Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مشت نخودچی، پرواز پروانه‌ها، نیراعظم، ما راهزن نیستیم، خاتم عشق، دوره پنج جلدی سیره معصومان عنوان کتابهایی است که انتشارات سروش در دهه آخر ماه صفر به علاقه‌مندان به این حوزه پیشنهاد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط‌عمومی انتشارات سروش، یک مشت نخودچی، پرواز پروانه‌ها، نیراعظم، ما راهزن نیستیم، خاتم عشق، دوره پنج جلدی سیره معصومان عنوان کتابهایی است که انتشارات سروش در دهه آخر ماه صفر به علاقه‌مندان به این حوزه پیشنهاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

یک مشت نخودچی

کتاب «یک مشت نخودچی» حاصل کارگاه داستان و رمان «ضامن آهو» به قلم جمعی از نویسندگان این کارگاه زیر نظز مریم بصیری به زیور طبع آراسته شده است.

این کتاب ۱۶ روایت از نویسندگانی چون؛ معصومه قربانی، صدیقه شاهسون، شمسی وفایی، فاطمه طوسی و... است که اشاره به رفتار، سیره و معجزات و کرامات علی‌بن موسی‌الرضا(ع) دارد

 سادگی و عدم پیچیدگی متن یکی از امتیازات داستان محسوب می‌شود که به خوبی در آنها رعایت شده و مخاطب خود را با داستان همراه می‌کند. تنوع داستان نیز در کتاب به چشم می‌خورد؛ برخی داستان‌ها به زمان حیات امام رضا(ع) برمی‌گردد و برخی داستان‌ها به معجزات ایشان در سال‌های اخیر اشاره دارد. در واقع کتاب برای مخاطبان از هر نوع سلیقه‌ای مناسب است.

«شیرین‌تر از نیشکر»، «راز صندوقچه»، «پاپوش پاییزی»، «خادم بهشت»، «شبی از شب‌ها»، «پناهگاه»، «مهمان مهربان» و... از عناوین این داستان‌های خواندنی هستند.

چاپ نخست این اثر در ۱۶۶ صفحۀ رقعی، شمارگان یک هزار نسخه و با قیمت 19.000 تومان در اسفند سال گذشته از سوی انتشارات سروش راهی بازار شد.

 

پرواز پروانه ها

این مجموعه شامل داستان‌های رضوی برای کودکان است. مجموعه سعی دارد کرامات امام رضا علیه‌السلام و آداب زیارت را از زبان‌کودکان برای کودکان بازگو کند و آن‌ها را با مشهد و امامی که در این شهر مدفون است، آشنا کند. شخصیت‌های اصلی هم گاه کودک، گاه جونده‌ای چون موش، گاه پرندگانی چون کلاغ، زاغ و گنجشک، گاه گل‌ها، گاه وسایل خیاطی، گاه تسبیح، درِ حرم و کفش زائران و... هستند که با تکنیک تشخّص، زنده‌نمایی و جان‌پنداری نوشته شده‌اند.

پرواز پروانه ها، شامل سیزده داستان از خانم‌ها حمیده مقدسی، زهرا اخلاقی، زینب بخشایش، سارا اسماعیلی، بنت‌الهدی قاسمی، طهورا کریمیان، فاطمه طوسی، رقیه بابایی، فاطمه‌زهرا پوریایی، شیما پوریایی، معصومه کرمی، فاطمه اکبری اصل، و فاطمه کوثری‌نیا است.

چاپ نخست این اثر در 85 صفحۀ رقعی، شمارگان یک هزار نسخه و با قیمت 24.000 تومان از سوی انتشارات سروش راهی بازار شد.

 

ما راهزن نیستیم

این‌کتاب یکی از عناوین رضوی داستانی این‌ناشر است که موضوعش درباره سفر امام رضا(ع) از مدینه به خراسان است و نویسنده در آن، سفر اجباری امام رضا (ع) را در قالب داستان روایت کرده است. راوی داستان «ما راهزن نیستیم» گاهی آفتاب است، گاهی باد و ... . انتخاب و جان‌بخشی به اشیا با توجه به زمینه تاریخی اثر و ویژگی‌های امام رضا (ع) انجام شده و نویسنده تلاش کرده از این ‌ترفند برای جذابیت بیشتر اثرش استفاده کند.

ما راهزن نیستیم نوشته زهرا اخلاقی اردیبهشت ماه سال جاری برای گروه سنی نوجوانان از سوی انتشارات سروش منتشر شد.

چاپ نخست این اثر در 50 صفحۀ رقعی، شمارگان یک هزار نسخه و با قیمت 9.000 تومان از سوی انتشارات سروش راهی بازار شد.

 

خاتم عشق

کتاب «خاتم عشق» نوشته سید مجید پورطباطبایی که سیر تطور آرای خاورشناسان و غربیان درباره پیامبر اعظم(ص) را بررسی می کند.

پورطباطبایی در کتاب «خاتم عشق» تلاش کرده هر آنچه از قلم خاورشناسان و متفکران غربی درباره حیات رسول ‌اعظم(ص) به طبع رسیده و به فارسی برگردانده شده و همچنین پاره‌ای از آنچه ترجمه نشده اما به‌نقل از نوشته‌های دیگر محققان در دسترس بوده مرور کند. این مولف کوشیده در موارد لازم نقد مستدل کند و مجموعه‌ای جامع و مفید به مخاطب عرضه کند. یکی از ویژگی های این کتاب این است که با سه کتاب دیگر به نام های دوران اول زندگی حضرت رسالت(ص): از تولد تا هجرت، دوران آخر زندگی رسول الله: از هجرت تا غدیر و فقدان حضرت رسالت (ص): جانشینی و رحلت، دنبال خواهد شد.

این اثر در ۳ بخش نوشته شده است؛ بخش اول خاورشناسی، دوره های خاورشناسی و روش های خاورشناسان را مورد بررسی قرار می دهد. در بخش دوم با عنوان تطور آرای خاورشناسان و غربیان درباره پیامبر اعظم(ص) تا پایان قرن نوزدهم میلادی نوشته شده که در آن پیشینه مطالعات غربیات درباره رسول خدا (ص) تصویر رسول الله (ص) در قرون وسطا، محمد (ص) در اروپای پس از رنسانس، ذهنیت اندیشه گران قرن نوزدهم میلادی درباره رسول الله(ص) و غیره مورد ارزیابی قرار می گیرد.

و در نهایت بخش سوم کتاب از تکریم تا تحریف آشکار؛ محمد (ص) در قرن بیستم میلادی سخن گفته شده و آراء اندیشمندان و خاورشناسان این دوره مورد نقد و بررسی قرار گرفته است .

چاپ نخست این اثر در 1307 صفحۀ وزیری، شمارگان پانصد نسخه و با قیمت 80.000 تومان در سال 95 از سوی انتشارات سروش راهی بازار شد.

 

شعاعی از نیر اعظم (رهیافتی به منظومه فکری رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره حضرت محمد مصطفی(ص))

"شعاعی از نیر اعظم" نیز نمونه ای از بهترین کتاب هایی است که با گردآوری علمی و محققانه بیانات رهبر معظم انقلاب، به مسائلی چون ویژگی های رسول اکرم (ص) و عصر بعثت، ماجرا و حقیقت بعثت پیامبر، وقایع خاص در تاریخ پیامبر اکرم (ص)، نقش اهل بیت (ع) در نهضت نبوی، انواع تعامل با پیامبر، وظایف مسلمانان نسبت به پیامبر و آموزه های او، رویداد نگاری دوران پیامبری حضرت محمد و پایه گذاری تمدن اسلامی پرداخته است و گستردگی اطلاعات این کتاب تا اندازه ای است که می توان گفت سرفصل ها و اشاره های ارزشمند درباره هر چه که انسان معاصر بخواهد درباره پیامبر گرامی اسلام بداند، در آن یافت می شود.

از دیگر ویژگی های منحصر به فرد این کتاب در کنار جمع آوری جامع و طبقه بندی دقیق بیانات رهبر فرزانه انقلاب، با هدف تکمیل مطالب هر محور، آثار و فرمایش های امام خمینی (ره) درباره پیامبر اکرم(ص) و نوع گرایش برترین نویسندگان جهان اسلام در خصوص پیامبر و آثارشان است که مورد بررسی قرار گرفته و در قالب پاورقی به مجموعه افزوده شده است.

این مجموعه گرانقدر که جمع آوری شده بیانات شیوا و نغز رهبر معظم انقلاب است می تواند گامی موثر برای رسیدن به قله معرفت و شناخت نسبت به ساحت مقدس رسول مکرم اسلام(ص) و تأسی به مکارم اخلاق ایشان در تمامی عرصه های فردی و اجتماعی باشد.

چاپ هفتم این اثر در 420 صفحۀ وزیری، شمارگان یک هزار نسخه و با قیمت 20.000 تومان در سال 92 از سوی انتشارات سروش راهی بازار شد.

 

دوره پنج جلدی سیره معصومان

مجموعه سیره معصومان(ع) اثری ارزشمند به نویسندگی سید محسن امین در حوزه شناخت ائمه معصوم(ع) است که در پنج جلد نوشته و منتشر شده است. جلد اول این اثر مختص سیره پیامبر مکرم اسلام حضرت خاتم الانبیاء(ص) است. معرفی پیامبر(ص)، مبعث، قرآن کریم، دعوت عمومی قریش، نامه های پیامبر(ص) به سران و پادشاهان جهان، جنگها، غزوات و سیره های پیامبر(ص)، حجه الوداع و پاره ای از خطبه های پیامبر(ص) موضوع جلد اول این اثر است .

جلد دوم این مجموعه درباره زندگی درخشان و سراسر نور حضرت فاطمه زهرا(س)دخت گرامی پیامبر(ص) است. میلاد فاطمه(س)، کنیه و لقب آن حضرت، ویژگی های ظاهری، شدّت علاقة پیامبر(ص) به فاطمه(س)، حدیث ثقلین، ازدواج زهرا (س) با علی(ع)، خطبة زهرا (س) پس از وفات پدرش در حضور مهاجر و انصار و ... از جمله موضوعات این جلد است .

جلد سوم این اثر به سیره امام علی(ع) اختصاص دارد که در دو مجلد تدوین شده است. سیره حضرت علی(ع) از بدو تولد تا ماجرای قتل خلیفه سوم به طور گسترده در مجلد اول بررسی شده است و مجلد دوم به شرح زندگانی سراسر فراز و نشیب آن حضرت پس از کشته شدن خلیفه سوم و دوران خلافت امام علی(ع)، جنگ جمل، جنگ صفّین، پیدایش خوارج، واقعة نهروان و شهادت مظلومانه امیرالمؤمنین در محراب عبادت و مدت عمر و خلافت ایشان می پردازد.

زندگانی امام حسن(ع)، امام حسین(ع) و امام زین العابدین(ع) موضوع جلد چهارم سیره معصومان(ع) است که در یک مجلد آمده و منتشرشده است .

تاریخ زندگی و شرح حیات انسانی و دوره امامت امام محمد باقر(ع)، امام جعفر صادق(ع) تا دوره های زندگانی امام موسی کاظم(ع)، امام رضا(ع)، امام جواد(ع)، امام هادی(ع)، عهد امامت امام یازدهم امام حسن عسگری(ع) و ولادت و غیبت امام دوازدهم حضرت امام مهدی(عج) از آغاز تا پایان غیبت صغری در سال ۳۲۹ هجری یعنی شروع غیبت کبری، در جلد پنجم آمده است.

دورۀ 5 جلدی این اثر با قیمت 142.000 تومان از سوی انتشارات سروش راهی بازار شد.

 

ضمناً انتشارات سروش برای همکاران سازمانی، کتاب‌های خود را با تخفیف 20% با کد تخفیف (SOROSHBOOK20) در سایت انتشارات سروش به نشانی (www.soroushpub.com) عرضه می‌کند.

         

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/49

منبع: شبستان

کلیدواژه: پیشنهاد کتاب آخر صفر پیشنهاد انتشارات سروش پرواز پروانه ها سیره معصومان ع درباره پیامبر امام رضا ع داستان ها خاتم عشق پیامبر ص 000 تومان پنج جلد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۹۷۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«اخلاق و درام» راهی بازار نشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، کتاب «اخلاق و درام» نوشته نصرت الله تابش از انتشارات بنیاد سینمایی فارابی وارد بازار نشر شد.

نویسنده کتاب «اخلاق و درام» در این کتاب با تحلیل آثار دراماتیک نظیر «رومئو و ژولیت»، «مکبث» و «هملت» از ویلیام شکسپیر، «آناکارنینا» و «مرگ ایوان ایلیچ» از لئو تولستوی، «تصویر دوریان گری» از اسکار وایلد، «بینوایان» از ویکتور هوگو، «فاوست» از ولفگانگ گوته، «سریر خون» کوراساوا، «کشتن مرغ مقلد» رابرت مالیگمن، «معصومیت از دست رفته» داود میرباقری، «چشمه‌ باکره» اینگمار برگمن، «گلادیاتور» ریدلی اسکات، «پدرخوانده» کاپولا و آثار بسیار دیگر، در جست‌وجوی پاسخ به این پرسش است که آیا مفاهیم اخلاقی، صرفاً توصیه‌ای به هنرمند است یا بدون مفاهیم اخلاقی، اثری دراماتیک خلق نمی‌شود؟

این کتاب در شش فصل و از منظر پیرنگی به موضوع اخلاق و پیوند آن با درام به همراه مثال‌های متعدد سینمایی پرداخته است؛ اخلاق و درام با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه در ۳۳۶ صفحه با قیمت ۲۹۰ هزار تومان منتشر و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

انتشارات بنیاد سینمایی فارابی نیز امسال با یکصد عنوان کتاب و فصلنامه در غرفه بنیاد فارابی در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به ۲ شکل حضوری و مجازی پذیرای دانشجویان، پژوهشگران، اساتید و عموم علاقه‌مندان سینما است.

کد خبر 6090674

دیگر خبرها

  • ناشر هندی بابت اقدام وهن‌آمیز به امام خمینی(ره) عذرخواهی کرد
  • به‌نشر با دست پر به نمایشگاه کتاب تهران می‌ رود / ارائه ۶۰۰ اثر پر فروش و جدید در نمایشگاه کتاب
  • پیامبر منطقه محروم بشاگرد کیست؟! + فیلم
  • «اخلاق و درام» راهی بازار نشر شد
  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام
  • انتشارات شهید کاظمی با ۶۰ عنوان جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • کدام کتاب «سروش صحت» باعث صف طولانی در اصفهان شد؟
  •  برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی
  • انتشارات شهید کاظمی با دست پر به نمایشگاه می‌­آید
  • صف طولانی اصفهانی برای سروش صحت