Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@00:38:07 GMT

تداوم توسعه مجموعه تاریخی باغ کمال تبریز

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۹۷۳۳۱

تداوم توسعه مجموعه تاریخی باغ کمال تبریز

به گزارش خبرنگار مهر، احمد حمزه زاده ظهر روز یکشنبه در بازدید از باغ کمال تبریز ضمن اعلام این خبر گفت: طرح توسعه مجموعه تاریخی باغ کمال تبریز با تداوم مراحل مرمت و ساماندهی در حال تکمیل است.

او با اشاره به مراحل پیشین عملیات مرمتی مجموعه باغ کمال، گفت: پیش از این ساخت کلاس‌های آموزشی موزه و مدرسه نگارگری طبق طرح مصوب واقع در حد جنوبی، اجرای گالری نمایش ضلع شرقی و اجرای فضاهای نمایشی ضلع شمالی در دستور کار قرار گرفته و به‌طور کامل انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی در ادامه به مراحل انجام‌شده در این فاز از مرمت و ساماندهی مجموعه فرهنگی و تاریخی باغ کمال، اشاره کرد و گفت: در این مرحله از عملیات مرمت مجموعه باغ کمال اقداماتی نظیر تکمیل کاربندی داخل گنبدهای مجموعه، اصلاح شیب و کف سازی حیاط، اندود برداری داخل حوض‌ها، ساماندهی سرویس بهداشتی زنانه و مردان و ایزولاسیون پشت‌بام جبهه جنوبی مجموعه انجام شده است.

حمزه زاده اظهار داشت: مجموعه باغ کمال پس از اتمام پروژه طبق طرح مصوب، با کاربری مدرسه و موزه نگارگری که شامل گالری‌های نمایش، کلاس‌های آموزشی، کتابخانه تخصصی، امور اداری و آمفی‌تئاتر مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

کد خبر 5045256

منبع: مهر

کلیدواژه: میراث فرهنگی آذربایجان شرقی تبریز ویروس کرونا اربعین 99 شیراز اربعین حسینی آمار کرونا شیوع کرونا بوشهر گرگان کرمانشاه مجلس شورای اسلامی شهرکرد ستاد ملی مقابله با کرونا خطبه های نماز جمعه بارش باران باغ کمال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۹۷۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید بلیت موزه‌های مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران اینترنتی شد

بازدیدکنندگان برای بازدید از موزه‌های مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران می‌توانند از امروز به شکل اینترنتی بلیت موزه‌ها را تهیه کنند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران اعلام کرد:  با توجه به استقبال و حضور پرشمار گردشگران از مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، به ویژه در ایام آخر هفته و تعطیلات رسمی با هدف تسهیل تهیه بلیت، گردشگران می‌توانند از طریق سایت‌ها یا اپلیکیشن‌های آپ، تاپ، تفریحاتی و علاءالدین تراول اقدام به خرید اینترنتی بلیت موزه‌ها کنند. 

بازدید رایگان از موزه‌ها برای معلمان و استادان دانشگاه

بلیت موزه‌های مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران از روز سه‌شنبه 11 اردیبهشت ماه  در دسترس بازدیدکنندگان قرار گرفت تا دیگر صف‌های طولانی شکل نگیرد.

یکی از ویژگی‌های خرید بلیت به شکل اینترنتی اطلاع از تعطیلی موزه‌ها هنگام خرید است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تغییر نام استقلال کِی و طی چه مراحلی انجام می‌شود؟
  • حفاظت از خانه‌های تاریخی آذربایجان‌غربی در اولویت است
  • خانه آصف اردبیل برای مرمت به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • خرید بلیت موزه‌های مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران اینترنتی شد
  • تبریز گردشگرپذیر می شود/ احیای خانه های تاریخی در دل شهر
  • تخریب آثار تاریخی در باران شدید کرمان؛ قسمت اسلامی قلعه نرماشیر ریخت
  • برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان
  • همه کارهایی که باید قبل از پرواز انجام داد
  • تشکیل کمیته تدوین سند احیاء ربع رشیدی تبریز
  • بازسازی پایه‌های پل زمانخان در سامان