Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@22:48:12 GMT

۳۰ مرکز توان‌بخشی بهزیستی در استان سمنان فعال است

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۹۵۰۰۲

۳۰ مرکز توان‌بخشی بهزیستی در استان سمنان فعال است

احمد پیوندی گزارش در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه معاونت توان‌بخشی به بیش از ۱۲ هزار توان‌خواه استان سمنان خدمات لازم را ارائه می‌دهد، ابراز داشت: به تفکیک بینایی هزار و ۶۱۱، جسمی حرکتی پنج هزار و ۹، ذهنی دو هزار و ۸۰۵، بیماران روان هزار و ۴۴۵، شنوایی هزار و ۸۴۶ و صوت ۱۷۸ نفر تحت حمایت بهزیستی استان سمنان قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در استان سمنان ۳۰ مرکز شامل ذهنی دو مرکز، جسمی حرکتی دو مرکز، کم‌شنوا یک مرکز، سالمندان شبانه‌روزی چهار مرکز، سالمندان روزانه پنج مرکز، بیماران روان چهار مرکز، اوتیسم یک مرکز، حرفه‌آموزی هفت مرکز و کارگاه حمایتی تولیدی چهار مرکز تحت نظارت اداره کل بهزیستی استان سمنان در حال ارائه خدمات به جامعه هدف هستند.

تشکیل ۴۳ کمیسیون پزشکی تشخصی معلولیت

معاون توان‌بخشی اداره کل بهزیستی استان تعداد خدمت گیرندگان مراکز توان‌بخشی به تفکیک مراکز شبانه‌روزی ۵۷۷ نفر، روزانه ۹۶۳ نفر اعلام کرد و ابراز داشت: طی شش‌ماهه سال جاری خدمات توان‌بخشی در منزل به ۳۵۰ نفر با پرداخت کمک‌هزینه دو میلیون ۳۰۰ ریالی به ازای هر نفر و همچنین مراقبت در منزل به ۱۳۷ نفر با پرداخت کمک‌هزینه پنج میلیون ۶۰۰ هزار ریالی به ازای هر نفر انجام‌شده است.

پیوندی در ادامه تصریح کرد: حق پرستاری به افراد با ضایعه نخاعی به تعداد ۳۲۸ نفر، کمک‌هزینه ایاب و ذهاب، پرداخت کمک‌هزینه شهریه، کمک‌هزینه تحصیلی، کمک‌هزینه درمان تنها بخشی از فعالیت‌ها و وظایف معاونت توان‌بخشی بهزیستی استان سمنان طی شش‌ماهه امسال را شامل می‌شود.

وی بابیان اینکه هفت هزار و ۵۱ نفر مستمری‌بگیر ماهیانه در معاونت توان‌بخشی هستند، افزود: طی شش‌ماهه نخست سال ۴۳ کمیسیون پزشکی تشخیص، شدت، نوع معلولیت و سربازی در استان تشکیل و پنج هزار و ۲۲ پرونده مددکاری نیز واگذارشده است.

مناسب سازی محیط زندگی و خودرو ۴۵ نفر

معاون توان‌بخشی اداره کل بهزیستی استان سمنان بابیان اینکه مناسب‌سازی محیط زندگی و خودرو طی شش‌ماهه نخست سال به ۴۵ نفر با مبلغ ریالی ۷۰۰ میلیون انجام‌شده است، ابراز داشت: راه‌اندازی صندوق‌های خرد محلی، آموزش در خانواده، آموزش خارج از خانواده، ارجاع به مراکز، تحویل وسایل کمک توان‌بخشی، حمایت شغلی، مناسب‌سازی، فعالیت‌های اجتماعی، عضویت در گروه‌های خودیار و حمایت‌های موردی مهم‌ترین خدمات ارائه‌شده در محیط روستایی را شامل می‌شود

پیوندی از تشکیل اتاق هنر در ۱۵ مرکز شبانه‌روزی به منظور آموزش نقاشی، صنایع‌دستی، موسیقی و غیره خبر داد و ابراز داشت: در سایه خرد جمعی می‌توان به تحقق شعار سال بهزیستی یعنی شفافیت، تحول خدمت و ارتقا سطح اجتماعی خانواده دست‌یافت.

وی ضمن بیان اینکه حوزه توان‌بخشی به تفکیک دفتر توانبخشی روزانه و توان پزشکی، دفتر توانمندسازی معلولان و دفتر مراکز توان‌بخشی و مراقبتی را در بردارد، افزود: معاونت توان‌بخشی با دارا بودن شش کارشناس ستادی و ۳۰ کارشناس شهرستانی در حال ارائه خدمات به جامعه هدف خود است.

کد خبر 5045046

منبع: مهر

کلیدواژه: بهزیستی استان سمنان معلولیت مرکز توانبخشی ویروس کرونا اربعین 99 شیراز اربعین حسینی آمار کرونا شیوع کرونا بوشهر گرگان کرمانشاه مجلس شورای اسلامی ستاد ملی مقابله با کرونا شهرکرد خطبه های نماز جمعه بارش باران بهزیستی استان سمنان توان بخشی طی شش ماهه کمک هزینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۹۵۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزشی‌های یازدهم اردیبهشت ماه در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ مجموعه خبری "اخبار ورزشی"، خبر‌های متنوع و رویداد‌های خبر ساز ورزشی استان سمنان است که در بخش مشروح خبری ۲۰ سیما مرکز سمنان در شب گذشته پخش شده است.
علاقه‌مندان به دنیای ورزش می‌توانند این بخش ورزشی را در بخش‌های خبری ۲۰ و ۲۳ سیما مرکز سمنان ببینند.
مجموعه ورزشی خبر ۲۰ سیما مرکز سمنان، هم چنین در کانال فضای مجازی خبرگزاری صداوسیما استان سمنان به نشانی @news_semnsnirib نیز بارگذاری می‌شود و علاقه‌مندان به دنیای خبر و ورزش می‌توانند این اخبار نشاط آور ورزشی استان سمنان را مشاهده و یا دانلود کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افزایش هزینه‌های درمان در مراکز ناباروی
  • برقراری بیش از ۴۶ هزار تماس با اورژانس اجتماعی البرز
  • پیگیری روند توزیع بنزین سوپر در استان سمنان
  • سمنان|وقتی تحریم‌ باعث کاهش هزینه مواد اولیه یک شرکت می‌شود
  • شاهرودی‌ها بیش از ۲۰ میلیارد ریال صدقه پرداخت کردند
  • چرا خرید عمده عطر و ادکلن وارداتی به صرفه تر است؟
  • ورزشی‌های یازدهم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • چگینی: حیف که بازی بدون تماشاگر است
  • بهزیستی پیگیر تنبیه در مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست کرج است
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان