Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، در حالی که یک روز از اجرای توافق آتش‌بس میان دو طرف درگیر در منطقه مورد مناقشه «قره باغ کوهستانی» می‌گذرد، جمهوری آذر‌بایجان از حمله نیرو‌های ارمنی به شهر «گنجه» خبر داده است. 

به نوشته خبر‌گزاری فرانسه، جمهوری آذر‌بایجان مدعی شده که نیروهای ارمنی شهر گنجه، دومین شهر بزرگ این کشور را گلوله‌باران کرده‌ و در پی این حمله هفت نفر کشته شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بامداد روز گذشته بود که وزیر خارجه روسیه با اعلام خبر توافق ایروان و باکو برای توقف درگیری‌ها در منطقه قره‌باغ، گفت این آتش‌بس از ظهر روز دهم اکتبر (روز شنبه) آغاز خواهد شد.

درگیری‌های شدید نظامی در منطقه «قره‌باغ کوهستانی» از ۱۴ روز پیش (پنجم مهر) میان ارتش جمهوری آذربایجان و ارتش ارمنستان آغاز شده و از دو روز گذشته نیز حملات به داخل شهرها کشیده شده است.

دو طرف طی این مدت یکدیگر را به نقض قوانین بین‌الملل، استفاده از عناصر مزدور و تروریست و حمله به مناطق مسکونی متهم کرده‌اند. 

در این مدت برخی کشورها همچنین خواهان آتش‌بس بوده‌اند. جمهوری آذربایجان نیز اجرای بی‌قید و شرط قطعنامه‌های چهارگانه سازمان ملل در مورد قره‌باغ را مقدمه گفت‌وگوها و آتش‌بس اعلام کرده است.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: قره باغ جمهوری آذربایجان ارمنستان آتش بس قره باغ آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۹۵۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) احمدی نژاد: ۴۰ هزار هکتار بدهیم؟ برای قوچ؟! اون هم ارمنی؟!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: روزنامه فرهیختگان

دیگر خبرها

  • نفت باکو همچنان از ترکیه به اسرائیل می‌رسد
  • (ویدئو) احمدی نژاد: ۴۰ هزار هکتار بدهیم؟ برای قوچ؟! اون هم ارمنی؟!
  • مذاکره جمهوری آذربایجان و اروپا برای توسعه کریدور میانه
  • ۲۱ استان کشور متأثر از سیل و آبگرفتی
  • بارش باران و جاری شدن روان‌آب در خراسان شمالی
  • بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از ارتش ایران
  • بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از تیپ ۶۵ نوهد نیروی زمینی ارتش
  • بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از ارتش ایران+ جزئیات
  • بازدید هیئت نظامی جمهوری آذربایجان از تیپ ۶۵ نوهد ارتش
  • بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از تیپ ۶۵ نوهد ارتش