Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@18:48:10 GMT

80 درصد گرانی لبنیات ناشی از افزایش قیمت شیرخام است

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۹۸۲۰۰

80 درصد گرانی لبنیات ناشی از افزایش قیمت شیرخام است

ایسنا/کرمانشاه رئیس انجمن صنایع لبنی استان کرمانشاه با اشاره به سهم 80 درصدی شیرخام از قیمت تمام شده محصولات لبنی، گفت: قیمت شیرخام روزانه بالا می‌رود و کارخانجات نیز مجبورند متناسب با آن قیمت محصولات خود را بالا ببرند.

سیدمهدی افخمی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه طی دو، سه ماه اخیر قیمت شیر خام نوسانات روزانه و روند افزایشی دارد، افزود: اگرچه قیمت مصوب تحویل شیرخام در گاوداری کیلویی 3300 تومان است، اما فروش شیر به این قیمت برای گاوداری‌ها صرفه ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه قیمت تقریبی کنونی شیری که به دست صنایع می‌رسد بین چهار هزار تا 4500 تومان متغییر است، تاکید کرد: این تفاوت قیمت به کیفیت شیر و نوع پرداخت پول بابت آن بستگی دارد.

به گفته افخمی، در کنار بالا رفتن قیمت شیر، نوسانات آن نیز صنایع لبنی را دچار مشکل کرده است.

وی دلیل بالا رفتن مداوم قیمت شیر خام را نیز بالا رفتن قیمت نهاده‌های دامی دانست و ادامه داد: نهاده‌ها سهم نزدیک به 80 درصدی در تعیین قیمت شیرخام دارد.

رئیس انجمن صنایع لبنی استان کرمانشاه یادآور شد: در شرایطی که بسیاری از نهاده‌ها مانند ذرت، جو، مکمل‌ها، پنبه دانه، کنجاله سویا و ... متاثر از قیمت ارز و برخی از آنها وارداتی است، شیر 3300 تومانی دیگر برای گاودار نمی‌صرفد.

افخمی از سهمیه نهاده‌هایی که برای گاوداری‌ها در نظر شده نیز یاد کرد و گفت: این سهمیه جوابگوی نیاز دامداری‌ها نیست و مجبورند بخشی از نهاده‌ها را از بازار آزاد تهیه کنند.

وی معتقد است، این نوسانات نرخ شیر خام، چاره‌ای جز افزایش قیمت برای صنایع لبنی باقی نگذاشته و آنها نیز طی دو، سه ماه اخیر قیمت محصولات مختلف را به تدریج بالا برده‌اند.

رئیس انجمن صنایع لبنی استان کرمانشاه با بیان اینکه بارها انجمن صنایع لبنی ایران، اتحادیه تعاونی شیر و لبنیات و... درخواست افزایش قیمت رسمی داشته‌اند، گفت: در شرایط کنونی که قیمت‌ها تا این حد بی ثبات است نمی‌توان هیچ قیمت ثابتی را برای محصولات لبنی تعیین کرد.

افخمی ادامه این روند را باعث گران شدن بیش از پیش لبنیات دانست که در نهایت از سفره و سبد غذایی مردم کنار گذاشته می‌شود و افزود: تنها راهکار در نظر گرفتن یارانه یا حمایت برای تامین نهاده‌های دامی مورد نیاز گاوداری‌ها به میزان کافی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی كرمانشاه صنایع لبنی انجمن صنایع لبنی نهاده ها قیمت شیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۹۸۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها

قیمت جهانی طلا در روز جمعه (۲۶ آوریل) کاهش یافت و با توجه به تمرکز سرمایه‌گذاران به داده‌های کلیدی تورم ایالات‌متحده برای نشانه‌هایی در مسیر نرخ بهره فدرال رزرو، برای کاهش هفتگی تعیین شد.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۳۳۱ دلار و ۱۵ سنت رسید. قیمت‌ها تقریباً ۱۰۰ دلار آمریکا نسبت به بالاترین رکورد تاریخ ۲۴۳۱ دلار و ۲۹ سنت در ۱۲ آوریل کاهش یافته است که ناشی از آشفتگی ژئوپلیتیکی است. هر اونس طلای آمریکا بدون تغییر به ۲۳۴۳ دلار و ۵۰ سنت رسید. قیمت شمش در هفته ۲.۵ درصد کاهش یافته است.

اقتصاد ایالات‌متحده در سه ماهه اول با کمترین سرعت خود در نزدیک به دو سال اخیر رشد کرد اما افزایش تورم انتظارات فدرال رزرو را برای کاهش نرخ بهره قبل از سپتامبر تقویت کرد. اظهارات اخیر مقامات فدرال رزرو حاکی از آن است که بانک مرکزی عجله‌ای برای کاهش نرخ بهره ندارد. نرخ‌های بالاتر جذابیت نگهداری طلای بدون بازده را کاهش می‌دهد.

داده‌ها نشان داد که واردات خالص طلای چین از طریق هنگ‌کنگ در ماه مارس ۴۰ درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافت. جی پی مورگان اظهار کرد که هدف اوج طلا ۲۶۰۰ دلار آمریکاست. شرکت نیومونت از برآوردهای وال‌استریت برای سود سه ماهه اول پیشی گرفت زیرا بزرگترین معدن طلای جهان از تولید قوی، قیمت‌های بالاتر و هزینه های عملیاتی پایین‌تر بهره‌مند شد.

طبق گزارش رویترز، بانک مرکزی ژاپن قرار است پیش‌بینی کند که تورم در سال‌های آینده نزدیک به هدف دو درصدی خود باقی خواهد ماند و آمادگی خود را برای افزایش نرخ‌ها از نزدیک به صفر نشان می‌دهد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۷.۴۰ دلار در هر اونس رسید، پلاتین ۰.۶ درصد افزایش یافت و به ۹۱۹ دلار و ۹۰ سنت رسید، در حالی که پالادیوم با ۱.۱ درصد افزایش به ۹۸۴ دلار و ۷۳ سنت رسید.

دیگر خبرها

  • اسفند ماه «مرغ حذفی» بیشترین افزایش قیمت را داشت
  • قیمت نفت یک‌درصد کاهش یافت
  • شب عید املاکی‌ها، روز سیاه مستاجرها
  • تورم تولید گوشت از مرز ۱۰۰ درصد عبور کرد
  • برنامه‌های وزارت صمت در حوزه صنایع خلاق موجب جهش تولید می شود
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • ریزش ۱۰۰ دلاری طلای جهانی
  • برنت ۸۹ دلار و ۵۰ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ |برنت ۸۹ دلار و ۵۰ سنت شد