Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، کمیته مدیریت صید شیلات ایران امسال دو زمان مختلف را برای شروع فصل صید در مازندران تعیین نمود و بر همین اساس هم صیادان عضو ۱۳ شرکت تعاونی پره در شرق مازندران از ۱۵ مهر ماه تورهایشان را در دریا پهن کردند. دومین زمان تعیین شده این کمیته امروز بیستم مهر ماه بود که صیادان ۴۱ شرکت پره باقی مانده برای صیادی وارد دریا شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان شیلات ایران هر ساله فصل صید ماهیان استخوانی دریای خزر در استان های شمالی را با بررسی شرایط مختلف از جمله میزان ذخایر ماهیان، تحولات آب و هوایی و معیارهایی از این دست تعیین می کند. این سازمان از سال گذشته برای شروع فصل صید در مازندران دو مقطع زمانی را مشخص می کند. علت این کار فرصت دادن بیشتر به صیادان شرق مازندران به خاطر غنای کمتر منطقه از نظر در دسترس قرار گرفتن ماهی سفید است.

به دلیل نبود رودخانه شیلاتی منتهی به سواحل منطقه شرقی خزر برای رها سازی بچه ماهی سفید ، این منطقه کفال خیز است و به همین دلیل هم کمیته صیادی شیلات ایران امسال هم مانند پارسال اجازه داده است تا تعاونی های مستقر در منطقه ماهیگیری را زودتر شروع کنند.

کفال، سفید و کپور مهم ترین گونه های ماهیان استخوانی دریای خزر هستند. کفال بیشترین میزان صید ماهیگیران مازندرانی را در فصل پائیز و اوایل زمستان تشکیل می دهد و از ماه بهمن به بعد هم ماهی سفید در صدر صید قرار می گیرد.

صید ماهیان استخوانی دریای خزر در مازندران به روش پره انجام می شود. در این روش تورهایی با ارتفاع هفت تا ۱۰ متر و به طول یک هزار و ۲۰۰ متر به کمک یک قایق به صورت نیم دایره در فاصله مشخصی از ساحل دریا ( ۱۴ متری عمق دریا ) ریخته و پس از انباشته شدن از ماهی به وسیله تراکتور به ساحل کشیده می‎شود ، شرایط مناسب آب و هوایی و مواج نبودن دریا یکی از مهم ترین عامل در پهن شدن تور در دریا است.
چهار هزار و ۲۰۰ ماهیگیر در قالب ۵۴ شرکت تعاونی صیادی پره در استان فعال هستند.

صیادان مازندران پارسال هفت هزار تن انواع ماهی را به روش پره از آب های ساحلی دریای خزر صید کردند، آماری که نسبت به فصل صید سال ۹۶-۹۷ دستکم ۲۰۰ درصد افزایش نشان می دهد .

برچسب‌ها دریای خزر مازندران سازمان شیلات ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دریای خزر مازندران سازمان شیلات ایران دریای خزر مازندران سازمان شیلات ایران اخبار کنکور شیلات ایران دریای خزر فصل صید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۹۵۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود تیرانداز مازندرانی به فینال تپانچه ۲۵ متر جهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، در پنجمین روز از رقابت‌های جام جهانی تیراندازی در باکوی جمهوری آذربایجان، بانوان کشورمان در تپانچه ۲۵ متر در خط آتش ایستادند.

در پایان دور مقدماتی و مجموع امتیازات بخش دقت و سرعت هانیه رستمیان تیرانداز مازندرانی با ۵۸۶ امتیاز در رده پنجم ایستاد و راهی فینال شد.


گلنوش سبقت الهی نیز امتیاز ۵۶۷ را ثبت کرد.

برنامه روز ششم این مسابقات به شرح زیر است:

سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت:

فینال تپانچه ۲۵ متر بانوان ساعت ۹:۳۰ (هانیه رستمیان)

مقدماتی تفنگ ۵۰ متر سه وضعیت آقایان ساعت ۸:۴۵ (امیرمحمد نکونام و پوریا نوروزیان)

مقدماتی تفنگ ۵۰ متر سه وضعیت بانوان ساعت ۱۳:۱۵ (نجمه خدمتی، فاطمه امینی و شرمینه چهل‌امیرانی)


یاداور می‌شوم هانیه رستمیان تیرانداز ساروی پیش از این سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس را کسب کرده بود.

دیگر خبرها

  • توسعه آبزی‌پروری خرد معیشتی در سواحل روستایی بوشهر
  • قرعه کشی لیگ دسته یک کشتی آزاد با حضور ۲ تیم مازندرانی
  • خلیج فارس توفانی می‌شود
  • صدور هشدار نارنجی دریایی در هرمزگان/آخر هفته دریا مواج خواهد بود
  • اشتیاق بانوان مازندرانی از شکوفه‌های نارنج / جای خالی مدیریت بر ماندگاری یک سنت دیرینه
  • پهنه تالاب‌های گنبدکاووس ۱۲۰ هکتار افزایش یافت
  • فیلیپین: از تجهیزات تهاجمی علیه چین استفاده نخواهیم کرد
  • صعود تیرانداز مازندرانی به فینال تپانچه ۲۵ متر جهان
  • راه‌اندازی آمبولانس دریایی در پهنه سواحل مَکُران ضروری است
  • دستگیری ۱۴ متخلف شکار و صید در مازندران