Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@11:45:40 GMT

همراه باآنتی بیوتیک، ماست مصرف کنید

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۹۵۵۹۸

همراه باآنتی بیوتیک، ماست مصرف کنید

ایسنا/لرستان یک عضو هیات علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان گفت:‌ همراه باآنتی بیوتیک، ماست مصرف کنید.

بهروز یاراحمدی در گفت و گو با ایسنا درباره خواص ماست اظهار کرد: اسید موجود در ماست به برگشت حالت عادی روده‌ها پس از عفونت ها کمک می کند.

وی ادامه داد: ماست می تواند درپیش گیری از بروزعفونت ها وبیماری های گوارشی ناشی از ویروس ها وحساسیت های غذایی مفید باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یاراحمدی اضافه کرد: متخصصان درهنگام مصرف آنتی بیوتیک ها، مصرف ماست را توصیه می کنند زیرا اغلب آنتی بیوتیک ها باعث نابودی باکتری های مفید دستگاه گوارش شده ومتعاقبا منجر به اختلال در کار دستگاه گوارش می شوند.

این عضو هیات علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان‌ یادآور شد: بررسی ها نشان داده که نابودی باکتری‌های مفید دستگاه گوارش خود نیز می تواند باعث بروز اسهال های متوسط تا شدید شود.

وی افزود:  ماست می تواند به برگشت شرایط طبیعی روده ها کمک کند. توصیه شده درهنگامی که قراراست بیمار بیش از دو هفته آنتی بیوتیک مصرف کند، حداقل ۲۵۰ میلی لیتر ماست را دررژیم غذایی روزانه خود قراردهد.

یاراحمدی یادآور شد: ماست باعث کاهش عفونت های ناشی از قارچ ها دردستگاه تناسلی زنان می شود. تحقیقات نشان داده، مصرف روزانه ۲۵۰ میلی لیتر ماست حاوی باکتری های زنده باعث کاهش تعداد قارچ ها ومخمرهای بیماری زا دردستگاه تناسلی زنان شده وشیوع عفونت ناشی از این ارگانیزم ها را کاهش می دهد.

این دکترای امور دام با بیان اینکه ماست منبعی غنی از کلسیم است، خاطر نشان کرد:. کلسیم موجود درماست نیز مانع رشد بی رویه سلول های پوششی روده بزرگ می شود. ۲۵۰ میلی لیتر ماست دارای ۴۵۰ میلی گرم کلسیم است.

وی تصریح کرد: این مقدار می تواند نصف نیاز کودکان و۴۰ -۳۰ درصد نیازکلسیم بزرگ سالان را برطرف کند. باید درنظرداشت که حضور باکتری های زنده درماست  باعث افزایش جذب کلسیم دربدن می شود. یاراحمدی گفت: بررسی ها نشان داده است که مقدار جذب کلسیم از ۲۵۰ میلی لیتر ماست درمقایسه باهمین مقدار شیر بیش تراست.

این عضو هیات علمی مرکز تحیقات کشاورزی و منابع طبعی لرستان افزود: ماست منبع بسیار خوبی برای جذب پروتئین است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی ماست آنتی بیوتیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۹۵۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق آنتی بیوتیک در مطب، زن جوان را راهی بخش مراقبت های ویژه کرد

دکتر ابراهیم شهریاری گفت: در تاریخ ۹ اردیبهشت امسال، خانمی ۳۰ ساله به همراه همسرش به یکی از مراکز درمانی بخش خصوصی «مطب» مراجعه کرد.

وی ادامه داد: به دنبال تزریق آنتی بیوتیک، خانم دچار شوک آنافیلاکسی شد.

دکتر شهریاری افزود: بلافاصله با اورژانس ۱۱۵ تماس گرفته و کار احیا انجام و خانم در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان حضرت رسول اکرم کلاله بستری شد و اکنون نیز درحال درمان است.

وی با اشاره به شکایتی که در این خصوص شده است، گفت: در نظام پزشکی، پرونده تشکیل و به دادستانی ارجاع شد و اکنون درحال بررسی است.

 

منبع: صدا و سیما

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • حقایق مهم در مورد مصرف ویتامینها و مکمل ها که نمی دانید
  • ۵.۷ میلی‌متر باران در لرستان بارید
  • تزریق این دارو فقط در بیمارستان انجام شود
  • مصرف این خوراکی‌ها برای تقویت استخوان واجب است
  • تزریق سفتریاکسون فقط باید در بیمارستان انجام شود
  • این مواد خوراکی استخوان‌های بدن را تقویت می‌کنند
  • تزریق آنتی بیوتیک در مطب، زن جوان را راهی بخش مراقبت های ویژه کرد
  • ۱۱۲ میلی متر بارندگی در رومشکان لرستان ثبت شد
  • مصرف بیش از حد ویتامین D این عوارض را دارد
  • عوارض مصرف بیش از حد ویتامین D