Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل ازشرکت مخابرات ایران ، مراسم افتتاح نخستین تلویزیون اینترنتی روستایی کشور با نام «روستا تی وی» با حضور  معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور برگزار شد.

براساس این گزارش ، این شبکه تلویزیون اینترنتی که به همت یک شرکت فناور در پارک علم و فناوری گلستان راه اندازه شده، سعی دارد تا با نمایش زیبایی‌های زندگی و آداب‌ورسوم روستائیان کشور و توانمندی‌های آنها، به توسعه فرهنگی و اقتصاد روستاها کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است ، روستا تی وی زیر نظر پارک علم و فناوری گلستان و با مجوز رسمی صداوسیمای جمهوری اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر راه‌اندازی شده است.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در این مراسم، گفت: استان گلستان پتانسیل عظیم فرهنگی دارد و صدها سال، اقوام با وحدت در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند.

 ستاری بیان کرد: متأسفانه به ظرفیت‌ها در این بخش خصوصاً در بافت تاریخی شهر گرگان به‌درستی پرداخته نشده و افتتاح این تلویزیون اینترنتی می‌تواند در شکوفا شدن این پتانسیل‌ها مؤثر باشد.

ویادامه داد: توسعه در این استان زدن دودکش و به دنبال آن تخریب محیط زیست، هوا و آب نیست و این نوع توسعه سالها در دنیا کنار گذاشته شده است. باید ظرفیت عظیم فرهنگی در گلستان توسعه پیدا کند.

هادی حق‌شناس، استاندار گلستان نیز در این مراسم گفت: امروز روستاهای این استان از مشکلات زیرساختی بسیار کمی برخوردار هستند و موضوعی که الان باید به آن توجه شود، اشتغال روستاییان است. اگر ظرفیت‌های روستاها را در قالب روستا تی وی معرفی کنیم، حتماً اشتغال را به همراه خواهد داشت.

بنا بر این گزارش، برنامه های این تلویزیون اینترنتی از طریق آدرس http://roustatv.com/live قابل مشاهده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تلویزیون اینترنتی تلویزیون اینترنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۹۸۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گُل گاوزبان در گلستان

از هر هکتار مزرعه گل گاوزبان، حدود ۵۰۰ کیلوگرم گل خشک برداشت می‌شود.

گل گاو زبان، گیاهی دارویی و آرام بخش است که با نیاز آبی کم، در زمین‌های شیب دار کشت می‌شود.

سود خالص کشاورزانی که گل گاوزبان بکارند، از هر هکتار ۳۵۰ میلیون تومان است.

هر هکتار مزرعه گل گاوزبان ۷۰ نفر را به مدت ۷۰ روز مشغول به کار می‌کند.

از موانع اصلی توسعه کاشت گل گاوزبان در استان گلستان، بازاریابی است. درخواست کشاورزان این است که مسئولان در این زمینه برنامه ریزی کنند و در فصل فروش در کنار آنها باشند.

مجری طرح توسعه گیاهان دارویی گلستان می‌گوید: قرار است برای رفع این مشکل و تشویق کشاورزان به کاشت این محصول در زمین‌های شیب دار، زنجیره تولید و همچنین بازار‌های عرضه مستقیم گیاهان دارویی راه اندازی کنیم.

به گفته احمد مقصودراد؛ یکی دیگر از اقدامات حمایتی در این زمینه، تبادل تجربیات با گل گاوزبان کاران گیلان به عنوان قطب تولید این محصول در کشور است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • بهره مندی بیش از ۱۲ هزار روستایی گلستان از تسهیلات قرض‌الحسنه
  • آغاز برداشت گُل گاوزبان در گلستان
  • از رکوردشکنی فیزیکدانان تا از آب باتری ساختن چینی‌ها
  • مرکز ملی مغز با هدف گسترش خدمات در زمینه علوم شناختی راه‌اندازی می‌شود
  • انتصاب رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه
  • امکان صرف هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به شرکت‌های دانش بنیان
  • رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معرفی شد
  • رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب شد
  • رییس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب شد
  • سریال‌های جدید تلویزیون/ از بدل علی مشهدی تا نمایش توان علمی کشور