Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@07:53:15 GMT

برق رایگان برای ۲۵۶ هزار خانوار مشهدی

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۹۵۸۴۱

برق رایگان برای ۲۵۶ هزار خانوار مشهدی

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، طبق وعده وزیر نیرو، طرح "برق امید" که بر اساس آن قرار است مشترکان کم مصرف هزینه ای برای برق مصرفی خود نپردازند، در انتهای مهرماه به مرحله اجرا می رسد؛ با این همه در فاصله ۱۰ روز مانده تا آخر مهر، مسئولان برق مشهد می‌گویند که هنوز ابلاغی درباره اجرای این طرح به دستشان نرسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علیرضا کاشی، مدیر دفتر روابط عمومی و سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق مشهد گفت: تا پیش از اجرای این طرح ۲ گروه مشترک خوش مصرف و پرمصرف داشتیم، اما الان مشترکان کم مصرف هم به این جمع اضافه شده اند. در طرح "برق امید" تخفیف صدرصدی تنها شامل حال مشترکان کم مصرف می‌شود. یعنی کسانی که متوسط مصرف برق ماهانه آن‌ها از خرداد تا شهریور ۱۰۰ کیلو وات و کمتر از آن و برای بقیه ماه‌های سال از ۸۰ کیلو وات کمتر باشد، مشمول تخفیف صدرصدی طرح برق امید خواهند شد. بیشتر بخوانید افزایش دقت و اطمینان در قرائت کنتور‌ها با استفاده از نرم‌افزار‌های اندروید او با بیان اینکه مشترکان خوش مصرف برق خانگی هزینه اضافه‌ای در طول این طرح پرداخت نمی‌کنند، افزود: خانوار‌هایی که متوسط مصرف برق خرداد تا شهریور آن‌ها بین ۱۰۱ تا ۳۰۰ کیلو وات و برای بقیه ماه‌ها بین ۱۰۱ تا ۲۰۰ کیلو وات باشد جزو این دسته محسوب می‌شوند و هیچ هزینه‌ای به قبض برق آن‌ها اضافه نخواهد شد، چون دقیقا مطابق الگوی شرکت برق مصرف می‌کنند و درصورتی که مصرف برق شان را مدیریت کنند و به میزانی که برای کم مصرف‌ها تعیین کرده ایم برسانند، مشمول تخفیف‌های در نظر گرفته شده برای آن گروه خواهند شد.
سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق مشهد با بیان اینکه به مشترکان پُرمصرف برای اصلاح الگوی مصرف مهلت شش ماهه داده می شود، ادامه داد: ما به پُرمصرف‌ها طبق دستورالعملی که ابلاغ شده است، ۶ ماه زمان خواهیم داد تا مصرف برق شان را مدیریت کنند و در غیر این صورت مشمول جرایمی خواهند شد.

کاشی بیان کرد: در مشهد چیزی نزدیک به ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار مشترک برق که ۸۰ درصدشان مشترکان برق خانگی هستند وجود دارد و تنها ۲۰ درصد از این ها، یعنی حدود ۲۵۶ هزار مشترک جزو کم مصرف‌ها به شمار می‌آیند و مشمول تخفیف صددرصدی طرح "برق امید" خواهند شد.

او تصریح کرد: درباره اجرای "برق امید" هنوز از طرف وزارت نیرو ابلاغیه‌ای به دست ما نرسیده است و فعلا نمی‌توانیم تخفیفِ صددرصدی کم مصرف‌ها و بقیه مفاد بخش نامه این طرح را اعمال کنیم. به محض دستور وزارت، طرح برق امید به سرعت عملیاتی خواهد شد.   انتهای پیام// م.ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروگاه برق مصرف برق مصرف بهینه برق رسانی الگوی مصرف خواهند شد کیلو وات برق امید مصرف برق مصرف ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۹۵۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رد طرح رایگان شدن اتوبوس‌های شهری مشهد در کمیته انطباق

دریافت 53 MB

تصویربردار: سیدحسین میرپور

کد خبر 6090334

دیگر خبرها

  • رد طرح رایگان شدن اتوبوس‌های شهری مشهد در کمیته انطباق
  • قبض برق این مشترکان ۲۴ برابر می‌شود
  • قبض برق این مشترکان بالای ۲میلیون تومان می‌شود!
  • دانشجویان مشهدی در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی تجمع کردند
  • قبض این مشترکان ۲۴ برابر می شود
  • تجمع دانشگاهیان مشهدی در محکومیت جنایات آمریکا
  • ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی تشکیل شد
  • تشکیل ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی
  • ۶۷ درصد از زوجین جوان مشهدی باور دارند که همسرشان باید ذهن آن‌ها را بخواند
  • باورهای ارتباطی غلط تبدیل به پاشنه آشیل زندگی زوج‌ها شده است