Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-06@00:12:54 GMT

دولت راه‌های فرار از تحریم را لو داد

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۹۶۵۱۳

دولت راه‌های فرار از تحریم را لو داد

به گزارش افکارنیوز،

 جواد عامری عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی  درباره گفته‌های اخیر رئیس جمهور پیرامون جنگ اقتصادی و تحریم و ارتباط شرایط اقتصادی فعلی با عدم تصویب FATF‌ اظهار داشت: تمام مطالبی که رئیس جمهور در رابطه با تحریم و جنگ اقتصادی می‌گویند از مدت‌ها قبل، پیش‌بینی می‌شد و مواردی بود که کارشناسان به ایشان تذکر می‌دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایشان اگر آن زمان به جای توهین به منتقدان، مسائل را بررسی می‌کردند و از ابتدا بحث کارشناسی می‌کردند، شاید امروز به این جمع بندی نمی‌رسیدند.

وی عنوان کرد: مدت‌ها است که از آقایان می‌خواهیم سر یک میز بنشینند و دوستانه با هم صحبت کنند و فقط آمریکا و اروپا را دوست ندانند که با آنها قدم بزنند و مذاکره کنند. می‌خواهیم با منتقدین خود جلسه بگذارند و نقطه نظرات آنها را بشنوند.

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران افزود: به عقیده من وقتی آقای ظریف می‌گویند نقدکنندگان برجام و کسانی که با نظرات ما مخالفت دارند، باید به خدا جواب پس بدهند و بخواهند بحث را احساسی کنند و مظلوم نمایی کنند کار حل نمی‌شود. اگر ایشان واقعاً استدلال دارند در یک میزگرد تلویزیونی حضور پیدا کنند. چیزی که از ایشان دیده شده این است که همیشه به تنهایی صحبت کردند، تعریف کردند و قول دادند.

عامری بیان کرد: این آقایان با قاطعیت می‌گفتند همه مشکلات حل می‌شود و حتی مشکل آب خوردن را به برجام گره زده بودند و حالا که این شرایط پیش آمده نتیجه همان نگاه است‌. از ابتدا این شرایط برایشان پیش‌بینی شده بود.

وی تصریح کرد: آقای روحانی چهار سال اول با ایجاد رکود تورم را مهار کرد و این رکود باعث شد اقتصاد به هم بریزد، کارخانه‌ها تعطیل شود و بیماری افزایش پیدا کند و ایشان در پاسخ به پیش‌بینی‌ها می‌گفت ما مشکلی نداریم. اصلاً این اقدامات و مشکلاتی که سر دلار ایجاد شده است همه قابل پیش‌بینی بود. وقتی نقدینگی این اندازه رشد می‌کند پیش‌بینی می‌شد که گرانی و تورم را به همراه داشته باشد.

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران خاطرنشان کرد: ایشان این مسائل ساده را تجزیه و تحلیل نکردند و حالا که به اینجا رسیدند می‌گویند دو سال اخیر جنگ اقتصادی رخ داده است. یا بحث FATF را مطرح می‌کنند که آن زمان کارشناسان می‌گفتند نتیجه تصویب آن اصلاً باعث نمی‌شود که مشکلات اقتصادی ما حل شود. به نظر من صحبت‌های ایشان کارشناسی نیست‌.

عامری اضافه کرد: بارها در مورد FATF صحبت شد و گفته شد تصویب آن منجر به این می‌شود که ما به صورت هدفمند تحریم شویم. در مجلس هم در مورد آن صحبت شد و در مجمع تشخیص افراد صحبت کردند، وزرای آقای روحانی هم صحبت کردند و نتوانستند جمع را قانع کنند و جمع نظرش این بود که تصویب FATF به ضرر کشور است.

وی گفت: حالا به جای اینکه به فکر اصلاح مشکلات باشند، مشکلات صوری ایجاد می‌کنند. اگر حرف آقای روحانی را گوش کرده بودیم اکنون اوضاع کشور به مراتب سخت‌تر بود. خیلی از راه‌های فرار و دور زدن تحریم که داشتیم به دلیل اجرای برخی از مصوبات از سوی دولت لو رفت و اگر FATF را انجام می‌دادند این کار وخیم‌تر هم می‌شد.

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران در پایان تصریح کرد: به نظر من صحبت‌های رئیس جمهور غیرکارشناسی است و قصد دارند عده‌ای را فریب بدهند. البته به علت تناقض‌هایی که دیده می‌شود مردم متوجه شدند این نقطه نظرات و تحلیل‌ها با واقعیت همخوانی ندارد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: جنگ اقتصادی تحریم تحریم جنگ اقتصادی عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۹۶۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرار کانون سردفتران از شفاف‌سازی عملکرد مالی

کانون سردفتران و دفتریاران با عدم پاسخگویی به سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات از شفاف‌سازی در خصوص عملکرد مالی خود طفره می‌رود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، کانون سردفتران و دفتریاران با عدم پاسخگویی به سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات از شفاف‌سازی در خصوص عملکرد مالی خود طفره می‌رود. مسئولان این کانون از سال 1401 و با بی‌توجهی به قانون نسبت به پاسخ‌گویی به افکار عمومی در سامانه در خصوص عملکرد مالی خود کوتاهی کرده‌اند.

چرا کانون سردفتران و دفتریاران اطلاعات درآمدی خود را منتشر نمی‌کند؟

یک کاربر سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات برای نخستین بار در اسفندماه 1401 و برای دومین بار در شهریور‌ماه 1402 پرسش‌هایی در خصوص عملکرد مالی کانون سردفتران و دفتریاران کرده است. این کاربر پس از بی‌توجهی و قانون‌گریزی کانون مذکور، از طریق سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات به رئیس کانون سردفتران و دفتریاران نوشته است:

"احتراماً پیرو درخواست‌های ارسالی با کد رهگیری 1679136889280 - 27/12/1401 و 1693986044671 – 15/06/1402 که از زمان ارسال درخواست تاکنون ١٣ ماه سپری شده است و از ارسال اطلاعات خودداری کردید؛ لذا مجدداً با تجویز از قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات و آیین‌نامه اجرایی قانون مذکور و شیوه‌نامه انتشار و دسترسی آزاد مؤسسات خصوصی مأمور به خدمات عمومی، تقاضا دارم به‌صورت کامل و شفاف اطلاعات عمومی درخواست شده بشرح ذیل ارسال گردد:

1- درآمد کانون سردفتران و دفتریاران در سال ١4 ١ و ١4 ٢ چه مقدار بوده است؟ و آیا در سال‌های مذکور هدایا، کمک‌ها و سایر منابع درآمدی از نهاد یا موسسات دیگر دریافت نموده است یا خیر؟ در صورت مثبت بودن با تفکیک مبالغ دریافتی اعلام گردد.

2- صورت‌های مالی حسابرسی شده یا مورد تأیید بازرس کانون در سال‌های ١4 ١ و ١4 ٢ ارسال گردد.

3- هزینه‌های کانون سردفتران و دفتریاران به تفکیک سرفصل‌های هزینه در سال‌های ١4 ١ و ١4 ٢ اعلام گردد."

با این حال کانون سردفتران و دفتریاران به این پرسش‌ها پاسخی نداده است.

درآمد دفاتر اسناد رسمی، درآمد کانون سردفتران و دفتریاران، دهک‌بندی دفاتر اسناد از نظر درآمد ماهیانه‌ و سالیانه، نحوه عملکرد 10 درصد حق کانون از محل حق‌التحریر دریافتی دفاتر اسناد، نحوه پرداخت حقوق و پاداش کارکنان کانون و ... از جمله موارد جنجالی در گروه‌ها و مجامع سردفتری است که در سال‌های اخیر شفاف‌سازی کاملی از سوی متولیان کانون صورت نگرفته است.

کانون سردفتران و دفتریاران در حالی از پاسخ به این پرسش‌ها طفره رفته است که برابر قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، تأخیر در ارسال یا عدم ارسال اطلاعات درخواستی جرم‌انگاری شده است و ضرورت دارد مسئولین سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نسبت به این بی‌قانونی واکنش نشان داده و متخلفین را مجبور به شفاف‌سازی کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فرار سریع نورافکن از هواداران پرسپولیس (عکس)
  • بعد از رسوایی بزرگ: فرار ستاره سیتی به عربستان!
  • رویکرد ایدئولوژیک دولت رییسی، ریشه ادامه چالش‌های اقتصادی
  • فرار کانون سردفتران از شفاف‌سازی عملکرد مالی
  • فرار یاران محمدی از بحران با یک گل
  • یک کارشناس انرژی : موفقیت دولت در تقویت شبکه فروش نفت کشور در شرایط تحریم
  • رکوردشکنی در فروش نفت و رشد اقتصادی بالا با تکیه بر بازطراحی تجارت انرژی در دولت سیزدهم
  • شکست نفت در فرار از بزرگترین کاهش هفتگی ۳ ماه گذشته
  • مبارزه با فرار مالیاتی به دلالان پتروشیمی رسید
  • فرار بزرگ پرسپولیس از بدترین سناریوی ممکن در دقیقه 95