Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@15:23:27 GMT

مردم 70 درصد بیشتر از سال گذشته صدقه داده اند

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۹۵۰۰۰

مردم 70 درصد بیشتر از سال گذشته صدقه داده اند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، محمد محمدی فرد، مدیرکل کمیته امداد البرز، صبح امروز در جمع خبرنگاران که در سالن جلسات این اداره کل صورت گرفت، صمن تشریح عملکرد این نهاد در حوزه مشارکت‌های مردمی، گفت: مردم خیر در 6 ماهه سال‌جاری 10 میلیارد تومان صدقه نقدی و غیر نقدی پرداخت کردند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 70 درصد رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) البرز با تأکید بر اینکه، کمک‌های جمع‌آوری‌شده از صندوق‌های صدقات مطابق جدول سهم‌بندی و مبتنی بر نیاز جامعه هدف در امور معیشتی، درمان، مسکن، جهیزیه و تحصیل نیازمندان هزینه می‌شود، گفت: هم‌اکنون حدود ۱۷0 هزار صندوق صدقات فعال در استان البرز وجود دارد که 158 هزار صندوق در اختیار مشترکان خانگی و بقیه در قالب صندوق بزرگ و متوسط در معابر، ادارات، مجتمع‌های تجاری و مدارس نصب‌شده‌اند.

وی اضافه کرد: افراد می‌توانند با ارسال یک پیامک خالی به سرشماره ۸۸۷۷ و انجام مراحل، با انتخاب رقم مورد نظر خود، عضو سامانه پیامکی شوند. همچنین کد #026*8877* به عنوان یکی از درگاه‌های نوین کمیته امداد، برای دریافت کمک‌های مردم خیر پیش‌بینی شده است.

این مقام مسؤول به توسعه مراکز نیکوکاری در راستای مردمی کردن خیر و احسان در سطح استان اشاره کرد و افزود: بیش از 200 مرکز نیکوکاری دراستان البرز راه‌اندازی شده است.

مدیرکل  کمیته امداد البرز از  مراکز نیکوکاری تخصصی در اصناف مختلف همچون ارگان‌های دولتی و غیر دولتی ، رسانه‌ها، و  مراکز صنعتی خبر داد و اعلام کرد: چشم‌انداز کمیته امداد برای مردمی شدن فعالیت‌ها، ایجاد مرکز نیکوکاری است تا این مراکز با شناسایی نیازمندان در سطح محلات، پیش از وقوع آسیب، به احتیاجات آنان رسیدگی کنند.

وی بابیان اینکه در استان البرز بیش از 27 هزار خانوار نیازمند از خدمات حمایتی کمیته امداد بهره‌مند هستند گفت: کمیته امداد به‌منظور یاری‌رساندن به اقشار محروم جامعه و هدایت نیات خیر مردم نوع‌دوست، طرح‌های متنوعی را در جهت فقرزدایی و فراهم کردن زمینه مشارکت مردم در امور نیکوکاری و دستگیری از نیازمندان به مرحله اجرا درآورده است.

گفتنی است سهم کمک‌های مردمی در پرداخت‌های بلاعوض کمیته امداد به محرومان حدود ۳۰ درصد است.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: محمد محمدی فرد مدیرکل کمیته امداد استان البرز صدقه کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۹۵۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۰ نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس در سمنان ایجاد می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی کاشفی ظهر یکشنبه در نشست خبری به میزبانی بسیج سازندگی سمنان، ضمن بیان اینکه ایجاد نیروگاه‌های کوچک مقیاس در روستاها و مناطق محروم یکی از اقدامات حوزه محرومیت زدایی است، تاکید کرد: برق تولیدی این نیروگاه‌ها از خانواده‌های محروم خریداری و در نتیجه مفر درآمدی برای این نوع خانواده‌ها مهیا می‌شود.

وی با بیان اینکه بسیج سازندگی، شرکت برق و کمیته امداد استان سمنان در این ارتباط با هم همکاری می‌کنند، افزود: ایجاد ۳۰۰ نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس با مشارکت کمیته امداد استان سمنان در سال ۱۴۰۳ برنامه ریزی شده اما تلاش می‌کنیم در سال جاری ۳۵۰ نیروگاه محقق شود.

رئیس بسیج سازندگی استان سمنان از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سازمان بسیج سازندگی استان سمنان با کمیته امداد استان در این ارتباط خبر داد و افزود: برخی از نیروگاه‌های کوچک مقیاس خانگی در استان طی هفته بسیج سازندگی افتتاح می‌شود.

کاشفی بیان کرد: ۴۹۶ متقاضی احداث نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس در روستاهای استان سمنان وجود دارد که توسط کمیته امداد احصا برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی کوچک‌مقیاس تسهیلات دریافت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه تاکنون برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی کوچک‌مقیاس در روستاهای استان سمنان نزدیک به ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات داده شده است، گفت: تسهیلات از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه تأمین می‌شود.

رئیس بسیج سازندگی استان سمنان همچنین گفت: ۲۱۳ نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس در روستاهای استان طی هفته بسیج سازندگی و با حضور مسئولان به بهره برداری خواهد رسید که کمک خوبی به لحاظ اقتصادی به خانواده‌ها می‌کند.

کد خبر 6097412

دیگر خبرها

  • ۳۰۰ نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس در سمنان ایجاد می‌شود
  • توزیع ۱۲۷ میلیارد تومان جهیزیه بین مددجویان لرستان
  • کمک ۶۵۰ میلیون ریالی بانوی جویباری به مردم غزه
  • بیش از ۱۷هزار سالمند تحت حمایت کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • حدود ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • دریافتی ایتام زنجانی به ۲ میلیون تومان رسید
  • اهداء بیش از ۴ هزار سری جهیزیه به نوعروسان هرمزگانی
  • گشتی در اقتصاد جهان | صادرات گاز ترکمنستان به چین از روسیه بیشتر شد
  • حق بیمه بیش از ۴ هزار مددجوی کمیته امداد ماهانه پرداخت می‌شود
  • پرداخت بیش از ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض به نیازمندان البرزی