزود: تعزیزات موظف است از یک‌سو سرعت در رسیدگی‌ها را مدنظر قرار دهد و از سوی دیگر جرائم و برخوردها به قدری قوی باشد که بازدارندگی داشته باشد و عرصه را بر کم فروشان و محتکران تنگ کند.
 
استاندار هرمزگان با بیان اینکه کوتاهی مدیران هر یک از دستگاه ها و در هرجایگاهی در مسیر برخورد با محتکران و گرانفروشان به هیچ قابل اغماض نیست، گفت:  چشم امید مردم به نهادهای نظارتی است که به کمک مردم بیانید و امروز دشمن با ایجاد اختلال در بازار تلاش دارد از این شرایط به نفع خود بهره برداری کند که نباید اجازه داد تعدادی فرصت طلب معیشت مردم را دچار اختلال و با کم‌فروشی و گران‌فروشی، چهره دیگر فعالان اقتصادی و خدماتی مؤمن را خدشه دار کنند.
 
همتی اضافه کرد: مردم باید به کمک دستگاه های مسئول بیایند و نسبت به معرفی مراکز و بنگاه های اقتصادی و خدماتی که کم‌فروشی، گران‌فروشی یا احتکار می کنند اقدام کنند.
 
استاندار هرمزگان با اشاره به تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز در استان، گفت: به اندازه کافی، ذخیره استراتژیک و کاالاهای اساسی در استان وجود دارد وهیچ نگرانی در این زمینه نداریم اما در بخش نظارتی امیدواریم که با کمک مردم بتوانیم شرایطی بهتر از گذشته را رقم بزنیم.
 
به گزارش ایسنا، در نشست فوق العاده ستاد تنظیم بازار استان، هر یک از دستگاه ها گزارشی از روند اجرایی و مصوبات قبلی ستاد ارائه کردند که با توجه به اهمیت موضوع، مقرر شد بزودی در بخش خبری مرکز خلیج فارس، سازمان صمت، اصناف، تعزیرات حکومتی و دیگر دستگاه های مسئول برای ارائه گزارش به مردم و اقدامات نظارتی در زمینه مبارزه با کم فروشی، گران فروشی و احتکار حاضر شوند.
 
همچنین در این نشست با تأکید استاندار هرمزگان، مقرر شد فرمانداران با حضور میدانی در بازار و بنگاه های اقتصادی، بر قیمت ها نظارت کنند و نهادهای نظارتی نیز اشد مجازات قانونی را برای برخورد با محتکران، گران‌فروشان و کم‌فروشان در نظر بگیرند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی استاندار هرمزگان کم فروشان دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۹۴۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکریم بیشتر ارباب رجوع و پیگیری برنامه‌های نظارتی بر محاکم در اولویت دیوان عالی کشور

رئیس دیوان عالی کشور گفت: دیوان عالی کشور در سال جدید بر اساس سند تحول و تعالی قضائی و برنامه‌های ابلاغی سال ۱۴۰۳ پیش خواهد رفت و در این راستا تکریم بیشتر ارباب رجوع و پیگیری مستمر برنامه‌های نظارتی بر محاکم در اولویت قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دیوان عالی کشور، حجت الاسلام محمدجعفر منتظری در جلسه شورای معاونین با بیان روایتی از امام صادق (ع) که فرمودند شناختن خدا و شناختن دوستان و دشمنان خدا از علامات مؤمن است، اظهار کرد: نیاز امروز جامعه ما معنویت است، معنویتی که در پرتو قرآن و عترت ظهور می‌کند و در خداشناسی و اعتقاد به انبیا و اولیا و عمل به واجبات و ترک محرمات یافت می‌شود، دشمن‌شناسی، زمان‌شناسی، اطاعت از ولی امر و بصیرت چراغ عبور از فتنه‌های زمانه است.

وی افزود: مردم مؤمن و متعهد ما همان گونه که در ۴۵ سال گذشته نشان داده‌اند، با حضور آگاهانه خود در صحنه‌های مختلف، نقشه‌های دشمنان زبون و استکبار جهانی را نقش بر آب ساخته و خواهند ساخت.

رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به سفر اخیر خود به استان سیستان و بلوچستان و حضور در مراسم معارفه رئیس کل دادگستری این استان تصریح کرد: مردم نجیب و انقلابی سیستان و بلوچستان شایسته بهترین‌ها هستند، هر چند مسئولان امر تمام تلاش خود را برای خدمت به مردم این استان به کار گرفته‌اند، اما مشکلات فراوان است و به فضل خداوند متعال شاهد شکوفایی اقتصادی در این استان پهناور خواهیم بود.

منتظری با تبریک به حجت الاسلام والمسلمین خلیلی به عنوان معاون اول قوه قضائیه برای وی آرزوی توفیق و از زحمات حجت الاسلام مصدق تقدیر و تشکر کرد و گفت: خدمت به مردم در دستگاه عدلیه توفیق بزرگی است که باید قدردان آن باشیم و شکر نعمت آن را با کار و تلاش جهادی در جهت اجرای هر چه بیشتر عدالت به جای آوریم.

وی با اشاره به برنامه‌های دیوان عالی کشور در سال جدید تصریح کرد: دیوان عالی کشور در سال جدید بر اساس سند تحول و تعالی قضائی و برنامه‌های ابلاغی سال ۱۴۰۳پ یش خواهد رفت و در این راستا تکریم بیشتر ارباب رجوع و پیگیری مستمر برنامه‌های نظارتی بر محاکم در اولویت قرار دارد.

رئیس دیوان عالی کشور بر تعامل و ارتباط هر چه بیشتر قضات دیوان عالی کشور با رؤسای کل دادگستری استان‌ها برای تسریع رسیدگی، جلوگیری از اطاله دادرسی و اتقان آرا تاکید کرد.

منتظری با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی برای تحقق شعار سال افزود: معاونت نظارت دیوان عالی کشور برنامه‌ریزی لازم را برای نظارت ویژه بر پرونده‌های اقتصادی با همکاری با رؤسای محترم دادگستری استان‌ها و شعب ویژه محاکم در اولویت کاری خود قرار دهد.

وی تأخیر در رسیدگی‌ها و تجدید اوقات در سامانه‌های قضائی را یکی از مشکلات مردم عنوان کرد و گفت: اجتناب از صرف زمان زیاد و جلوگیری از اطاله در امر کارشناسی و تاکید بر دقّت و تمرکز و نیز اتخاذ تدابیری جهت پیشگیری حداکثری از ازدیاد درخواست‌های اعاده دادرسی از احکام، مورد توجه و اهتمام جدی رؤسای محترم کل دادگستری قرار گیرد.

کد خبر 748474

دیگر خبرها

  • برگزاری نخستین جلسه کمیته نظارتی منطقه ۵ اصفهان در ۱۴۰۳
  • پس‌لرزه عروسی دختر در هتل گران | تکلیف خودتان را از حیث اقتصادی روشن کنید | چرا همیشه صحبت شما و فرزندانتان است؟
  • ورود اولین دستگاه رادیوتراپی به کهگیلویه و بویراحمد بعد از سال‌ها انتظار
  • دستگاه‌های نظارتی مشکلات شرکت پیش فروش خودرو را هشدار می‌دادند
  • دستگیری عامل ضرب و شتم در اتوبوس/مجازات سنگین در انتظار فرد خاطی
  • کشف بیش از ۴۸ میلیارد کالای قاچاق در ایلام
  • تکریم بیشتر ارباب رجوع و پیگیری برنامه‌های نظارتی بر محاکم در اولویت دیوان عالی کشور
  • عبور از خام‌فروشی، رشد بهره‎‌وری و توسعه برداشت گاز با حرکت به سمت دانش بنیان شدن
  • موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند | واقعیت سفره مردم را هم منعکس نمی‌کنند
  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند