Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@14:06:28 GMT

انتخابات آمریکا ۲۰۲۰: بخت با ترامپ یار نیست

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۹۷۹۲۱

انتخابات آمریکا ۲۰۲۰: بخت با ترامپ یار نیست

به گزارش ایرنا، ترامپ در اولین مصاحبه تلویزیونی اش بعد از این که تست کرونای او مثبت بوده است ، برای جلب حمایت مردم گفت «احساس می کنم که قوی هستم».

ترامپ بعدازظهر شنبه بدون داشتن ماسک در بالکن باغ جنوبی کاخ سفید حاضر شد و سخنرانی تبلیغاتی خود را از یک محل عمومی برای آنچه که ۵۰۰ نفر رنگین پوست نامیده شدند، ارائه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  باز هم بایدن را  "خواب آلود" خطاب کرد  و گفت سیاست وی باعث شده است میلیاردها دلار به چین سرازیر شود.
ترامپ که همچنان تحت مداوا است،  قرار است روز دوشنبه در گردهمایی انتخاباتی دیگری حاضر شود.

ترامپ که به دلیل وضع جسمانی اش و دست کم بخاطر ناقل بودن، طبق مقررات جهانی باید در قرنطینه بماند، این روزها سخت در تکاپو برای تشکیل گردهمایی های انتخاباتی و حضور در جمع مردم است.

تلاش رئیس جمهوری آمریکا برای عادی نشان دادن شرایط جسمانی اش و ورود به کارزار انتخاباتی از موضع قدرت در حالی است که  نظرسنجی ها حاوی خبر خوشی برای او نیستند.

موضوع انتخابات آمریکا به ویژه در روزهای منتهی به موعد برگزاری آن در ۱۳ آبان محور تمرکز بسیاری از رسانه قرار گرفته است و برخی رسانه ها پیگیر نتایج نظرسنجی ها هستند.

روزنامه تلگراف در این زمینه نوشت: متوسط ۱۰ نظرسنجی نشان می دهد که در حال حاضر کمتر از ۵۰ درصد آمریکایی ها قصد دارند به جو بایدن رای بدهند در حالی که حمایت ترامپ حدود ۵ تا ۶ درصد کمتر است.

روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد: نظرسنجی این هفته سی ان ان نشان داد که جو بایدن با اختلاف ۱۶ درصدی از ترامپ جلو افتاده است.

این نظرسنجی بعد از تشخیص ابتلای ترامپ به کرونا انجام شد و ۶۳ درصد آمریکایی ها گفتند که رفتار رئیس جمهور در مدیریت تهدید عفونت کرونا غیرمسئولانه بوده است.

نظرسنجی نیویورک تایمز و کالج سِیِنا نیز پیشتازی ۶ درصدی بایدن در نوادا و یک درصدی در اوهایو را نشان داد در حالی که ترامپ در انتخابات ۴ سال پیش در این ایالت پیروز شده بود.

ترامپ همچنین به پیشتازی بایدن در ایالت پنسیلوانیا نیز با ناباوری واکنش نشان داده است و نتایج نظرسنجی ها را ساختگی و جعلی توصیف کرده است.

نتایج نظرسنجی دانشگاه مونموث نشان داد که ۵۴ درصد از رای دهندگان واجد شرایط در پنسیلوانیا از بایدن و ۴۲ درصد از ترامپ حمایت می کنند.

بایدن متولد پنسیلوانیا است و بخشی از کودکی اش را در این ایالت سپری کرده است و سپس به همراه خانواده اش به دلاویر عزیمت کرده به عنوان معاون رئیس جمهوری سابق فعالیت سیاسی خود در این ایالت شروع کرد.

پنسیلوانیا جزو ایالت های چرخشی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است و در سال ۲۰۱۶ هیلاری کلینتون نامزد وقت دموکرات ها در نظرسنجی های قبل از انتخابات بسیار از ترامپ جلوتر بود اما در نهایت در روز انتخابات ترامپ با یک درصد آرای بیشتر از هیلاری کلینتون جلو افتاد.

با وجودی پیشتازی بایدن در ۶ ایالت کلیدی آمریکا حدس و گمان هایی وجود دارد درباره این که آیا این نظرسنجی ها نتایج روز انتخابات را نشان خواهد داد یا نه.

متوسط نظرسنجی ها پیشتازی بایدن را نشان می دهد

گاردین نتایج نظرسنجی ها در چهارده روز گذشته را به تفکیک آرای الکترال هر یک از ایالت های تاثیرگذار در انتخابات آمریکا منتشر کرده است.

با این حال این روزنامه نیز خاطرنشان کرده که این نتایج پیروزی نامزد دموکرات ها را تضمین نمی کند. در انتخابات سال ۲۰۱۶ میلادی هیلاری کلینتون در نهایت ارای الکترال ها را از دست داد و از این رو با وجود پیشتازی در نظرسنجی ها، در نهایت در انتخابات شکست خورد.

هر یک از ایالت های آمریکا تعداد خاصی از ارای الکترال ها را در اختیار دارند و این ایالت ها احتمالا نقش مهمی در نتایج انتخابات دارند و به همین دلیل نیز دست اندرکاران کارزارهای انتخاباتی در آمریکا به شدت آنها را هدف قرار داده اند.

متوسط نظرسنجی های در دو هفته گذشته در هشت ایالت کلیدی آمریکا به شرح زیر است:

بایدن در ایالت فلوریدا با ۲۹ آرای الکترال در نظرسنجی ۱۶ مهر با اختلاف ۳.۱ درصدی جلو بود. این پیشتازی با اختلاف ۶.۷ درصد در ایالت پنسیلوانیا با ۲۰ آرای الکترال در روز ۱۴ مهر به ثبت رسید. اختلاف پیشتازی بایدن درهمین روز در ایالت میشیگان با  ۱۶ آرا الکترال ۷.۶ درصد بود.

در ایالت کارولینای شمالی با ۱۵ رای الکترال و آریزونا با ۱۱ رای الکترال، بایدن در نظرسنجی های ۱۴ و ۱۶ مهر به ترتیب با ۲.۸ و ۳.۸ درصد اختلاف از ترامپ پیشی گرفت.

در ویسکانسین در نظرسنجی ۱۴ مهر بایدن با ۶ درصد اختلاف از ترامپ جلو افتاد.

اما ترامپ رقیب پیشتاز در ایالت های اوهایو و آیووا است. در اوهایو با ۱۸ آرای الکترال و آیووا با ۶ ارای الکترال ترامپ با اختلاف ۰.۷ و ۰.۳  درصد جلوتر از بایدن است.

متوسط نظرسنجی های ملی نیز پیشتازی بایدن نسبت به ترامپ را نشان می دهند. انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سوم نوامبر ۲۰۲۰ برابر با ۱۳ آبان برگزار می شود.

تحلیل روزنامه آمریکایی نیویورکر درباره نتایج نظرسنجی ها در آمریکا

روزنامه نیویورکر نوشت: در حالی که کمتر از یک ماه تا انتخابات آمریکا باقی مانده است جو بایدن در نظرسنجی های ملی به طور متوسط بیش از ۹ درصد از ترامپ جلوتر است و او در کل در نظرسنجی ها از ترامپ پیشی گرفته است و بعد از عملکرد ترامپ در مناظره نخست یک جهش را در نظرسنجی ها نشان داد.

با این حال اکثریتی در آمریکا بر این باورند که ترامپ پیروز انتخابات خواهد بود و شاخص محبوبیت رئیس جمهور حدود چهل تا چهل و پنج درصد در سراسر سال بوده است و به رغم این حقیقت بوده که اکثریت آمریکایی ها نحوه مدیریت او در بحران کرونا را قبول ندارند.

همچنین تردیدهایی درباره دقت نظرسنجی ها وجود دارد که نشان می دهد ترامپ در ایالت های اصلی غرب میانه که باعث شد در انتخابات سال ۲۰۱۶ پیروز شود، شکست خورده است. اما ترامپ ممکن است در مقایسه با سطح ملی، عملکرد بهتری را در فلوریدا و ایالت های غرب میانه نشان دهد که به معنای این خواهد بود که به رغم شکست او در آرای مردمی به میزان چند درصد، ممکن است در نهایت انتخابات را پیروز شود. اکنون بایدن با اختلاف کمتر در فلوریدا و با اختلاف بیشتر در پنسیلوانیا، ویسکانسین و میشیگان از ترامپ جلوتر است. این اعداد و ارقام بایدن را پیشتاز نشان می دهد اما همچنان با توجه به این که تعدادی از رای دهندگان آرای خود را از طریق ایمیل ارسال می کنند، شیوع ویروس کرونا در کاخ سفید و تاثیرات مداوم همه گیری کرونا در سراسر کشور تردیدهایی وجود دارد.

شان تِرند تحلیلگر ارشد شرکت ریل کلیر پالتیکس در مصاحبه با نیویورکر درباره این که چه چیزی می تواند ترامپ را در انتخابات پیروز کند گفت: ترامپ ممکن است میزان حمایت از ترامپ نزد رای دهندگان احتمالی در آمریکا بالا برود یعنی گروهی که همچنان جزو دسته ای هستند که در نظرسنجی ها هنوز تصمیم گیری نکرده اند ممکن است در نهایت عملکرد او را به عنوان رئیس جمهور تایید کنند و به او رای بدهند. ترامپ از نظر مدیریت مسائل اقتصادی با اختلاف ۸ تا ۹ درصد از بایدن جلوتر است.

https://www.telegraph.co.uk/news/۲۰۲۰/۱۰/۱۰/us-election-poll-tracker-who-win-donald-trump-joe-biden-۲۰۲۰/

https://www.nytimes.com/۲۰۲۰/۱۰/۱۰/us/trump-biden-coronavirus.html

https://www.theguardian.com/us-news/۲۰۲۰/oct/۱۰/us-election-polls-tracker-who-is-leading-in-the-swing-states

https://www.newyorker.com/news/q-and-a/how-to-make-sense-of-the-polls

برچسب‌ها دونالد ترامپ جو بایدن ایالات متحده آمریکا نظرسنجی پروندهٔ خبری آمریکا ۲۰۲۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دونالد ترامپ جو بایدن ایالات متحده آمریکا نظرسنجی دونالد ترامپ جو بایدن ایالات متحده آمریکا نظرسنجی اخبار کنکور نتایج نظرسنجی ها انتخابات آمریکا پیشتازی بایدن نظرسنجی ها آرای الکترال ترامپ جلو رای الکترال نشان می دهد ایالت ها جو بایدن ۶ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۹۷۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پژوهشگر فلسطینی: اعتراضات دانشجویی، نتانیاهو، بایدن و حتی ترامپ را سردرگم کرده است

«محمد جرادات» نویسنده و پژوهشگر سیاسی فلسطینی درباره تظاهرات اخیر دانشجویان دانشگاه‌های آمریکایی که در حمایت از ملت فلسطین به ویژه غزه در برابر جنایات رژیم صهیونیستی و در اعتراض به سیاست‌های آمریکا در حمایت از این رژیم برگزار شد، گفت: این اعتراضات که دانشگاه‌های آمریکا شاهد آن است به دانشگاه‌های اروپایی، استرالیایی و دانشگاه‌هایی در آسیا، جهان عرب و اسلام از جمله ایران و لبنان و حتی دانشگاه بیرزیت در کرانه باختری فلسطین گسترش یافت

وی اظهار داشت، این دانشگاه‌ها در خیزش جهانی خود حامل پیامی بسیار قوی برای آمریکا و سیاست‌های استعماری و استکباری آن در مقابله با مظلومان جهان به ویژه مردم فلسطین و غزه هستند که از زمان حمله هفتم اکتبر مقاومت فلسطین در معرض کشتار جمعی از سوی اسرائیل قرار گرفتند؛ حمله‌ای که هدف آن دفاع و پیروزی ملت فلسطین در برابر هفتاد و پنج سال مظلومیت و مقابله با اشغالگری رژیمی بود که موجودیت خود را بر فراز تپه های فلسطین اشغالی بنا کرد.

جرادات عنوان داشت، این اعتراضات و این جنبش‌ها در دانشگاه‌های آمریکا از سوی دانشجویان متعلق به نسل دهه بیست هستند؛ نسلی که به نظر می‌رسد به نخبگان و گروه سیاسی حاکم آمریکا در سنا و کنگره و احزاب دموکرات و جمهوری‌خواه و این نخبگان سیاسی که اسیر لابی صهیونیستی شده‌اند اعتقادی ندارند.

وی ادامه داد: یکی از این سیاستمداران فاقد اراده آمریکایی را دیدیم که به «نعمت شفیق»، رئیس دانشگاه کلمبیا می‌گوید «آیا می‌دانید اسرائیل موهبتی از جانب خداست و وقتی در مقابل اسرائیل می‌ایستید نفرین می‌شوید». این سیاستمدار آمریکایی به این طرز عجیب و وحشتناک درباره پرستش اسرائیل صحبت می‌کند.

اعتراضات دانشجویی در آمریکا

پژوهشگر فلسطینی تصریح کرد: بنابراین، این جنبش دانشجویی آمریکایی که علیه سیاست‌های آمریکا شورش کرده، انتظار ندارد که این نخبگان سیاسی موضع خود را تغییر دهند، زیرا آن‌ها با اسرائیل به عنوان یک معبود برخورد می‌کنند و آن را فراتر از منافع آمریکا می‌دانند. این افراد به اسرائیل به عنوان مروارید تاج تمدن غرب می‌نگرند. بنابراین، این بیگانگی فرهنگی و بیگانگی سیاسی که نخبگان سیاسی در آمریکا، بخش‌هایی از اروپا، در آلمان و در انگلیس از آن رنج می‌برند، در بینش و فرهنگ غرب علیه ملت عربی و اسلامی ریشه دوانده است. بنابراین آنها به عنوان مثال با ایران به عنوان یک اشتباه موجودیتی برخورد می‌کنند. چرا؟ چون تسلیم سیاست اسرائیل در منطقه نمی‌شود و در مقابل سیاست آمریکا ایستاده است که می‌خواهد اسرائیل مقصد و قبله همه سازشکاران و عادی‌سازان روابط و کسانی باشد که منافع آن‌ها و منافع اسرائیل را تامین می‌کنند.

نویسنده فلسطینی درباره آثار و نتایج این انتفاضه دانشجویی آمریکایی عنوان داشت، جنبش آمریکایی امروز در چندین سطوح فوایدی داشته و اگر تشدید شود، ممکن است نتایج بیشتری محقق کند. این جنبش، نتانیاهو و تیمش در تل‌آویو، بایدن و حتی ترامپِ کاندیدای انتخابات را سردرگم کرده و همه را در مظان اتهام قرار می‌دهد.  اکثریت این نسل جدی می‌خواهند سیاست آمریکا را از خدمت کردن مطلق به منافع رژیم اسرائیل دور نگه دارند و جلوی جنایات را در غزه بگیرند.

جرادات تصریح کرد: این دانشجویان در ابتدای جنبش خود مطالبات ساده‌ای را مطرح کردند، به طور مثال، از دانشگاه کلمبیا خواستند تمام تحقیقاتی را که برخی از دانشجویان به نفع وزارت جنگ رژیم اسرائیل انجام می‌دهند  و در زمینه هواپیماهای بدون سرنشین و توسعه برخی موشک‌ها است متوقف کند. آن‌ها می‌خواستند دانشگاهشان از شرکت‌هایی که با ارتش اشغالگر سر و کار دارند فاصله بگیرد، اما رئیس دانشگاه با وجود اینکه اصالتا عرب است، به پلیس مجوز ورود به حریم دانشگاه را داد  و از ارتش آمریکا خواست به دانشگاه‌ها حمله‌ور شود.

محمد جرادات، تحلیلگر فلسطینی

وی افزود: ۴۰ دانشگاه آمریکایی درگیر چیزی شبیه انقلاب و جنبش هستند. این امر نمی‌تواند سیاست آمریکا را تغییر دهد، مگر اینکه وارد حوزه قضایی شود و دستگاه قضایی آمریکا نسبت به این خیزش دانشجویی جانبدارانه وارد عمل شود و یا اینکه تبدیل به یک جریان سیاسی انتخاباتی شود که وضعیت سیاسی انتخاباتی را علیه حزب دموکرات و حزب جمهوری‌خواه تغییر دهد.

نویسنده فلسطینی در پاسخ به میزان اثرگذاری جنبش‌هایی از این دست بر سیاست‌های آمریکا گفت: بله این جنبش‌ها می‌تواند تاثیرگذار باشند. اما کسانی که دنیا را فقط با عینک اسرائیل می‌بینند، خواه بایدن و یا ترامپ و احزابشان، این افراد قطعا به این نسل جدید اهمیت نمی‌دهند و بایدن دانشجویان دانشگاه خود را اینگونه خطاب قرار می‌دهد که شما متوجه نیستید و این مربوط به مرحله ناپختگی سیاسی است. بنابراین یک انفصال و جدایی ذهنی و شکاف بزرگ در این نسل وجود دارد؛ نسل پیر در آمریکا و این نسل جوان. اما اگر این نسل جوان بتواند ابتکار عمل را در دست بگیرد و واقعیت را تحمیل کند، اوضاع می‌تواند تغییر کند، اما این امر نیازمند زمان، افزایش تحرکات و تحولات بسیاری است که چه بسا فراتر از جنبش سیاسی دانشجویی می‌رود.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • پیشتازی ترامپ در مقابل بایدن در مهمترین موضوع برای آمریکایی‌ها
  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • منافع غرب در باقی ماندن اسرائیل است
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • حرف‌های جنجالی رابرت دنیرو درباره بازگشت ترامپ به قدرت
  • پژوهشگر فلسطینی: اعتراضات دانشجویی، نتانیاهو، بایدن و حتی ترامپ را سردرگم کرده است