Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از بانه؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان پیش از ظهر امروز در جلسه شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان که در بانه برگزار شد، هدف از اجرای طرح مبادلات مرزی با کارت الکترونیک مرزنشینان را پایانی شیرین به تلخی های کولبری، رونق دوباره اقتصادی شهرهای مرزی استان، ارتقای معیشت مرزنشینان به ویژه ساکنان روستاهای واقع در ۲۰ کیلومتری نوار مرزی و برخورداری از ظرفیت‌های قانونی مرز عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خالد جعفری گفت: در حال حاضر زیرساخت‌های مبادلات قانونمند کالا به شیوه پیله وری با استفاده از کارت الکترونیک مرزنشینان تنها در بازارچه مرزی سیرانبند بانه فراهم است و با آغاز اجرای این طرح، گام‌های اساسی در مسیر توسعه تجارت مرزی، اشتغال پایدار و مبادلات دائمی و قانونمند در نقاط مرزی برداشته می شود.

بهزاد رحیمی نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه با بیان اینکه ثبات و رونق اقتصادی موجب ثبات مرزها و امنیت پایدار در نقاط مرزی می‌شود، خاطرنشان کرد: شهرستان بانه ۴۵ درصد از جمعیت ۲۲ هزار خانواری واجد شرایط مبادلات مرزی استان از محل واردات صد دسته کالایی را داراست و ضروری است به منظور تسریع و تسهیل در اجرای هرچه بهتر این طرح، اطلاع‌رسانی و تمهیدات لازم با مشارکت فعالان اقتصادی و مرزنشینان انجام شود.

اسماعیل رستم پور فرماندار شهرستان بانه هم در این نشست با اشاره به فراهم بودن تمامی زیرساخت‌ها و بسترهای لازم برای آغاز مبادلات کالا در مرز سیرانبند، از اطلاع رسانی و جلب مشارکت و همراهی فعالان اقتصادی در این راستا خبرداد و گفت: هم اکنون تمام آمادگی های لازم برای ثبت سفارش، ترخیص، تشریفات گمرکی، امورات اداری و حمل کالاهای وارداتی به بازارهای بانه فراهم شده است.

در این نشست مدیران کل امور اقتصادی استانداری، صنعت، معدن و تجارت، گمرک و تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم به تشریح فرآیندهای قانونی و مراحل انجام مبادلات مرزی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی و حداقل زمان و هزینه های لازم به منظور برخورداری حداکثری مرزنشینان از مزایای مرزی پرداختند.

در بخشی از این نشست فعالان اقتصادی، نمایندگان دهیاران و اعضای تعاونی های مرزنشینی شهرستان های بانه، مریوان و سروآباد هم به بیان دغدغه‌ها، مشکلات، نارسایی‌ها و راهکارهای موجود در زمینه انجام فرآیندهای قانونی و مبادلات کالا با کارت الکترونیکی مرزنشینان از مرز سیرانبند بانه پرداختند.

گفتنی است با آغاز اجرای طرح ساماندهی مبادلات مرزی مصوب هیات دولت علاوه بر امکان برخورداری ساکنان روستاهای نوار مرزی ۴ استان کشور از جمله کردستان از تخفیف سود بازرگانی و معافیت‌های گمرکی، فرصت دوباره ای نیز برای احیای بازارهای محلی و رونق اقتصادی شهرهای مرزی فراهم می‌شود و در مرحله نخست اجرای این طرح، واردات ۱۰۰ دسته کالایی شامل ۸۲۵ قلم کالا مجاز اعلام شده است.

46

کد خبر 1442124

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان کردستان مبادلات مرزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۹۴۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز اجرای طرح کلید به کلید در ۱۸ استان کشور                           

محمد آیینی، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه بازآفرینی شهری منجر به ایجاد ارزش افزوده در محلات می‌شود،گفت: از پروژه‌های مرتبط با طرح کلید به کلید استقبال می‌کنیم و از استان‌ها نیز می‌خواهم که این طرح را در اولویت فعالیت‌های خود قرار داده و با جدیت بیشتری پیگیر این مهم باشند.

وی افزود: تعیین محدوده‌ها و زمین‌های مناسب و نیز شناسایی محلات دارای اولویت، گام اول اجرای طرح مذکور به شمار می‌رود که باید با همکاری ادارات کل راه و شهرسازی و نیز شهرداری‌ها صورت گیرد.

آیینی  با اشاره به اینکه برای تامین زمین از تمام ظرفیت‌های وزارت راه و شهرسازی می‌توان استفاده کرد، گفت: در شهر‌هایی که املاک و اراضی مناسب وجود ندارد می‌توان با استفاده از ظرفیت نهضت ملی مسکن و الحاق زمین به شهر مشکل کمبود زمین را برطرف کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر این که طرح کلید به کلید فرصت مناسبی برای بازآفرینی شهری به شمار می‌رود، افزود: این طرح علاوه بر این که یک قانون و لازم‌الاجراست در برنامه هفتم توسعه نیز پیش‌بینی شده است، بنابراین اجرایی شدن این طرح باید با جدیت پیگیری شود و از مزایای آن به نحو مطلوب بهره‌مند شد.

دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار با اشاره به این که این طرح فرصت خوبی برای شهرداری‌ها نیز به شمار می‌رود، تصریح کرد: شهرداری‌ها می‌توانند با هوشمندی تعامل خوبی با ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها برقرار کرده و پروژه‌های مشترک تعریف کنند و از این فرصت برای گره گشایی و نفوذپذیر کردن بافت‌های ناکارآمد استفاده کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • تبدیل مناطق آزاد ویژه اقتصادی مازندران از واردات صرف به دانش فنی و صادرات
  • رشد غیرمتعارف تامین ارز برای واردات مرغ و گوشت
  • آغاز اجرای طرح کلید به کلید در ۱۸ استان کشور                           
  • مشارکت ارتش در اجرای طرح مردم یاری در مناطق مرزی و محروم کرمانشاه
  • رشد غیرمتعارف تامین ارز برای واردات گروه کالایی گوشت مرغ و گوشت قرمز
  • حیدری: کولبران در انتظار ابلاغ قانون ساماندهی اشتغال پایدار مرزنشینان هستند
  • بررسی توسعه همکاری‌ها و مبادلات تجاری مرز پلدشت و نخجوان
  • تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • راهکار توسعه اقتصادی و تقویت منابع ارزی؛ تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • معاون استاندار قم بر افزایش مبادلات تجاری با روسیه تاکید کرد