Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، اثر اینستالیشن آرت حروف محور که اثری تجسمی است توسط مهسا دواچی و زیر نظر دکتر کاظم خراسانی هنرمند حوزه‌ی تجسمی به نمایش گذاشته شد.

کاظم خراسانی هنرمند فردوسی با بیان اینکه اثر اینستالیشن آرت حروف با هدف پرداختن به این مفهوم کهن که واژه و حروف می‌توانند ذاتا مقدس باشند، خلق شده است گفت: این تقدس از آن معنا و مفهومی که به مخاطب منتقل می‌شود، شکل گرفته است؛ و واژه‌ها و معانی که برای آن‌ها در نظر می‌گیریم کادری محدود از ارتباط حروف و ذهنیت ما را نشان می‌دهند که گاهی این کادر، محدوده فضایی است که کلمه ها، جمله‌ها و عبارات درآن جای می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این هنرمند فردوسی با بیان اینکه اثر اینستالیشن آرت حروف محور به گونه‌ای طراحی شده که گویی چارچوب بسته کادر، حروف و عبارات را در تکرار متناوب دور ه‌های مختلف به انجماد رسانیده اند، افزود: در بیرون از این قاب منجمد، همه چیز از جمله حروف و معانی مختلف آن، در زمان تکثیر می‌شود.

بیشتر بخوانید

 رونمایی از اولین نرم افزار ویژه شهدای شهرستان نهبندان

او با بیان اینکه خارج از معنی هر حرف و هر واژه درکی از نگاه به انتزاع وجود دارد، گفت: بیرون از کادر، حروف هر واژه و معنی آن در فضای سیال شناور است که بدین ترتیب فارغ از معنایی که ما برای شکل حروف قائلیم ارزش‌های بصری گوناگونی در هر شکل نهفته است که وقتی از قید کادر و قاب رها می‌شوند در فضا و در بطن زیستن تکثیر می‌ شوند و از قطعیت معنی و شکل منجمد خود خارج می‌شوند تا برای هر معنی، درکی مستقل از فرم و اشکال حروف را به جا گذارند.

کاظم خراسانی که هنرمند برجسته حوزه هنر‌های تجسمی افزود: این اثر در مدت یک هفته تهیه و برای اولین بار در خراسان بزرگ و در گالری حامی مشهد اکران شد.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هنرمند برجسته هنرهای تجسمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۹۷۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اولین دوره مسابقات کشوری علمی پژوهشی مفتاح کاپ در دانشگاه فردوسی مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر عامل موسسه فرهنگی آموزشی و پژوهشی مفتاح گفت:: این مسابقات در گرامیداشت هفته مقام معلم به صورت کشوری صبح جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ از ساعت ۸ تا ۱۶ باحضور دانش آموزان پژوهشگر در رشته‌های کمیکار، رباتیک و گلایدر همراه با ارائه مقالات علمی با موضوعات فیزیک، شیمی، زیست معماری، نانو وبرق و الکترونیک در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار خواهدشد.

مهدی فرهادیان افزود: باشگاه پژوهشی مفتاح، مرکزی تخصصی برای ارائه خدمات پژوهشی به دانش‌آموزان پیشگام شهر مشهد و اطراف می‌باشد که با محوریت پژوهش هدفمند، تلاش نموده تا امکانات لازم برای پروژه‌های دانش اموزی را فراهم کند.

مدیر عامل موسسه فرهنگی آموزشی و پژوهشی مفتاح گفت: این مرکز از سه بخش آزمایشگاهی، کارگاهی و فناوری تشکیل گردیده است؛ که در بخش ازمایشگاهی، بستری برای انجام پروژه‌های شیمی و زیست، فراهم گردیده است و بروزترین امکانات ازمایشگاهی در کنار مواد شیمیایی و زیستی با کیفیت، مهم‌ترین وجه تمایز این مرکز است.

 

دیگر خبرها

  • برگزاری اولین دوره مسابقات کشوری علمی پژوهشی مفتاح کاپ در دانشگاه فردوسی مشهد
  • فلسفه نامگذاری ماه‌های شمسی چیست؟
  • آمادگی دانشگاه فردوسی برای پذیرش دانشجویان آمریکایی + عکس
  • برج بابل، برج سکوت؛ جستاری در ستایش سکوت و تنهایی
  • طنین شعار «مرگ بر اسراییل» در سراسر جهان
  • ببینید | اعتراف عادل فردوسی‌پور به اشتباه خود در برابر امیر قلعه‌نویی
  • فال ابجد برای متولدین ماه‌های مختلف امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • فال حافظ امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • نگاه تاریخی به خلیج فارس راه حل مناقشات منطقه‌ای
  • فلسفه نام‌گذاری ماه‌های شمسی چیست؟