Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-01@00:45:47 GMT

عرضه اکسیژن مایع در بورس

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۹۵۳۲۹

عرضه اکسیژن مایع در بورس

مدیرعامل شرکت فجر انرژی خلیج‌فارس از عرضه آرگون و ازت مایع برای نخستین بار در بازار بورس انرژی و کالا خبر داد و گفت: فروش این محصولات در بورس جهش سه برابری قیمت را برای این شرکت در پی داشته است. به گزارش پول نیوز، غلامعلی زال‌خانی با اشاره به اینکه آرگون و ازت مایع، دو محصول این شرکت هستند که فروش آن‌ها به شرکت‌های خارجی از منطقه ویژه اقتصادی صورت می‌گیرد، اظهار کرد: در راستای حضور شفاف و ایجاد تأثیر ساختاری و مثبت در بازار کشور در سال ۱۳۹۹، تصمیم گرفتیم که عرضه مستقیم این محصولات را در بورس آغاز کنیم، سرانجام فجر با اخذ مجوز از سازمان بورس توانست از یک ماه گذشته آرگون و نیتروژن خود را در بورس عرضه کند و به فروش برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اینکه قیمت این محصولات در بازار بورس رقابتی هستند، افزود: با توجه به عرضه و تقاضای این دو محصول، قیمت این محصولات جهش سه برابری داشته است. پس از آن کارشناسان بازرگانی فجر مطالعاتی در بازار داشتند و به این نتیجه رسیدند که ظرفیت فروش و عرضه اکسیژن مایع نیز در بازار بورس وجود دارد و امیدواریم با همکاری واحد‌های مختلف در چند ماه آینده اکسیژن مایع نیز به سبد محصولات این شرکت اضافه شود.

مدیرعامل شرکت فجر انرژی خلیج فارس با بیان اینکه شرکت فجر انرژی خلیج‌فارس بخش قابل توجهی از بازار داخلی آرگون مایع و نیتروژن مایع را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: ارزش پیشنهادی این شرکت به مشتریان برای خرید این دو محصول، کیفیت و خلوص بالا است که تقریباً در کشور ممتاز هستند. شرکت فجر انرژی خلیج‌فارس برای انتقال این ارزش به مشتریان گواهی GC-MARK را از یک شرکت بین‌المللی معتبر دریافت کرده و این عامل موجب شده محصولات فجر به‌صورت رقابتی و با قیمتی بسیار خوب در بازار به فروش برسند.

زال‌خانی با تاکید بر اینکه به‌زودی اکسیژن مایع به سبد محصولات فجر اضافه خواهد شد، عنوان کرد: شرکت فجر انرژی خلیج فارس، فروش اکسیژن مایع را در دستور کار خود قرار داده و به دنبال پیدا کردن سهم بازار خود برای این محصول در کشور است. فجر پارسال ۱۹۰۰ تن آرگون مایع و ۱۴ هزار تن نیتروژن مایع فروخت و برنامه این شرکت این است که در نیمه دوم امسال کل فروش خود را از طریق بورس انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه شرکت فجر انرژی خلیج‌فارس همچنین با مطالعاتی که انجام داد به این نتیجه رسید که بازار غیر از بازار داخلی ظرفیت خوبی برای فروش محصولات فجر بوده است، ادامه داد: بلافاصله با گمرک و سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی مکاتباتی انجام و مقدمات ورود به این بازار را فراهم شد. با توجه به اینکه قیمت فروش بر پایه دلار بوده، پس فروش این محصولات به بازاری غیر از بازار داخلی می‌تواند ارزآوری و ارزش افزوده بسیار بالایی برای کشور داشته باشد.

مدیرعامل شرکت فجر انرژی خلیج فارس گفت: این شرکت در حال طی مراحل قانونی برای ورود به بازار‌های خارجی است و امیدواریم در یک ماه آینده هفته‌ای بیش از ۱۰۰ تن محصول را به این بازار جدید عرضه کنیم.

زال‌خانی اظهار کرد: شرکت فجر انرژی خلیج فارس در پی آن است که با حفظ سهم خود در بازار بتواند محصولاتش را به‌صورت رقابتی عرضه کند و بخشی از ظرفیت خود را به فروش در بازار‌های جدید اختصاص دهد تا ارز مورد نیاز خود را از این محل تأمین کند. اگر این موضوع محقق شود، پیش‌بینی می‌شود بیش از ۲ میلیون دلار در سال درآمد از این محل کسب شود.  

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بازار سرمایه بورس اوراق بهادار شاخص بورس عرضه سهام سهام عدالت بورس انرژی شرکت فجر انرژی خلیج فارس اکسیژن مایع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۹۵۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکوردشکنی فروش نفت با تمرکز بر ابتکارات جدید در بازسازی پالایشگاه‌های مستهلک شده

موفقیت ایران در افزایش فروش نفت خام خود با وجود تحریم ها و چالش ها را می توان به دیپلماسی فعال و هوشمند انرژی آن نسبت داد. ایران با تمرکز بر توسعه همکاری با پالایشگاه‌های کوچک مقیاس چین و اجرای سیاست هوشمندانه نوسازی پالایشگاه‌های مستهلک شده، توانسته است صادرات نفت خام خود را به سطح پیش از دور جدید تحریم‌ها در سال 2017 افزایش دهد. فایننشال تایمز، انعطاف پذیری و رویکرد استراتژیک ایران را برای عبور از پیچیدگی های بازار جهانی نفت به عنوان عامل اصلی این موضوع معرفی کرده است

محمدرضا کارگزار کارشناس انرژی در رابطه با رکوردشکنی ایران در توسعه تجارت نفت خام خود در 6 سال گذشته گفته است: تلاش‌های مشترک ایران و پالایشگاه‌های کوچک چینی در افزایش فروش نفت خام مؤثر بوده است. ایران با تقویت شراکت با همتایان چینی خود کانال های صادراتی خود را گسترش داده و بازار قابل اعتمادی را برای محصولات نفتی خود تضمین کرده است. این همکاری استراتژیک نه تنها به ایران کمک کرده تا فروش نفت خام خود را حفظ کند، بلکه روابط بلندمدتی را نیز تقویت کرده است که به ثبات و پایداری صادرات نفت این کشور کمک می کند.

ایران اتکای خود به بازارهای سنتی نفت را به حداقل رسانده است

وی افزود: علاوه بر این، تمرکز ایران بر سیاست هوشمندانه نوسازی پالایشگاه‌های مستهلک شده نقش مهمی در افزایش فروش نفت خام این کشور داشته است. ایران با نوسازی زیرساخت های فرسوده و بهینه سازی فرآیندهای تولید، توانسته ظرفیت پالایشی خود را افزایش داده و کیفیت فرآورده های نفتی خود را ارتقا دهد. این سرمایه‌گذاری استراتژیک در ارتقای پالایشگاه‌ها نه تنها رقابت‌پذیری ایران را در بازار جهانی نفت افزایش داده است، بلکه این کشور را قادر می‌سازد تا نیازهای رو به رشد شرکای صادراتی خود را برآورده کند.

وی ادامه داد: تاکید ایران بر ایجاد بازار برای نفت خام ایران عامل اصلی موفقیت این کشور در افزایش فروش بوده است. ایران با هدف قرار دادن مناطقی مانند آمریکای جنوبی، آفریقا و آسیای مرکزی برای سرمایه گذاری در پالایشگاه ها، مقاصد صادراتی خود را متنوع کرده و اتکای خود به بازارهای سنتی را به حداقل رسانده است.

کارشناس انرژی تاکید کرد: این گسترش به مناطق جدید، همراه با رشد بازاریابی شبکه ای در کشورهای آسیای شرقی، به ایران اجازه داده است تا از فرصت های نوظهور سرمایه گذاری کند و پتانسیل فروش نفت خام خود را به حداکثر برساند.

دیپلماسی هوشمند انرژی در زمینه تمرکز مداوم بر ابتکارات جدید

کارگزار با اشاره به دیپلماسی فعال و هوشمند انرژی در زمینه تمرکز مداوم بر ابتکارات جدید در حوزه بازسازی پالایشگاه‌های مستهلک شده و صادرات خدمات فنی و مهندسی اظهار کرد: انعطاف‌پذیری و سازگاری صنعت نفت ایران در برابر تحریم‌ها و چالش‌های ژئوپلیتیکی اهمیت دیپلماسی فعال و هوشمند انرژی را نشان می‌دهد.

وی گفت: ایران با استفاده از مشارکت های استراتژیک، اجرای سیاست های نوآورانه و سرمایه گذاری از فرصت های بازار توانسته است بر موانع غلبه کرده و به سطوح بالایی از فروش نفت خام دست یابد. حرکت رو به جلو ایران در بازار نفت خام، با تمرکز مداوم بر ابتکارات جدید در حوزه بازسازی پالایشگاه‌های مستهلک شده و صادرات خدمات فنی و مهندسی در ارتقاء زیرساخت های مذکور جهت تنوع بخشیدن بر بازار جهت حفظ موفقیت ایران در بازار جهانی نفت صورت پذیرفته است.

وی  گفت: موفقیت ایران در افزایش فروش نفت خام خود گواهی بر چشم انداز استراتژیک و تعهد این کشور به محرک رشد و توسعه در بخش نفت است. ایران با اتخاذ رویکرد دیپلماسی فعال و هوشمند انرژی، خود را به عنوان یک بازیگر کلیدی در بازار جهانی نفت معرفی کرده و مقاومت خود را در برابر چالش ها نشان داده است. از طریق ادامه همکاری، نوآوری و گسترش بازار، ایران آماده است تا فروش نفت خام خود را بیشتر افزایش دهد و جایگاه خود را به عنوان صادرکننده بزرگ نفت در صحنه جهانی مستحکم کند.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • نیاز تولیدکنندگان به حمایت های عملی
  • ۱۱ میلیارد ریال تاوان عرضه خارج از شبکه گاز مایع
  • محصولات داخلی قابل عرضه در بازار داخلی و خارجی است
  • عرضه‌های امروز بورس کالا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا اعلام شد
  • عبور از تحریم‌های نفتی و رکوردشکنی فروش نفت خام
  • اعلام جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا
  • بدهی صنعت برق به بورس انرژی
  • رکوردشکنی فروش نفت با تمرکز بر ابتکارات جدید در بازسازی پالایشگاه‌های مستهلک شده
  • شروع طوفانی هفته دوم معاملات برق در بورس انرژی