Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-سی و چهارمین دوره نمایشگاه کتاب گوادالاخار مکزیک که بعد از فرانکفورت دومین نمایشگاه بزرگ در جهان است، امسال به سبب پیشگیری از شیوع کرونا به صورت مجازی برگزار می‌شود.

 روزنامه مکزیکو نیوز نوشت، برگزارکنندگان نمایشگاه کتاب گوادلاخارا که بزرگ‌ترین نمایشگاه کتاب در قاره امریکا و دومین نمایشگاه بزرگ در دنیا است روز جمعه از برگزاری آنلاین سی‌و چهارمین دوره این رویداد بزرگ فرهنگی خبر دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول این نمایشگاه اعلام کرد که امسال بزرگ‌ترین نمایشگاه کتاب‌های اسپانیایی‌زبان در دنیا که سال گذشته ۸۲۸ هزار بازدیدکننده داشت علی‌رغم امیدواری‌های اولیه به برگزاری حضوری به صورت مجازی برگزار می‌شود. رائول پدیلا، رئیس نمایشگاه در یک کنفرانس مطبوعاتی درباره تصمیم به برگزاری مجازی این دوره از نمایشگاه گفت «محدودیت‌های برگزاری رویدادهای بزرگ، سفرهای بین‌المللی و مسئولیت حفظ سلامت بازدیدکنندگان و غرفه‌داران ما را به گرفتن این تصمیم دشوار واداشت.»

او در ادامه گفت «برگزاری نسخه مجازی به معنای از دست دادن بیش از ۱ میلیون دلار و نیز درآمد حاصل از دیگر خدمات بازدیدکننده ‌محور است. ما می‌دانیم که نسخه دیجیتال نمی‌تواند جایگزین برگزاری حضوری شود؛ زیرا دلیل اصلی برگزاری نمایشگاه‌ دیدار با مردم است؛ با این‌حال در نسخه مجازی می‌کوشیم روح این نمایشگاه را حفظ کنیم و به نظر می‌رسد که امسال به یادماندنی خواهد شد.»

مارتین سولارز، نویسنده شناخته‌شده مکزیکی نیز تصمیم برای برگزاری آنلاین این دوره از نمایشگاه را انتخابی عاقلانه توصیف کرد و خاطرنشان کرد که این تصمیم علاوه بر این‌که حاکی از نگرانی مسئولان و برگزارکنندگان نمایشگاه برای خوانندگان و بازدیدکنندگان است، فرصتی برای نشان دادن راه‌های خلاقانه برای دیگر نمایشگاه‌های نقاط دیگر جهان نیز خواهند بود.

نمایشگاه بین‌المللی کتاب گوادلاخارا از تاریخ ۲۸ نوامبر آغاز و تا ۶ دسامبر از طریق انتشار محتوای دیجیتالی روی وبسایت‌ نمایشگاه، پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی، تلویزیون، دانشگاه گوادلاخار و از طریق رسانه‌های عمومی سراسر مکزیک و امریکای لاتین ادامه خواهد داشت. برنامه کامل رویدادهای نمایشگاه قرار است در اواخر ماه اکتبر اعلام شود.

در وبسایت نمایشگاه علاوه بر ابزارهای رایگان برای تسهیل بازدید از عناوین انتشاراتی‌ها، یک پلتفرم تجاری برای کمک به اصحاب حرفه‌ای نشر در دسترسی بهتر به مذاکرات، آمار و ارقام و اطلاعات دیگر مربوط به این صنعت معرفی خواهد شد.

نمایشگاه کتاب گوادالاخارا در مکزیک از سال ١٩٨٧ هر سال به مدت ۹ روز در ماه نوامبر برگزار می شود و هر سال ۱۷ هزار ناشر، نویسنده، کتابدار و کتاب‌فروش از بیش از ۴۰ کشور جهان در این نمایشگاه شرکت می‌کنند.

همشهری

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: نمایشگاه کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۹۷۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از خودروهای برقی به حل مهم‌ترین مسئله کلان‌شهر اصفهان کمک کند

رئیس کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تمرکز دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان روی خودروهای برقی بود؛ این خودروها می‌تواند با هدف کاهش آلودگی هوا به یکی از مهم‌ترین مسئله کلان‌شهر اصفهان کمک کند.

فرزانه کلاهدوزان با حضور در غرفه خبرگزاری ایمنا در دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: این نمایشگاه در مقایسه با سال گذشته پیشرفت چشمگیری داشت، چراکه شرکت‌های دانش‌بنیان و سایر مشارکت‌کنندگان محصولات با کیفیتی را ارائه دادند.

وی با بیان اینکه اطلاع از آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا و تبدیل آن‌ها به محصولات دانش‌بنیان بسیار حائز اهمیت است، افزود: برخلاف بعضی نمایشگاه‌ها که تمام وسایل آن‌ها وارداتی است، در این نمایشگاه مهندسی معکوس رخ داده است و واردات نیز به محصولات دانش‌بنیان تبدیل می‌شود.

کلاهدوزان تاکید کرد: تولیدات باید در کشور انجام شود تا بتواند مفید باشد، به‌ویژه اینکه تمرکز دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان روی خودروهای برقی بود؛ این خودروها می‌تواند با هدف کاهش آلودگی هوا به یکی از مهم‌ترین مسئله کلان‌شهر اصفهان کمک کند.

وی تصریح کرد: با توجه به پیشرفت‌، توان و ظرفیت‌هایی که در این نمایشگاه دیده می‌شود، مدیریت شهری نیز می‌تواند به اجرای این طرح‌ها اعتماد کند؛ در دومین نمایشگاه حمل‌ونقل، دانش بنیان‌ها نسبت به سال گذشته پر قدرت‌تر ظاهر شدند، همچنین تجربه‌های آن‌ها در زمینه پروتوتایپ به ساخت انبوه رسیده بود که اگر به قرارداد منتهی شود، نتیجه مطلوبی خواهد داشت‌.

کد خبر 750312

دیگر خبرها

  • ناشران بخش مجازی نمایشگاه سی‌وپنجم نسبت به آماده‌سازی پنل مجازی‌ اقدام کنند
  • اعلام فرصت ناشران بخش مجازی نمایشگاه کتاب برای آماده‌سازی پنل
  • در بخش مجازی نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ چه خبر است؟
  • ۱۸ اردیبهشت؛ آخرین مهلت آماده‌سازی پنل مجازی‌ نمایشگاه سی‌وپنجم کتاب
  • استفاده از خودروهای برقی به حل مهم‌ترین مسئله کلان‌شهر اصفهان کمک کند
  • سامانه بازار کتاب تا پایان نمایشگاه سی‌وپنجم غیرفعال است
  • سامانه بازار کتاب تا انتهای نمایشگاه سی‌وپنجم موقتا غیرفعال است
  • سامانه بازار کتاب تا انتهای نمایشگاه کتاب موقتا غیرفعال است
  • رونمایی از سه کتاب منتخب آثار جشنواره شهید آوینی
  • برگزاری همایش بزرگ عقیدتی سیاسی در بافق