Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر؛ وزیر راه و شهرسازی دیشب از لغو افزایش قیمت بلیت هواپیما خبر داد و حالا سازمان هواپیمایی کشوری هم بعد از چند روز، به اقدام انجمن شرکتهای هواپیمایی واکنش نشان داده و می گوید که این سازمان هم ۱۰۰ درصد با نرخ های جدید مخالف است.

جمعه ۱۸ مهر ماه، انجمن شرکت‌های هواپیمایی نرخ نامه جدید بلیت پروازهای داخلی برای اول آبان به بعد را منتشر کرد که بر اساس آن، بیشتر مسیرها در سقف قیمتی (High Season) بالای یک میلیون تومان آن هم صرفاً برای مسیر رفت تعیین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضمن اینکه در تعدادی از مسیرهای طولانی‌تر، قیمت به بالای ۲ میلیون تومان هم می‌رسد؛ به عنوان مثال مسیر رفت و برگشت تبریز-بندرعباس برای یک نفر، بیش از ۵ میلیون تومان هزینه دارد.

این افزایش قیمت در حالی است که تنها ۴ ماه از آخرین اعمال تغییر نرخ نامه پروازی در خرداد امسال به دلیل شیوع کرونا و کاهش پروازها و مسافران هوایی از سوی شرکت‌های هواپیمایی می‌گذرد.

نرخ جدید بلیت هواپیما که گفته می‌شود از ابتدای آبان اعمال می‌شود، ناشی از الزام شرکت‌های هواپیمایی برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی در پروازها و فروش صندلی‌های پروازی به صورت یک نفر در میان و همچنین افزایش نرخ دلار به دلیل بالا بودن هزینه‌های ارزی ایرلاین‌ها است.

مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی روز گذشته (۱۹ مهر ماه) نرخ پایه محاسبه قیمت جدید بلیت پروازهای داخلی را ۲۷ هزار تومان به ازای هر دلار اعلام کرده است.

چراغ سبزی که وزیر راه هفته گذشته برای افزایش قیمت بلیت هواپیما به ایرلاین‌ها نشان داد

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی هم چهارشنبه ۱۶ مهر ماه در حاشیه نشست شورای عالی بنادر و دریانوردی در جمع خبرنگاران از اعمال پروتکل جدید بهداشتی در پروازها و نشستن مسافران در هواپیما به صورت یک صندلی خالی در میان، خبر داده بود.

اسلامی این اتفاق را عاملی برای افزایش احتمالی قیمت بلیت پروازهای داخلی دانسته بود که کارشناسان این اظهارات وزیر راه را به چراغ سبز وزیر به شرکت‌های هواپیمایی برای افزایش قیمت بلیت و توافق قبلی ایرلاین‌ها با نهاد بالادستی برای گران کردن بلیت هواپیما تعبیر کردند.

این در حالی است که تورج دهقانی زنگنه، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری بلافاصله پس از انتشار خبر افزایش نرخ بلیت پروازهای داخلی، اعلام کرد: اقدام انجمن شرکت‌های هواپیمایی و هماهنگی ایرلاین‌ها با یکدیگر، ارتباطی با سازمان هواپیمایی کشوری و دولت ندارد.

آزادسازی قیمت / ‌‬ قانونی که مجلس نهم تصویب کرد

البته براساس قانون، ایرلاین‌ها حق دارند تا بلیت پروازهای داخلی و خارجی را بر اساس عرضه و تقاضا و با هر رقم که تمایل دارند به فروش برسانند.

از ابتدای دی ماه سال ۹۴ و همزمان با ورود علی عابدزاده، معاون عباس آخوندی وزیر وقت راه و شهرسازی و رئیس پیشین سازمان هواپیمایی کشوری به این سازمان، بند ۱۶۴ قانون برنامه ۵ ساله پنجم که در اردیبهشت ۹۳ به تصویب رسید، پس از حدود ۱۸ ماه رنگ اجرا به خود گرفت.

بر اساس این قانون، نرخ بلیت هواپیما از شمول قیمت گذاری توسط دولت خارج و مقرر شد نرخ‌ها بر مبنای عرضه و تقاضا تعیین شود.

معاون سازمان هواپیمایی: سازمان صد درصد مخالف است

با این وجود، ابوالقاسم جلالی، معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری در گفت وگو با خبرنگار مهر درباره موافقت یا مخالفت سازمان هواپیمایی کشوری با نرخ نامه جدید بلیت هواپیما و سفرهای هوایی که ۱۸ مهر ماه از سوی انجمن شرکت‌های هواپیمایی منتشر شد، اظهار داشت: سازمان هواپیمایی کشوری صد درصد با این نرخ‌ها مخالف است.

وی ادامه داد: دوشنبه این هفته جلسه‌ای با نمایندگان شرکت‌های هواپیمایی داریم و در این جلسه، موضوع قیمت‌های جدید بلیت‌ها حل می‌شود.

معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری با تأکید بر اینکه نرخ‌های جدید پروازهای داخلی بسیار بالاست، گفت: این ارقام منصفانه نیست.

پربیننده ترین جاده چالوس ۴روز در هفته مسدود می‌شود سفر در کدام مسیرهای هوایی گران‌تر می‌شود؟ اعمال محدودیت ۱۲روزه تردد در جاده چالوس مجموعه آرامگاه فردوسی از صبح یکشنبه میزبان بازدیدکنندگان است قیمت‌های جدید بلیت هواپیما واقعی نیست

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: گردشگری ایرلاین پرواز داخلی بلیت هواپیما سازمان هواپيمايي قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت انجمن شرکت های هواپیمایی سازمان هواپیمایی کشوری بلیت پروازهای داخلی راه و شهرسازی بلیت هواپیما افزایش قیمت ایرلاین ها جدید بلیت قیمت بلیت وزیر راه نرخ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۹۶۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش «گالیله» بیش از ۱ میلیارد تومان فروخت

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، آمار فروش و تعداد تماشاگران نمایش‌های مجموعه تئاترشهر، تالار هنر و همچنین تماشاخانه سنگلج تا پایان روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ اعلام شد.
نمایش «گالیله» به کارگردانی شهاب‌الدین حسین‌پور که از ۲۹ فروردین در تالار اصلی با ظرفیت ۵۷۹ مخاطب و قیمت بلیت۳۰۰ هزار تومان اجرای خود را آغاز کرده است، با مجموع ۱۳ اجرا و میزبانی از ۵ هزار و ۳۱۷ مخاطب (با احتساب بلیت تمام‌بها، نیم‌بها، تخفیف‌دار و مهمان) توانست به فروشی معادل ۱ میلیارد و ۲۳۸ هزار تومان دست پیدا کند.
نمایش «روال عادی» به کارگردانی کیارش رُست که اجرای خود را از ۳۰ فروردین در تالار چهارسو، با ظرفیت۱۳۲ نفر و قیمت بلیت۱۸۰ هزار تومان آغاز کرده است، با مجموع ۱۳ اجرا و میزبانی از ۸۴۱ مخاطب توانست به فروشی معادل ۱۱۵ میلیون و ۹۷۴ هزار تومان برسد.
نمایش «توقف اتانازی» به کارگردانی محمدرضا عطایی فر که اجرای خود را از ۲۳ فروردین در تالار چهارسو با ظرفیت۱۳۲ نفر و قیمت بلیت۱۸۰ هزار تومان آغاز کرده است، با مجموع ۱۹ اجرا و میزبانی از ۱ هزار و ۳۵۲ مخاطب، توانست به فروشی معادل ۱۸۳ میلیون و ۹۶۰ هزار تومان دست پیدا کند.
نمایش «آن بُرد» به کارگردانی مهدی زندیه و آیدین تمبرچی نیز که اجرای خود را از ۲۳ فروردین در تالار قشقایی با ظرفیت ۹۶ نفر و قیمت بلیت۱۷۰ هزار تومان آغاز کرده است، با ۲۱ اجرا و میزبانی از ۱ هزار و ۸۰۵ مخاطب، فروشی معادل ۲۷۳ میلیون۵۸۱ هزار تومان داشته است.
نمایش «پس از» به کارگردانی مرتضی کوهی نیز که اجرای خود را از ۲۳ فروردین در تالار قشقایی، با ظرفیت ۹۶ نفر و قیمت بلیت۱۴۰ هزار تومان آغاز کرده است، با ۱۹ اجرا و میزبانی از ۱ هزار و ۶۴۲ مخاطب به فروشی معادل ۱۹۱ میلیون و ۶۶۰ هزار تومان دست پیدا کند.
نمایش «آبی گونه» به کارگردانی کاوه مهدوی که از ۲۳ فروردین در تالار سایه با ظرفیت ۷۲ نفر و قیمت بلیت۱۵۰ هزار تومان اجرای خود را آغاز کرده است،‌ با مجموع ۱۹ اجرا و میزبانی از ۶۶۴ مخاطب به فروشی معادل ۶۸ میلیون و ۶۵۵ هزار تومان دست پیدا کند.
نمایش «کان لم یکن» به کارگردانی سید علی موسویان که از ۲۶ فروردین در تالار سایه با ظرفیت صندلی۷۲ نفر و قیمت بلیت۱۵۰ هزارتومان روی صحنه رفته است، با ۱۷ اجرا، ۴۶۷ مخاطب جذب کرده و به فروشی معادل ۴۴ میلیون و ۴ هزار تومان دست یافته است.
نمایش «نظام ابن عربی» به کارگردانی یاسمین عباسی که از ۲ اردیبهشت‌ماه در کارگاه نمایش با ظرفیت صندلی ۲۶ نفر و قیمت بلیت ۱۰۰ هزارتومان به صحنه رفته است، با ۱۱ اجرا میزبان ۲۲۲ مخاطب بوده و به فروش ۱۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دست پیدا کرده است.
در تماشاخانه سنگلج، نمایش «سلطان عمرا بمیرد» به کارگردانی محمدجواد کبودرآهنگی که از ۴ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳به صحنه رفته است؛ نهمین اجرای خود را پشت سر گذاشت و در مجموع، میزبان ۴۳۱ تماشاگر بوده است. این نمایش با احتساب بلیت‌های تمام بها، نیم بها، میهمان و تخفیف دار با بلیت ۱۰۰ هزار تومانی و ظرفیت سالن۲۳۶ نفری، مبلغ ۷ میلیون و ۷۹۰ هزار تومان فروخته است.
همچنین نمایش «جادوی شهرزاد» به کارگردانی احمد دهقان نیز که اجرای خود را از ۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ آغاز کرده است؛ با ۴ اجرا توانسته است ۲۰۴ تماشاگر را به تماشاخانه سنگلج جلب کند. این نمایش با احتساب بلیت‌های تمام بها، نیم بها، میهمان و تخفیف دار با بلیت ۸۰ هزار تومانی و ظرفیت سالن۲۳۶ نفری، توانسته مبلغ ۷ میلیون و ۲۱۶ هزار تومان بفروشد.
در تالار هنر، نمایش «انگشتر اسرارآمیز» به کارگردانی میثم یوسفی که از ۲ اردیبهشتماه ۱۴۰۳در سالنی با ظرفیت ۲۴۴ نفری به صحنه رفته است؛ با ۱۱ اجرا و قیمت بلیت ۱۰۰ هزار تومان، توانست ۱ هزار و ۱۰۰ تماشاگر را جلب کند و به فروش ۷۱ میلیون و ۱۸۱ هزار تومان دست پیدا کند.
همچنین نمایش «آکادمی پرندگان» به کارگردانی حسین مزینانی که از ۲۲ فروردین‌ماه ۱۴۰۳در تالار هنر با ظرفیت ۲۴۴ نفری به صحنه رفته است؛ با ۲۱ اجرا و قیمت بلیت ۱۰۰ هزار تومان، توانسته ۱ هزار و ۱۳۲ تماشاگر را جلب کند و به فروش ۷۸ میلیون و ۴۶۸ هزار تومان دست پیدا کند.
نمایشنامه‌ «پینوکیو» به کارگردانی داود زارع که ۷، ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت‌ماه در تالار هنر با ظرفیت ۲۴۴ نفری خوانده شد، با ۳ اجرا و قیمت بلیت ۸۰ هزارتومان، توانست ۶۷۵ تماشاگر را به سالن جلب کند و به فروش ۵۵ میلیون و ۸۸ هزار تومانی برسد.

منبع: پایگاه خبری صبا خبر

دیگر خبرها

  • سبزیجات در مدار گرانی+جدول
  • چرا چشم مردم به دیدن ۵۰ فروند هواپیمایی که دولت می‌گوید وارد کشور کرده، روشن نمی‌شود؟
  • بازار خودرو روی دور تند گرانی افتاد/ آخرین قیمت پژو، سمند، شاهین، کوییک، دنا و تارا + جدول
  • پرفروش ترین تئاترهای دولتی کدام اند؟
  • تمدید زمان ارسال درخواست تسهیلات حمایتی شرکت های دانش بنیان
  • قیمت بلیت کنسرت‌های تهران به ۹۰۰ هزار تومان رسید!
  • نمایش «گالیله» بیش از ۱ میلیارد تومان فروخت
  • سقف ۱۵ میلیارد تومانی تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت هوانوردی
  • قیمت پراید «عجیب» شد/ گرانی بی‌سابقه قیمت خودرو در بازار
  • تورم و گرانی مسکن زنگ خطر بحران را به صدا درآورد؛ 3 تصویر از افزایش قیمت مسکن