Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-30@11:02:33 GMT

کوتاه درباره راکت هواپرتاب فدک+عکس

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۹۶۷۷۴

کوتاه درباره راکت هواپرتاب فدک+عکس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از کانال وقایع اتفاقیه نظامی، اخیرا پارک ملی هوافضا توسط نیروی هوافضای سپاه افتتاح شد؛ در این پارک ملی هوافضا تجهیزات نیروی هوافضای سپاه اعم از موارد خریداری شده ، ساخته شده و غنیمت گرفته شده به نمایش درآمده است.     از تجهیزات به نمایش در آمده می توان به بمب افکن سوخو 22 فیتر در کنار تسلیحات و تجهیزاتی که تاکنون برای آن تامین شده است، اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بین تسلیحات به نمایش در آمده برای سوخو 22 شاهد نسخه هدایت لیزری راکت هواپرتاب فدک ( نمونه بومی اس 8 ) می باشیم که جزو مهم ترین دستاورد ( جدیدی ) است که در این پارک به نمایش درآمده است. راکت های هوا پرتاب جزو تسلیحات اولیه جنگنده ها و بالگردها در امر پشتیبانی زمینی محسوب می شوند، اما به دلیل خطای ذاتی، برد موثر محدودی داشته و برای تاثیرگذاری باید حجم بالایی از آنها را در یک لحظه شلیک کرد، به عنوان مثال راکت 70 میلی متری هایدرا داری حداکثر برد 8 کیلومتر است، اما برد موثر آن کمتر از یک کیلومتر است.   طی یک دهه گذشته شاهد ساخت و ورود به خدمت کیت های هدایت شونده لیزری برای این راکت ها به عنوان یک گزینه ارزان قیمت هستیم که موجب افزایش قابل توجه توان این راکت ها و در نتیجه توان هواگردهای قابل حمل شده است، چرا که تعداد قابل توجهی از آنها را می توان حمل نمود؛ به عنوان مثال راکت هایدرا با کیت هدایت لیزری طی آزمایش توانسه اهدافی را در 5 کیلومتری مورد هدف قرار بدهد و حالا برخی کشورها در تلاشند تا از این راکت ها برای هدف قرار دادن اهداف هوایی نظیر پهپادها ، بالگردها و حتی موشک های کروز استفاده کنند و به غیر از آن به عنوان یک راکت هدایت لیزری زمین به زمین یا سطح به سطح ( بر روی دریا بر علیه شناورهای تندرو ) نیز مورد بهره برداری قرار گرفته است .

راکت های هدایت لیزری جزو غایبین تسلیحات هواپرتاب کشورمان بوده است، اما حالا در صورت گسترش راکت فدک هدایت لیزری ، شاهد افزایش توان جنگنده ها، بالگردها و پهپادهایمان خواهیم بود، به طوری که بالگردهای سبک مانند سری شاهد که محدودیت وزنی دارند با استفاده از راکت هدایت لیزری توان بیشتری پیدا کرده و در حوزه پهپادها به غیر از پهپادهای بزرگ مانند شاهد 129 و مهاجر و کرار که می توانند تعداد قابل توجهی از راکت ها را با خود حمل کنند، پهپادهای سبک تر و حتی بسیار سبک تر نظیر ابابیل یا مهاجر 4 و... را نیز می توان با نصب این راکت تبدیل به پهپاد رزمی نمود.

به طور کلی گستره استفاده از این نوع راکت قابل توجه است، مهم تفکر و توجه به آن می باشد!

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: سپاه راکت سلاح هدایت لیزری راکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۹۶۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات اجرایی هدایت آب‌های سطحی استان یزد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد، سید علیرضا رسولی گفت: در ادامه هدایت آب‌های سطحی محله امامشهر و نهایتاً خیابان شهید شریف، موضوع هدایت آب‌های سطحی چهارراه شهدای محمودآباد تا بعد از سه راهی استقلال در بلوار جمهوری آغاز شد.

وی ضمن تأکید بر حساسیت این فاز از طرح، گفت: به دلیل وجود تأسیسات متعدد زیربنایی در این محور، همچنین ترافیک این چهارراه، این پروژه با دقت بیشتر انجام خواهد شد و با حوصله و همراهی همشهریان این مهم طی ۲۰ روز آینده نهایی خواهد شد.

مدیر منطقه یک شهرداری یزد افزود: طول اجرای لوله گذاری در این مرحله ۳۵۰ متر و با دو خط لوله ۶۰۰ کاروگیت، پس از حفاری و تثبیت بستر و بتن ریزی انجام می‌شود.

رسولی با اشاره به ضرورت اجرای این طرح، ادامه داد: بر اساس شیب طبیعی زمین، بخشی از روان آب‌های بالادست از منطقه چهار شهرداری وارد این منطقه می‌شود که باید با کنترل مسیر حرکت آن، مشکلات حاصل از این مساله را کاست.‌

کد خبر 6090012

دیگر خبرها

  • معلم هدایت‌گر جامعه است
  • میلان از استخدام خولن لوپتگی منصرف شد
  • گزینه‌های خارجی هدایت تیم ملی بسکتبال
  • توخل راه بردن آنچلوتی را بلد است!‏
  • هزینه گران مقابله با پهپادهای ایران روی دست آمریکا | تصویر و مشخصات سلاح های موشکی و لیزری
  • یک آمریکایی گزینه هدایت کره جنوبی شد
  • نقدینگی‌های جامعه باید به‌سمت بخش مولد اقتصاد یعنی نفت و گاز هدایت شود
  • جشن در پرایدپارک: دربی کانتی به چمپیونشیپ بازگشت!
  • احداث سیل بند و بندسار برای جمع‌آوری روان‌آب
  • آغاز عملیات اجرایی هدایت آب‌های سطحی استان یزد