Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی استانداری؛ در دیدار محسن اکبری دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با احمدعلی موهبتی “استاندار” که ظهر امروز در استانداری انجام شد؛ استاندار با بیان اینکه بسیاری از فرهنگهای خوب مثل فرهنگ کار در حال تغییر و فراموشی هستند؛ اظهار داشت: باید به موضوع امر به معروف توجه بیشتری شود چرا که در غیر اینصورت ارزش های والای انسانی از بین میرود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی نقش رسانه ها در انعکاس واقعیت‌ها و تغییر رفتارها و فرهنگهای غلط و شفاف‌سازی در کنار مطالبه گری و انعکاس مشکلات و خدمات را مصداق امر به معروف دانست.

استاندار اضافه کرد: رسانه‌ها در کنار مطالبه گری باید رویدادها و خدمات را نیز انعکاس دهند، بطور مثال در موضوع صفهای گاز، فقط صف‌ها به تصویر کشیده شده است، اما رسانه ها به چرایی این موضوع نپرداختند.

موهبتی در توضیح این موضوع، تصریح کرد: با معین‌سازی سه استان برای اجرای خطوط انشعاب گاز، میزان انشعاب‌گذاری در شهر زاهدان از ۲درصد به ۴۰درصد افزایش یافته و شهروندان از نعمت گاز شهری برخوردار شده اند و سهمیه گاز مایع استان نیز نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش یافته است، این در حالی است که علیرغم این اتفاقات خوب، مشکل کمبود سیلندر گاز نسبت به سال‌های گذشته بیشتر شده است، چون بخش قابل توجهی از سیلندرهای گاز به جای سوخت به صورت غیراستاندارد و پر خطر در خودروها استفاده می‌شود.

 وی گفت: یکی از مشکلات در استان کم‌رنگ‌شدن‌فرهنگ کار و تلاش است به طوری که باغداران محصول خرما را در استان بدون چیدن و بسته بندی بر روی درخت به دلالان می‌فروشند و در جای دیگر کمیته امداد امام(ره) و بنیاد مسکن برای احداث ۱۲هزار خانه محرومین در برخی مناطق استان به رغم وجود نیروی کار، با کمبود کارگر مواجه هستند و اینها مواردی است که نیازمند امر به معروف است و باید بر روی آنها کار شود تا ارزش‌های والای انسانی ارتقا یابد.

 استاندار با اشاره به موضوع کرونا نیز گفت: نباید اجازه دهیم که مردم نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی بی‌تفاوت شوند و تلاش‌ها برای فرهنگ سازی در بین مردم برای ایجاد حساسیت و رعایت پروتکل ها افزایش یابد.

موهبتی افزود: در بحث فرهنگسازی برای نظافت معابر و فضای عمومی به گونه‌ای فرهنگ سازی شده که بین روستاها و شهرداریها در زمینه نظافت و بازسازی و بازگشایی معابر رقابت بوجود آمده است.

 دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان نیز در این دیدار اظهار داشت: به دلیل شرایط بحران اقتصادی، ۹۸درصد از کارهای عمرانی در سایر استانها تعطیل شده اما در استان سیستان و بلوچستان پروژه‌های زیربنایی بزرگ همچون گازرسانی، راه آهن، بندر، کشت و صنعت، و حذف مدارس کپری در حال انجام است.

محسن اکبری تصریح کرد: این اقدامات دولت در استان در شرایط کم پولی و بحران اقتصادی مانند عملکرد رزمندگان در زمان جنگ است.
 
وی ادامه داد: فضای مطالبه‌گری در بین مردم شکل گرفته و ستاد امر به معروف و نهی از منکر برای ساماندهی این مطالبه‌گری و جلوگیری از ورود بیگانگان و سودجویان به موضوعات استان ورود پیدا کرده و مطالبه گری در چارچوب قانون گرایی را دنبال می‌کند .
 
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان افزود: ستاد امر به معروف و نهی از منکر اولین دوره آموزش امر به معروف و نهی از منکر را برای رسانه ها برگزار کرده تا شیوه صحیح کاربرد این شیوه ای صحیح مطالبه گری را آموزش دهد.

انتهای پیام/3139

منبع: فارس

کلیدواژه: رسانه ها سیستان و بلوچستان فرهنگ زاهدان محسن اکبری احمد علی موهبتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۹۴۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری مسکن به ۱۱۷ نفر از فعالان واجد شرایط هنر و رسانه استان قزوین

حسین براتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: پیرو فراخوان ثبت نام اعضای صندوق اعتباری هنر، تعداد ۱۱۷ نفر از فعالان حوزه فرهنگ، هنر و رسانه استان که در طرح ملی مسکن ثبت نام نموده اند، واجد شرایط واگذاری مسکن شده اند.

وی افزود: با توجه به اهمیت بحث مسکن برای اهالی فرهنگ، هنر و رسانه، مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بر آن شدند تا از طریق ادارات کل راه و شهرسازی استانها، در خصوص تهیه زمین مورد نیاز و تخصیص پروژه مسکن ملی اهالی فرهنگ، هنر و رسانه را پیگیری کنند.

وهاب میزانی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان تلاش کرده است تسهیل امر مسکن را در پیشانی اقدامات خود قرار دهد.

وی از جمله اهداف مهم اداره کل راه و شهرسازی را، طرح مسکن ملی برای اهالی فرهنگ، هنر و رسانه برشمرد و برای تسهیل در خانه دار شدن این قشر قول مساعد داد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • پیشگوی معروف، تاریخ زلزله جدید را اعلام کرد
  • واگذاری مسکن به ۱۱۷ نفر از فعالان واجد شرایط هنر و رسانه استان قزوین
  • معرفی شخصیت حجت‌الاسلام مطلبی مصداق امر به معروف است
  • صنعت چاپ در آینده نیازمند تغییر ریل است
  • انعکاس جهانی پاویون جمهوری اسلامی ایران در دوسالانه ونیز قابل اعتنا بود
  • زورخانه پولاد هرچه زودتر ثبت ملی شود
  • تعامل دستگاه‌ها لازمه تبیین و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است
  • همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین
  • جبلی: مسعود اسکویی مصداق بارز نشاط و سرزندگی بود
  • فرهنگ مقاومت در نسل آینده آمریکا تأثیر گذاشته است