Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-03@22:31:53 GMT

تحویل نیمی از سفارش جنگنده اف 35 انگلیس+عکس

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۹۶۸۷۰

تحویل نیمی از سفارش جنگنده اف 35 انگلیس+عکس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از کانال جنگاوران، برخی منابع نزدیک به وزارت دفاع انگلیس به نشریه تایمز گفتند که احتمالا ارتش این کشور نیمی از 138 فروند اف35 بی سفارشی خود را تحویل می گیرد.     اف35 بی نسخه عمود پرواز  اف35 است که قیمت آن بیشتر از دو مدل دیگر است و دست کم 20 میلیون دلار از نسخه در خدمت نیروی هوایی انگلیس یعنی  اف35 ای گرانتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انگلیس هم برای ناو هواپیمابر خود و همچنین برای نیروی هوایی خود اف35 بی را سفارش داده (دلیل انتخاب این مدل برای نیروی هوایی انگلیس کمی عجیب است، در حالی که  نیروی هوایی ای کشور به شکل طبیعی نیازی به نسخه عمود پرواز ندارد).     نیروی هوایی انگلیس هزینه خرید اف35 بی را بسیار بالا می داند و از این رو تصمیم به لغو سفارش  خرید اف35 بی دارد و تنها نیروی دریایی این کشور است که 48 فروند اف35 بی  را تحویل می گیرد. البته هنوز دولت به صورت رسمی این مسئله را اعلام نکرده است. در حالی که قیمت  اف35 ای  عملا در حد یک هواپیمای نسل 4.5 است، ولی اف35 بی قیمت بالایی  دارد و بر اساس گفته شرکت لاکهید مارتین که سازنده اف 35 است، نیمی از بودجه پروژه اف35 هزینه توسعه این نسخه شده است.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: جنگنده انگلیس اف35 نیروی هوایی اف35 بی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۹۶۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله هوایی آمریکا و انگلیس به شمال غرب یمن

آمریکا و انگلیس در ادامه حمایت‌های خود از رژیم اسرائیل، مناطقی در شمال غرب یمن را هدف حمله هوایی قرار دادند.

به گزارش تسنیم، رسانه‌های یمن شامگاه پنجشنبه از حمله هوایی آمریکا و انگلیس به شمال شهر صعده، استانی به همین نام در شمال غرب یمن خبر دادند.

شبکه المیادین لبنان نیز به نقل از منابع خود، این حمله هوایی را تأیید کرد. هنوز از تلفات و خسارت‌های احتمالی این حمله خبری منتشر نشده است.

 

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی اوکراین به پایگاه هوایی روسیه؛ خسارت سنگین روس‌ها + ویدئو
  • دست رد امارات بر سینه پنتاگون/ چراغ سبز دوحه به استقرار جنگنده‌ها
  • جابجایی جنگنده‌های آمریکایی در خلیج فارس
  • جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند
  • ببینید | حمله پهپادی اوکراین به پایگاه هوایی روسیه
  • حمله هوایی آمریکا و انگلیس به شمال غرب یمن
  • سوخت گیری هوایی یک هواپیما با بالگرد (فیلم)
  • حمله هوایی و توپخانه‌ رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
  • سقوط اف ـ۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا