Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست‌وزیر کانادا با رییس جمهوری آمریکا درباره شهروندان کانادایی که در چین به اتهام جاسوسی بازداشت شده‌اند، به صورت تلفنی گفت‌وگو کرد.

«جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا روز شنبه در تماسی تلفنی با «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا برای آرزوی سلامتی پس از ابتلای او به کرونا، درباره شهروندان کانادایی که در چین بازداشت شده‌اند نیز گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس خبرنامه منتشر شده در تارنمای رسمی نخست‌وزیر کانادا، ترودو از رییس جمهوری آمریکا به خاطر حمایتش از تلاش اتاوا برای آزادی این دو شهروند کانادایی تشکر کرد.

دادستانی ارشد چین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، دو کانادایی به نام‌های «مایکل کوریگ» دیپلمات پیشین و «مایکل اسپاور» تاجر، به اتهام جاسوسی تحت پیگرد قانونی قرار گرفته‌اند.

در بیانیه دادستان کل چین آمده است، کوریگ توسط دادستان پکن و اسپاور توسط دادستان شهر داندونگ واقع در استان لیائونینگ در شمال شرقی چین تحت پیگرد قانونی قرار گرفته‌اند.

بر اساس دو اطلاعیه جداگانه دادستان کل چین، کوریگ به «جاسوسی از اسرار دولتی و اطلاعاتی» و اسپاور به «جاسوسی از اسرار دولتی و ارسال غیرقانونی آنها به نیروهای خارجی» متهم هستند.

روابط چین و کانادا از دسامبر سال ۲۰۱۸ که اتاوا «منگ وانژو» مدیر مالی شرکت مخابراتی هوآوی را به خاطر «نقض تحریم‌های آمریکا» بازداشت کرد و در صدد استرداد او به آمریکا برآمد، تنش‌آلود شده است.  / ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۹۵۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه

در جریان سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان، وی با همتای سعودی خود تحولات مربوط به اوضاع غزه و شهر رفح را مورد بررسی قرار داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا امروز در سفر به عربستان سعودی دیداری با «فیصل بن فرحان» همتای سعودی خود در حاشیه نشست مشترک با وزرای خارجه کشورهای عربی داشت.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان، دو طرف در این دیدار درباره روابط دوجانبه و همکاری مشترک در زمینه‌های مختلف و همچنین تحولات مربوط به نوار غزه و شهر رفح و اهمیت برقراری آتش‌بس در غزه گفتگو کردند.

«محمد بن عبدالرحمن آل‌ثانی» نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر هم در این نشست اعلام کرد که باید تلاش‌هایی در راستای حل مسالمت‌آمیز همه درگیری‌ها انجام شود و منطقه از خطرات جنگ در امان بماند.

وی تأکید کرد: مهمترین چالش برای دستیابی به صلح، شکست جامعه جهانی در حل مسئله فلسطین است.

وزیر خارجه قطر تأکید کرد: خواهان آتش‌بس فوری در غزه و پایان عملیات نظامی (تجاوزات رژیم صهیونیستی) و آزادی اسیران و رساندن کمکها هستیم.

در شرایطی که دولت آمریکا همچنان به حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهد و مانع توقف جنگ غزه می‌شود، وزیر خارجه این کشور مدعی شد: باید تلاش‌ها را برای رسیدن به ثبات و جلوگیری از گسترش درگیری‌ها در منطقه تقویت کنیم.

روز گذشته نیز ریاض شاهد برگزاری نشست کمیته وزرای تعیین‌شده از سوی اجلاس مشترک عربی ـ اسلامی درباره نوار غزه بود. این نشست در ریاض با حضور نمایندگان قطر، مصر، اردن و ترکیه به‌همراه «حسین ابراهیم طه» دبیرکل سازمان همکاری اسلامی و همچنین «حسین الشیخ» دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) برگزار شد.

وزارت امور خارجه عربستان سعودی با صدور بیانیه‌ای درباره این نشست اعلام کرد که در نشست کمیته وزرای تعیین‌شده در اجلاس عربی ـ اسلامی از جامعه بین‌المللی خواسته شد در واکنش به نقض قوانین بین‌المللی و قوانین حقوق‌بشری جهانی توسط اسرائیل و جنایت‌های جنگی آن در غزه و کرانه باختری اشغالی، تحریم‌های مؤثری علیه این رژیم از جمله توقف صادرات سلاح برای آن اعمال شود.

حاضران در این نشست همچنین بر لزوم فعال کردن سازوکارهای حقوقی بین‌المللی جهت محاکمه مسئولان اسرائیلی به‌خاطر جنایت‌های آنها علیه مردم فلسطین و همچنین بر ضرورت توقف تروریسم شهرک‌نشینان صهیونیست علیه فلسطینی‌ها و اتخاذ مواضع جدی و قاطع در برابر این جنایت‌ها تأکید کردند.

درخواست کمیته وزرای کشورهای عربی و اسلامی برای تحریم اسرائیلنشست 6جانبه عربی در ریاض درباره تحولات غزه

انتهای پیام/+

دیگر خبرها

  • سال ۲۰۲۴ هر لحظه دیوانه‌تر می‌شود!
  • دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • راه‌اندازی فاز نخست خط ۲ متروی اصفهان از اهداف مهم شورای ششم است
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • دستور دادستان فردیس برای ساماندهی یک پارک
  • واکنش ایران به تحریم‌های آمریکا، انگلیس و کانادا
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی