Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، محمد علی اکبری رئیس دبیرخانه پایش دانشگاه آزاد درباره آخرین وضعیت راه اندازی سامانه پایش دانشگاه آزاد گفت: هدف از اجرای طرح پژوهش اثرگذار یک‌پارچه شبکه‌ای دانشگاه آزاد یا همان طرح پایش آزاد، تبدیل چالش‌های کلان کشور به زمینه‌های پژوهشی است؛ این طرح از یک سال گذشته با هدف ایجاد ارتباط بین صنعت و دانشگاه و جهت‌دهی به پایان نامه‌ها و رساله‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی در راستای حل مسائل اساسی کشور راه‌اندازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دبیرخانه پایش دانشگاه آزاد افزود: در طرح پایش چالش‌های اساسی کشور، جامعه و صنعت به زمینه‌های قابل پژوهش در دانشگاه تبدیل می‌شود و در واقع می‌خواهیم زبان بیرون دانشگاه را به زبان درون دانشگاه تبدیل کنیم چرا که زبان صنعت متفاوت از زبان آکادمیک است.

وی ادامه داد: دانشگاه باید با جهت‌دهی رسالت اصلی خود که همان آموزش و پژوهش است، با ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب، بتواند بخشی از مشکلات و موانع جامعه را برطرف کند. در نظام پایش آزاد، هر واحد دانشگاهی یک نظام موضوعات خاص را برعهده دارد تا با احصاء مشکلات آن حوزه، به حل چالش‌ها کمک کند.

رئیس دبیرخانه پایش دانشگاه آزاد ضمن بیان این مطلب که چارت تشکیل دبیرخانه طرح پایش آزاد به استان‌ها ابلاغ شده است، گفت: دبیرخانه‌های استانی از هفته آینده تشکیل می‌شوند.

وی در ادامه تشریح کرد: در حال حاضر در سامانه پایش ۳۱ برنامه علمی وجود دارد که برنامه هر یک از دانشگاه و واحدها متفاوت است. این ۳۱ برنامه علمی، ۱۶۳ چالش دارد که معادل ۲۱ هزار و ۶۰۰ زمینه پژوهشی است.

علی اکبری آمار ثبت درخواست‌ها در سامانه طرح پایش را اعلام کرد و افزود: از یکسال گذشته تاکنون حدود ۶ هزار و ۴۲۵ درخواست ارشد برای موضوعات آزاد بوده و ۱۴۸۳ درخواست ارشد برای پایش برنامه‌های علمی (زمینه پژوهشی) بوده است.

رئیس دبیرخانه پایش دانشگاه آزاد ادامه داد: همچنین دانشجویان ارشد ۲۵ هزار و ۲۸۱ موضوع را از میان موضوعات آزاد و ۲ هزار و ۷۷ موضوع را از میان برنامه‌های علمی دانشگاه به پروپوزال تبدیل کرده‌اند که در واقع یک دهم موضوعات در برنامه‌های علمی به پروپوزال تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر نیز از یکسال گذشته تاکنون ۶۹۷ درخواست دکتری از میان برنامه‌های علمی صورت گرفته و ۱۶۹۸ درخواست از میان موضوعات آزاد انتخاب شده است. دانشجویان دکتری ۹ هزار و ۳۵۴ موضوع را از میان موضوعات آزاد و ۹۲۷ موضوع را از میان برنامه‌های علمی دانشگاه به پروپوزال تبدیل کرده‌اند.

جدول برنامه‌های علمی واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی

نام استان عنوان برنامه علمی ۱- آذربایجان شرقی *مدیریت و مهندسی محیط زیست و توسعه پایدار حوزه آبریز دریاچه ارومیه *چرم و کفش ۲- آذربایجان غربی *احیای دریاچه ارومیه *اقتصاد مرزی ۳- اصفهان *مهندسی و مدیریت منابع آب *امنیت غذایی *ذوب آهن ۴- البرز *فلزات کمیاب و گرانبها ۵- خراسان رضوی *گوگرد *حاشیه نشینی ۶- خوزستان *کشاورزی و توسعه پایدار *صنایع پتروشیمی *ازدیاد برداشتاز مخازن نفت ۷- سمنان *کویر *پسته ۸- قزوین *شهر هوشمند ۹- کرمان *معادن *وقف *انقلاب اسلامی گفتمان مقاومت و تمدن نوین اسلامی ۱۰- گلستان مدیریت بحران سیل در بخش کشاورزی در استان گلستان ۱۱- گیلان گردشگری ۱۲- لرستان سیل و بازسازی پس از آن ۱۳- مازندران پیامدهای اقتصادی، احتماعی و محیط زیستی گردشگری ۱۴- همدان صنایع تبدیلی مبل و منبت ۱۵- یزد نساجی و پوشاک نام استان عنوان برنامه علمی ۱۶- تهران حاشینه نشینی و آسیب‌های اجتماعی فضای مجازی مواد و انرژی شبکه‌های ارتباطی و حمل و نقل محیط زیست تربیت بدنی و علوم مهندسی ورزش کشاورزی پس از سیل (همکاری با واحدهای گرگان و اهواز) پدافند غیر عامل توسعه دریا (با همکاری استان هرمزگان) ارتقای سلامت دهان و دندان سلامت (بار بیماری‌ها، مرگ و میر و سال‌های از دست رفته عمر) ارتقای مراقبت و درمان پرستاری و مامایی ارتقای تولید، مصرف و کیفیت دارو

منبع: مهر

انتهای پیام /

حمید انصاری کد خبر: 1076356 برچسب‌ها محمد علی اکبری سامانه پایش برنامه‌ علمی نظام موضوعات طرح پایش

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی محمد علی اکبری سامانه پایش برنامه علمی نظام موضوعات طرح پایش موضوع را از میان برنامه های علمی رئیس دبیرخانه موضوعات آزاد دانشگاه آزاد برنامه علمی پایش آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۹۷۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مهمان «بی واسطه» شد +فیلم

 به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزای علم و فناوری آنا، کاروان «بی واسطه» راهی دانشگاه آزاد اصفهان شده است. این قسمت به دنبال این سوال است که آیا دانشگاه‌های کشور می‌توانند از مقاله محوری فاصله بگیرند و خروجی‌های کاربردی برای کشور داشته باشند؟

مهمان این قسمت از برنامه «بی‌واسطه» دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی است. این برنامه امشب ( شنبه ۸ اردیبهشت‌ماه) ساعت ساعت ۱۹  از شبکه یک سیما روی آنتن خواهد رفت.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس 
  • تألیف کتاب«روش تحقیق در مدیریت» توسط عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مهمان «بی واسطه» شد +فیلم
  • چالش‌ تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • تحصیل در دانشگاه آزاد ممسنی با کمترین هزینه/ تعامل با شهرداری نورآباد براساس رویکرد فناوری
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • آغاز انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی
  • انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی تا ۱۰ اردیبهشت
  • ماراتُن علمی متقاضیان آزمون سراسری برای تصاحب صندلی‌های دانشگاه‌ها