Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس، در نشست هم اندیشی با رئیس و معاونین دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس خواستار همکاری و تعامل دو طرفه دانشگاه با مجموعه مدیریت شهری شدند.

به گزار‌ش خبرگزاری برنا در هرمزگان، باوقار با اشاره به توانمندی اساتید و نخبگان دانشگاه بیان کرد: استفاده از ظرفیت اساتید و نخبگان علمی دانشگاهی و تعامل دانشگاه با شورای شهر و شهرداری راستای توسعه و آبادانی شهر می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد : هرچه تعامل بین دانشگاه و مجموعه مدیریت شهری بیشتر شود مشکلات در حوزه های مختلف، نظیر؛ خدمات شهری، عمرانی،حقوقی و...کاهش می یابد و تا کنون تعامل خوبی بین کمیسیون های شورای شهر و دانشگاه اتفاق افتاده است و در کمیسیون های مختلف شورا، از ظرفیت اساتید دانشگاهها استفاده شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس در ادامه گفت : اساتید و نخبگان دانشگاه می توانند در حوزه حقوقی به مجموعه شهرداری کمک کنند تا شاهد کاهش مشکلات در شهر باشیم.

باوقار افزود: این نشست ها باید تداوم داشته باشد و اگر این نشست ها تخصصی باشند خیلی از مشکلات شهری بر‌طرف می شود و استفاده از ظرفیت دانشگاهیان گام مثبتی در ارائه خدمات بهینه به شهروندان می باشد و به دنبال این هستیم که تفاهمنامه بین شورا و دانشگاه علمی و عملی شود.

حجت الاسلام والمسلمین احمد عامری سیاهویی در این نشست گفت: دانشگاه آزاد می تواند بعنوان یک دانشگاه معین در پیشبرد اهداف شورای شهر و ‌شهرداری به این مجموعه در حوزه های مختلف نظیر عمرانی،فنی و شهرسازی،حمل و نقل،حقوقی و...کمک کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر بندرعباس بیان کرد: در هر حوزه ای که شهرداری دچار نقص و خلاء بشود،دانشگاه آزاد و سایر دانشگاهها بصورت تخصصی و با یک برنامه جامع کوتاه مدت،میان مدت و بلند مدت می توانند کمک کنند.

عامری تصریح کرد: به دلیل تعدد در تشکیل سمن ها و گروهها، رابطه استانداردی بین شهرداری های مناطق و سمن ها وجود ندارد و پیشنهاد می شود که برای هر منطقه شهرداری، معاونت جدیدی بنام معاونت اجتماعی و فرهنگی ایجاد شود تا شاهد تسریع در کارها باشیم.

فرزانه آرامش دیگر عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس نیز در این جلسه بیان کرد: دانشگاه مکانی برای رشد نخبگان و فرهیختگان است که باید توجه ویژه ای به این مهم شود و دانشگاه می تواند به شهرداری در حوزه های مختلف توسعه شهرداری کمک کند.

آرامش گفت: تاکنون ‌‌شهرداری از ظرفیت هیئت علمی دانشگاه ها استفاده نموده، اما استفاده از این ظرفیت کم رنگ بوده که انتظار می رود مجموعه مدیریت شهری در راستای توسعه و آبادانی ‌شهر استفاده بیشتری از ظرفیت دانشگاهیان نماید.

فاطمه جراره عضو دیگر ‌شورای اسلامی شهر بندرعباس نیز گفت:نگاه مثبت دانشگاه، جهت کمک به شهرداری را به فال نیک می گیریم و همکاری مداوم دانشگاهها و اساتید دانشگاه در امور شهری می تواند کمک شایانی به ارائه خدمات بهینه به شهروندان نماید.

جراره بیان کرد: باید به سمتی برویم که نقش اساتید و نخبگان در تصمیم گیری شهری بیشتر شود.

کیانوش جهانبخش، رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر بندرعباس نیز در این نشست بیان کرد: هر جا دانشگاه و مجموعه مدیریت شهری تعامل بیشتری داشته باشند یقینا شهر به صورت بهتری اداره می شود و همچنین شاهد افزایش مشارکت مردم در اداره ‌شهر خواهیم بود.

جهانبخش اظهار داشت: استفاده از ظرفیت و پتانسیل اساتید و نخبگان دانشگاه در راستای توسعه و آبادانی شهر می باشد.

مجید عسکری زاده عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس نیز بیان کرد: اگر از ظرفیت دانشگاه و شهرداری و دیگر ادارات اجرایی به نفع مردم و توسعه شهر استفاده نکنیم ظلم مضاعفی کرده ایم.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی‌شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: در شهر بندرعباس معماری و شهرسازی به بیراهه رفته و نماد و الگوی خاص این شرایط اقلیمی به جز دانشگاه آزاد وجود ندارد و می طلبد همه با هم در کنار یکدیگر در راستای آباد سازی شهر گام برداریم.

جواد بلارک عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر بندرعباس نیز گفت: نیاز است از ظرفیت های پژوهشی دانشگاه و اساتید نخبه در جهت رفع معضلات و نواقص شهری نظیر؛پسماند ، سیلاب ، حقوقی و ... استفاده ‌شود و از طرفی دانشگاه افرادی به کمیسیون های ‌شورای شهر معرفی شوند و تفاهمنامه سه جانبه ای جهت همکاری بیشتر بین شورای شهر ، دانشگاه و شهرداری منعقد گردد تا بتوانیم کارها را با تعامل و همکاری بیشتر به سر انجام برسانیم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شورای شهر بندرعباس توسعه ی شهری مجموعه مدیریت شهری اساتید و نخبگان راستای توسعه دانشگاه آزاد شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۹۷۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از کارگران نمونه شهرداری بندرعباس


به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خلیج فارس؛ شهردار بندرعباس گفت: در این مراسم کارگران زحمتکش پاکبان، فضای سبز و بخش‌های عمرانی و خدمات شهری حضور دارند.
مهدی نوبانی افزود: پرداخت به موقع حقوق کارگران و به روز کردن بیمه‌ها در اولویت شهرداری است.
وی گفت: طرح طبقه بندی مشاغل برای کارگران آماده شده است که بر اساس آن حقوق و مزایای آنها بر اساس سختی کار پرداخت می‌شود.
شهردار بندرعباس گفت: از دو سال گذشته تاکنون ۱۱ نفر از کارگران حین کار، جان خود را از دست داده اند.
نوبانی افزود: در تلاش هستیم تا همسر و یا فرزند فوت شدگان در شهرداری بندرعباس مشغول به کار شوند.
رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس نیز در این مراسم گفت: اکنون فاصله پرداخت حقوق کارگران در شهرداری بندرعباس به کمتر از یک ماه رسیده است.
مصیب نظری افزود: برای راه اندازی مرکز رفاهی و درمانی ویژه کارگران شهرداری در تلاش هستیم.
نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: بخشی از زحمات کارگران باید با پرداخت به موقع حقوق جبران شود.
احمد مرادی افزود: حقوق و بیمه از مطالبات اصلی کارگران است که باید به آن توجه شود.
وی گفت: تلاش همه ما در مجلس شورای اسلامی نیز برای وضع قانون به نفع جامعه کارگری است.

بیشتربخوانید:  تجلیل از کارگران نمونه جزیره هرمز
سردار اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد هرمزگان نیز گفت: پرداخت حقوق کارگران باید در اولویت هر سازمانی قرار گیرد و بقیه امور در مراحل بعدی است.
در پایان این مراسم از ۱۸ کارگر نمونه در بخش‌های مختلف شهرداری بندرعباس و ۱۱ خانواده کارگران که جان خود را از دست دانده اند، تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • تعامل دانشگاه آزاد اسلامی و بنیاد شهید ایلام بی‌نظیر است
  • اقدامات دوره ششم مدیریت شهری اراک در راستای توسعه شهری است
  • نقش‌آفرینی صنعت در دانشگاه با مسئله‌محوری/ اختصاص مکانی برای دفتر گسترش ارتباط «صنعت و دانشگاه»
  • نقش‌آفرینی صنعت در دانشگاه با مسئله‌محوری/ اختصاص مکانی برای دفتر گسترش ارتباط صنعت با دانشگاه
  • تجلیل از کارگران نمونه شهرداری بندرعباس
  • ۴ پروژه شاخص شهری بجنورد در اولویت اجرا است
  • استفاده از ظرفیت دانشگاه آزاد در توسعه فناوری شهری
  • استفاده از ظرفیت بی‌نظیر دانشگاه آزاد در زمینه علم و فناوری برای توسعه شهری
  • قطار ارتباط دانشگاه با صنعت به سرعت پیش می‌رود
  • شهرداری سنندج برابر قانون با تخلفات ساختمانی برخورد کند