Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از زومیت، ویندوز ۱۰ (Microsoft Windows 10) سیستم‌عاملی پرکاربرد با رابط کاربری دوست‌داشتنی است که بیش از پنج سال از انتشار عمومی آن می‌گذرد، بااین‌حال عده‌ی زیادی از کاربران معتقد هستند که این سیستم‌عامل ازلحاظ ظاهری هنوز جای پیشرفت دارد. از زمان انتشار اولیه‌ی ویندوز ۱۰ تاکنون شاهد اعمال برخی تغییرات در آن بوده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تغییرات جدید منوی استارت و اضافه‌شدن پس‌زمینه‌ی نیمه‌شفاف به آن یکی از اتفاقات خوبی است که طی چند وقت اخیر رخ داده است. همچنین اضافه شدن آیکون‌های زبان طراحی فلوئنت (Fluent Design) به ویندوز ۱۰ باعث شده نگاه کردن به این سیستم‌عامل لذت‌بخش‌تر باشد. بنابراین به‌نظر می‌رسد مایکروسافت در حال قدم برداشتن در مسیری درست است.

عده‌ای از کارشناسان معتقد هستند ویندوز ۱۰ به بازطراحی اساسی نیاز دارد. آن‌ها می‌‌گویند ردموندی‌ها باید رگه‌های بیشتری از زبان طراحی فلوئنت را به درون ویندوز ۱۰ تزریق کنند تا جلوه‌های تاری (Blur) بیشتری درون آن به‌چشم بخورند. بدین ترتیب سیستم‌عاملی که اکنون ظاهر مناسبی دارد می‌تواند به سیستم‌عاملی بسیار جذاب‌تر تبدیل شود. از قرار معلوم اعمال چنین تغییراتی در ویندوز ۱۰ به زمان زیادی نیاز دارد؛ بااین‌حال یک طراح به‌تازگی شخصا دست‌به‌کار شده و تصاویر مفهومی جدیدی از ویندوز ۱۰ با طراحی بهبودیافته منتشر کرده است.

تصاویر موردبحث که روی ردیت منتشر شده‌اند نشان می‌دهند که ویندوز ۱۰ با تغییرات ظاهری ممکن است چگونه به‌نظر برسد. با درنظرگرفتن واکنش کاربران به پست منتشرشده در ردیت، به‌وضوح می‌بینیم شمار افرادی که خواستار اعمال تغییرات ظاهری در ویندوز ۱۰ هستند، کم نیست. برخی از کاربران می‌گویند تغییراتی که در تصاویر این مقاله دیده می‌شوند، ویندوز ۱۰ را تا حدی شبیه به مک OS اپل می‌کنند؛ بااین‌حال این اتفاق لزوما چیز بدی نیست، زیرا سیستم‌عامل رایانه‌های اپل طراحی ظاهری جذابی دارد.

همان‌طور که در تصاویر می‌توانید ببینید، طراح موردبحث بخش‌های مختلفی از سیستم‌عامل را تغییر داده که شامل مواردی همچون فایل اکسپلورر (File Explorer) و تقویم (Calendar) می‌شوند. البته فراموش نکنید فایل اکسپلورر جدید که مبتنی‌بر زبان طراحی فلوئنت است را قبلا دیده بودیم. خودِ مایکروسافت سال گذشته نخستین تصویر نسخه‌ی جدید فایل اکسپلورر را منتشر کرده بود.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: ویندوز 10 ویندوز کامپیوتر رایانه مایکروسافت سیستم عامل ویندوز ۱۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۹۷۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«پرویزخان» به خانه‌ها می‌آید

آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از روابط عمومی، فیلم سینمایی «پرویزخان» به نویسندگی و کارگردانی علی ثقفی از ساعت هشت صبح روز جمعه، ۷ اردیبهشت‌ماه در بخش سینما آنلاین فیلم نت اکران خواهد شد.

فیلم سینمایی «پرویز خان» که بخشی از زندگی مرحوم پرویز دهداری را روایت می‌کند، به تهیه‌کنندگی عطا پناهی ساخته شده که پس از حضور در چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر و نامزدی در ۹ رشته برای دریافت سیمرغ بلورین و کسب دو سیمرغ بلورین بهترین فیلم اول و بهترین تدوین و دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه به اکران نوروز رسید.

اکران عمومی این فیلم از ۲۳ اسفندماه در سینما‌های کشور آغاز شده بود و تاکنون حدود ۵۰ هزار نفر به تماشای این فیلم رفته‌اند و سه میلیارد و ۳۱۰ میلیون تومان هم فروش داشته است.

سعید پورصمیمی، حمیدرضا پگاه، بهنام تشکر، علی باقری، المیرا دهقانی، خسرو احمدی، مهدی قربانی، یاسین مسعودی، محمد صادق ملک، نیما نادری، روزبه رئوفی، یدالله شادمانی، مهدی فریضه، منوچهر علیپور، امیر دانشجو، سید ابوالفضل موسوی، نصیر ساکی، امیرمهدی کوشکی، علی فرحناک، اسکندر کوتی و مریم سعادت بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

«پرویزخان» محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج با حمایت وزارت ورزش و جوانان اساخته شده ست.

عوامل فیلم سینمایی «پرویز خان» عبارتند از مدیر فیلمبرداری: وحید ابراهیمی، مدیر صدابرداری: میثم یاردیلو، طراح صحنه: محسن خدابخشی، طراح لباس: آزاده قوام، طراح چهره پردازی: امید گلزاده، تدوین: حسن حسندوست، طراح جلوه‌های بصری: سید هادی اسلامی، مدیر تولید: رضا زنجانیان، طراحی و ترکیب صدا: حسین قورچیان، آهنگساز: بامداد افشار، اصلاح رنگ ونور: فربد جلالی، دستیار اول کارگردان: علی غیاثوند، مدیر تدارکات: امیر مرایی، برنامه‌ریز: سحر زرندی، عکاس: حبیب مجیدی، روابط عمومی: علی سلمان زاده، مجری طرح: استودیو بادبان.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • پایان کار طراح افسانه‌ای فرمول یک در ردبول
  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور
  • تبریک روز جهانی طراح و گرافیک + متن و پوستر World Graphics Day
  • طراحی جدید یوتیوب پس از انتقاد‌های شدید از دسترس خارج شد
  • طراح این چمدان عاشق موز بوده! (عکس)
  • مست عشق و حواشی یک پوستر
  • (عکس) تصویر‌ی از سحر دولتشاهی و حامد بهداد در پشت صحنه یک فیلم
  • «سال گربه» و سالی برای بهرام افشاری
  • دیدن «مست عشق» را به دیگران پیشنهاد کنید / از کار با «حسن فتحی» لذت بردم
  • «پرویزخان» به خانه‌ها می‌آید