Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌ گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، ایرج شجاعی فرماندار و کریم محمدنژاد سرپرست شهرداری مهاباد از موزه مردم‌شناسی این شهرستان به مناسبت هفته گردشگری بازدید کردند.

در این بازدید همچنین بر هم‌فکری و برنامه‌ریزی به منظور ساماندهی و سالم‌سازی بافت تاریخی کاروانسرای سیمون واقع در پشت حمام تاریخی میرزا رسول این شهرستان تاکید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمام تاریخی میرزا رسول یکی از یادگار‌های با ارزش بر جای مانده از چندین دهه قبل شهرستان مهاباد است که درمرکز شهر و در یکی از محل‌های پرتردد‌ترین خیابان‌های شهر، جنب بازار قدیمی و مشهور (میدان آرد) واقع شده است.

بیشتر بخوانید

کرونا موزه مهاباد را تعطیل کرد

بیش از ۳۲۷ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری مهاباد دیدن کردند

انتقال پایه ستون سنگی روستای کوسه کهریز به موزه مردم شناسی مهاباد

این حمام تنها موزه مردم شناسی اذربایجان غربی در کنار یکی از گذرگاه‌های قدیمی بازار معروف به میدان آرد در مرکز شهر (تقاطع خیابان طالقانی و سید نظام) قرار گرفته و در دوران خود بر سر راه سه بازار اصلی آن موقع شهر یعنی بازار یهودی‌ها (جولکان)، قیصریه و سرای کریم خان قرار داشت.

انتهای پیام/ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: موزه مردم شناسی حمام تاریخی جاذبه های گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۹۸۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایگان و یا نیم بها بودن ورودی اماکن تاریخی استان برای برخی از گروه‌ها

علیرضا برشاهی مدیر گروه موزه‌ها و اموال منقول اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با اشاره به افزایش نرخ ورودی اماکن تاریخی از ابتدای امسال، گفت : براین اساس نرخ ورودی به دو مجموعه تاریخی تاق بستان و بیستون برای هر نفر ۳۰ هزار تومان و برای تکیه معاون الملک، تکیه بیگلربیگی و معبد آناهیتا برای هر نفر ۲۰ هزار تومان است. 

وی افزود: با توجه به افزایش نرخ ورودی اماکن تاریخی، برخی از گروه‌ها مشمول بازدید رایگان و برخی دیگر نیز مشمول بازدید بصورت نیم بها شده‌اند. 

مدیرگروه موزه‌ها و اموال منقول میراث فرهنگی استان تصریح کرد: به منظور حمایت از طرح جوانی جمعیت، بازدید خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر از اماکن تاریخی استان رایگان خواهد بود. 

وی تاکید کرد: مادران دارای سه فرزند و بیشتر می‌توانند با مراجعه به ثبت احوال، کارت سه فرزندی گرفته و با استفاده از این کارت به همراه خانواده خود از اماکن تاریخی استان رایگان بازدید کنند. 

برشاهی اضافه کرد: بازدید از اماکن تاریخی استان برای افراد تحت پوشش نهاد‌های حمایتی همچون بهزیستی و کمیته امداد، کودکان زیر پنج سال و نیز تورلیدر‌ها رایگان خواهد بود. 

وی در خصوص گروه‌هایی که بازدید آنها از اماکن تاریخی نیم بها است نیز گفت: بازدید بازنشستگان و خبرنگاران از اماکن تاریخی دارای ورودی استان نیم بها می‌باشد. 

مدیرگروه موزه‌ها و اموال منقول میراث فرهنگی استان تصریح کرد: بعلاوه، بازدید گروهی دانشجویان و دانش‌آموزان نیز از اماکن تاریخی استان مشمول بلیط نیم بهاست. 

وی در خصوص نرخ ورودی موزه‌های استان هم گفت: در حال حاضر تنها در چند شهرستان استان موزه‌های مردم‌شناسی فعال هستند که برای بازدید آنها ورودی گرفته نمی‌شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • پروژه مسکن سازی در اردستان پس از ۲ سال آغاز شد
  • برگزاری نمایشگاه نقاشی در حمام تاریخی شیخ سلماس
  • رایگان و یا نیم بها بودن ورودی اماکن تاریخی استان برای برخی از گروه‌ها
  • شوراهای تنگستان باید مظهر وحدت و همدلی باشند
  • فرماندار کهگیلویه از حضور پرشور مردم در اجلاسیه شهدا تقدیر کرد
  • پیام تبریک فرماندار ویژه مهاباد به مناسبت گرامیداشت روز معلم
  • شوراها عملکردهای خود را به مردم اطلاع رسانی کنند
  • مشکل صدور مجوز ساخت در ۲۸ قطعه از زمین‌های رو به روی شهرک خانقاه برطرف می‌شود
  • همایش بهاباد شناسی برگزار می شود
  • به فکر تلفات تصادفات در جاده تایباد ـ خواف باشید